UA-50457385-1

Παρασκευή 21 Μαΐου 2021

Και μετά σου λένε ότι δεν δίνουν τα Έλατα στον βορρά!!!

 


 Ελάτε, ελάτε, ελάτε, εδώ η καλύτερη Ελατοβανίλια Σοχού!!!

 Χα χα χα.

 Θυμάστε που σας έλεγα ότι δεν δίνουν τα έλατα στον βορρά?

 Βλακείες έλεγα!

 Χα χα χα.  


  Παρασκευή σήμερα 21/5/2021, 4 το μεσημέρι, υψόμετρο 630 μέτρα πάνω από την θάλασσα, θερμοκρασία 24 βαθμοί, περιοχή Σοχός (συγκεκριμένα στην αυλή μου!), και τα μελίσσια πετάνε (και βρίσκουν προφανέστατα) το έλατο που έχουμε στην αυλή μας! 

 Συγκεκριμένα αυτή την στιγμή υπάρχει σχεδόν μισό μελίσσι (ε καλά! Μισή παραφυάδα! Χα χα χα) πάνω στο έλατο και το βόσκουν! Ένας μικρούλης χαμούλης που έτυχε να το παρατηρήσω (ε καλά το καρντάσι μου το παρατήρησε από την προηγούμενη εβδομάδα!) αλλά θεώρησα ότι απλούστατα οι μέλισσες έψαχναν για ρητίνες πάνω στο έλατο, ρητίνες απαραίτητες για την κατασκευή από αυτές της πρόπολής. 

 Μάλλον όμως αυτή η εικασία μου να ήταν λάθος, γιατί σήμερα που τις παρατήρησα καλύτερα δεν είδα ούτε πρόπολή στα πόδια τους, αλλά και είδα συμπεριφορά αναζήτησης τροφής ακριβώς όπως αναζητούν τροφή στα πεύκα (Ελατάς δεν είμαι για να ξέρω το πως συμπεριφέρονται πάνω στα έλατα, αλλά Πευκάς είμαι, και ξέρω πολύ καλά πως ψάχνουν για τροφή στα πεύκα).


 Απίστευτο! Ποτέ δεν περίμενα να δω κάτι τέτοιο στον βορρά, η συμβατική μας γνώση για την μελιτωφορία του έλατου (η οποία είναι ακόμα λιγότερη και από τις γνώσεις μας για την μελιτωφορία του πεύκου!) ορίζει ότι τα έλατα στον βορρά δεν "δίνουν", και ότι αυτή η μελιτωφορία είναι αποκλειστικό προνόμιο της νότιας και νότιο-κεντρικής Ελλάδος. 

 Προφανέστατα αυτές οι φωτογραφίες υποδηλώνουν ότι αυτός ο συγκεκριμένος περιορισμός είναι λαθεμένος (ή υπό προϋποθέσεις μπορεί να αλλάξει πχ άνοδος της θερμοκρασίας λόγου φαινομένου του θερμοκηπίου).


 Κοίτα την μικρή την κλέφτρα που οτιδήποτε της παρουσιαστεί μπροστά της ως μελιτωφορία ή νεκταροέκκριση (και όχι μόνο! Χα χα χα), είναι ικανή να το εκμεταλλευτεί. Α βρε σκατιάρα!


 Και κάτι σαν βαμβακάδα και μικρά κόκκινα εξογκώματα που τα περιεργάζονται με τις γλώσσες τους οι μικρές μαυροκίτρινες αλήτρες μας! Και έρχονται στον νου μου μισοξεχασμένες διαδικτυακές συζητήσεις με τους νότιους μελισσοκόμους φίλους μου σχετικά με την μελιτωέκκριση του έλατου, και λέξεις όπως κοριός και κόμπος σαν να μου χτυπάνε καμπανάκια!





 Και καθόμαστε εμείς στον Βορρά να περιμένουμε μπας και βρέξει για να πάρουμε άγριο τριφύλλι, ή αντίθετα να παρακαλούμε να μην βρέξει στον καταραμένο τόπο μπας και πάρουμε τον τρύγο φάντασμα του παλιουριού! Αντί να τρέχουμε στο Ελατοδάσος στον Ταξιάρχη ή στο Ελατοδάσος στην Βίγλα - Πισοδέρι για να βγάζουμε βαρέλια με μέλι!!! Αχχχχχχ! Δεν μας τα μαθαίνουν αυτά στα σεμινάρια και στις μελισσοκομικές ομάδες! Χα χα χα. 


 Τι ρε μπάρμπα έχει κουκούτσια το έλατο? Τσούκ! Σας είπα το έλατο είναι στην αυλή μου και έχει από δίπλα του μια κερασιά. Και σας προλαβαίνω! Όχι δεν είναι μελίτωμα από τις μελίγκρες (ψείρες) της κερασιάς αυτό που ψάχνουν στο έλατο! Για τόσο με κόβει και μένα να το ψάξω! Χα χα χα. 


 Είπαμε πολύ πράμα από μέλισσες στο έλατο!


 Και τρομερά επίμονο ψάξιμο, όσο και στα πεύκα, και επειδή οι μέλισσες δεν είναι αργόσχολες και δεν συνηθίζουν να χάνουν χρόνο σε ανώφελα πράγματα, όλο και κάτι θα βρίσκουν!





 Εδώ μπορούν οι νότιοι μελισσοκόμοι φίλοι μας να βγάλουν περισσότερο νόημα από εμένα! Για αυτούς είναι μια πραγματικότητα που την βιώνουν χρόνο με τον χρόνο (ε καλά! Σπάνια και οι περισσότεροι από αυτούς, εάν κρίνω από την αξιοπιστία της μελιτωέκκρισης του έλατου! Μου φαίνεται ότι ακόμη και οι λεύκες δίνουν πιο συχνά από τα έλατα!) ενώ για μένα ένα διασκεδαστικό περιστατικό που επιβεβαιώνει απλώς το τεράστιο έλλειμα γνώσεων που έχουμε για τις μελιτωεκκρίσεις και για την μέλισσα γενικώς!


 Αφιερωμένο στους νότιους μελισσοκόμους φίλους μου που χρονιά στην χρονιά βασίζουν τις ελπίδες τους για το θαυμαστό περλένιο τους μέλι στα απατηλά τα έλατα , είθε φέτος, και κάθε χρονιά, να είναι η χρονιά σας φίλοι μου, γιατί τα βουνά με τα έλατα σας χρωστάνε πολλές καλές χρονιές, καλούς τρύγους να έχετε. 




 Adios Amigos Locos











 Λάζαρος Μότσανος

 Σοχός 21/5/2021

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου