UA-50457385-1

Παρασκευή 3 Ιουλίου 2020

Μελισσοκομώντας μήνα με τον μήνα. Η μάχη του Απρίλη


 Και συνεχίζουμε την εξιστόρηση της μελισσοκομικής μου δραστηριότητας μήνα με τον μήνα. Λίγο πριν από τους πρώτους τρύγους της χρονιάς ( Μαύροι τρύγοι και φέτος οι πρώτοι τρύγοι)  θα προσπαθήσω να ξεκλέβω λίγο χρόνο για να δημιουργήσω μερικές μελισσοκομικές αναρτήσεις, ώστε  να σας κρατήσουν συντροφιά όσο εγώ θα γεμίζω δοχεία ωρίμασης με μαύρο μέλι. 

 Φυσικά οι περιορισμοί στο μέγεθος των αναρτήσεων παραμένουν (Τι είναι αυτός ο Αρκούδας!!! Απολογείται που γράφει αναρτήσεις στο μέγεθος που σπάνια έχουν τα άλλα blog γιατί τις θεωρεί μικρές!!! Ε! Εάν δεν ξεπερνάν τις 30-40 σελίδες δεν σου κάθεται καλά στο στομάχι ε Αρκούδα?!?! Ρώτησες ποτέ αυτούς που σε διαβάζουν το ποιο είναι το ιδανικό μέγεθος αναρτήσεων για αυτούς? Δεν σε νοιάζει καν αυτό ε? Έτσι, έτσι, έτσι εάν είσαι ο John Holmes* των τεράστιων αναρτήσεων φυσικό είναι να ορίζεις τα πάντα με μέτρο τον εαυτό σου! Χα χα χα.

 Όπως και εξακολουθεί ο φορητός να υπερθερμαίνεται λόγου καύσωνα και δουλειά σωστή δεν γίνεται με τέτοιες συνθήκες. Οπότε και θα έχουμε αναρτήσεις σε φυσιολογικό μέγεθος προς το μικρό και όχι Σούπερ Ντούμπερ Έξτρα Λάρντζ John Holmes αναρτήσεις (θα τα διαβάσει ποτέ αυτά η Αλεπού και θα φρικάρει! Θα πει "Ρε Χαϊνη λίγο σε άφησα αγιαλάρωτο  και είσαι ικανός να γράψεις σημεία και τέρατα!!!! Πότε θα γίνεις εσύ άνθρωπος? Πότε θα γίνεις καλό παιδάκι? Τι θέλεις? Να σε έχω στην τσίτα για μια ζωή, να σου δίνω γαλατάκι με ηρεμιστικό τα βράδια και ένα τηγάνι Φίσλερ στο κεφάλι για να ηρεμήσεις μικρέ σατανά?" Χα χα χα).

 Οπότε βουρ στον πατσά. 

 Ο σχεδιασμός των τοποθετήσεων έλεγε να εκμεταλλευτώ πλήρως τις ανθοφορίες της ελαιοκράμβης και στο πρώιμο στάδιο τους, αλλά και στο όψιμο. Και για αυτό είχα ξεχειμωνιάσει τα μελίσσια σε μέρη που έχει πρώιμες ελαιοκράμβεις, και όταν θα άνθιζαν οι όψιμες ελαιοκράμβεις στα ορεινά θα τα μετέφερα τα μελίσσια εκεί (πριν τελειώσει αναγκαστικά η πρώιμη ελαιοκράμβη). Αυτός ήτο ο σχεδιασμός μεν , αλλά κάποια καλόπαιδα μου άνοιγαν μελίσσια στα μέρη που ξεχειμώνιασα με αποτέλεσμα να πεθαίνουν τα μελίσσια από το κρύο, και να αναπροσαρμόσω άμεσα την στρατηγική των τοποθετήσεων μου, και να εγκαταλείψω τοποθετήσεις που χρησιμοποιούσα στο παρελθόν (θα αναπτύξω αυτό το γεγονός, και πλέον νέο μελισσοκομικό πρόβλημα, σε άλλη ανάρτηση στο μέλλον, υπομονή και για αυτό).

 Το μόνο καλό ήταν ότι οι ανιχνεύσεις είναι πλέον η δεύτερη φύση μου, και μάλιστα πλέον έχουν ένα τεράστιο βάθος χρόνου και προοπτικής έτσι όπως τις κάνω. Οπότε σε ανιχνεύσεις μου το καλοκαίρι πάνω στην σπορά της Ελαιοκράμβης (Ναιιιιιιι! Τόσο βάθος χρόνου πίσω οι ανιχνεύσεις μου!) είχα διαπιστώσει ότι η ελαιοκράμβη σε κοντινά μέρη στον Σοχό είχε σπαρθεί σε δύο κύματα. Το πρώτο στα μέσα του καλοκαιριού όπου είχε κάνει μερικές καλές βροχές, και το δεύτερο κοντά στους 1,5-2 μήνες μετά λόγου της ανομβρίας που είχε ακολουθήσει για μακρύ χρονικό διάστημα.

 Οπότε είχα πάντα υπόψη αυτή την πληροφορία και την πιθανότητα να υπάρχει ένα τεράστιο παράθυρο ανθοφορίας της ελαιοκράμβης σε κοντινά μέρη (γιατί με τόση χρονική διαφορά ανάμεσα στα δύο κύματα σποράς της υπήρχε η πιθανότητα να υπάρχει πρώιμη και όψιμη ελαιοκράμβη στο ίδιο μέρος! Ο μελισσοκομικός παράδεισος επί της γης δηλαδή! Κάτι που δεν συμβαίνει συχνά και σπάνια σου δίνεται μια ευκαιρία για 6-7 εβδομάδες διάρκειας τόσο ισχυρής ανθοφορίας και νεκταροέκκρισης!).

 Και αποφάσισα να πάρω το ρίσκο και να μεταφέρω τα μελίσσια μου σε δύο δόσεις, σε μια και μόνο τοποθέτηση, πριν καν αρχίσει να δίνει η ελαιοκράμβη (στην πραγματικότητα μετέφερα τα πρώτα μελίσσια και την επόμενη μέρα χιόνισε στο μέρος που πήγα τα μελίσσια!). 


 Αλλά το ρίσκο μου βγήκε, και όλος ο Απρίλης (και σχεδόν ο μισός Μάης) είχε ανθισμένες ελαιοκράμβεις δίπλα στην τοποθέτηση μου! Φυσικά εγώ τροφοδοτούσα τα δεκαριασμένα μελίσσια μου μόνο με χτισμένους ορόφους. Οπότε και η ανάπτυξη τους ήταν τρομερή για όλο αυτό το διάστημα. Δυστυχώς για ακόμη μια φορά με πρόδωσε το Τ4, και για ένα δεκαήμερο με κράτησε καθηλωμένο μέχρι να βρούμε το τι βλάβη έβγαλε για ακόμη μια φορά (ελπίζω αυτό που λένε ότι αυτός που σχεδίασε το συγκεκριμένο μοντέλο μετά αυτοκτόνησε να ισχύει! Γιατί μα τον Θεό εάν τον πετύχω ποτέ πουθενά θα τον καρυδώσω χωρίς δεύτερη σκέψη! Εγώ και κάθε ένας που αγόρασε Τ4 κάποια μοιραία στιγμή των ζωών μας! Χα χα χα).

 Αυτό είχε όμως ως αποτέλεσμα όταν ξαναπήγα στα μελίσσια αρκετά από αυτά να έχουν βασιλικά κελιά και εσπευσμένα να αρχίζω να κόβω μέσα στον πανικό αβέρτα παραφυάδες (αυτό το σκέλος της μελισσοκομικής δραστηριότητας μου θα αναπτυχθεί στην επόμενη ανάρτηση της σειράς μελισσοκομόντας μήνα με τον μήνα που θα αναφέρεται στον Μάη). 


 Οπότε στα τέλη αυτού του μήνα εγώ να πηγαίνω διαρκώς φορτία με κυψέλες για γέμισμα από παραφυάδες, μαζί με ορόφους με χτισμένα πλαίσια που θα έμπαιναν στα δεκαρισμένα μελίσσια. Ένα δεκαήμερο κολάσεως όπου έκοβα με την ψυχή στο στόμα παραφυάδες από τα μελίσσια που ήδη είχαν βασιλικά κελιά, και να τα μετακινώ στα 800 μέτρα σε ευθεία από το αρχικό μου μελισσοκομείο για να μπορούν να εκμεταλλευτούν και οι παραφυάδες την ανθοφορία της ελαιοκράμβης, όπως και τα αρχικά μελίσσια που θα έμεναν στην θέση τους.

 Θα μου πείτε "έτσι ρε μάγκα δεν γυρνάνε οι ιπτάμενες μέλισσες στην αρχική κυψέλη?". Ναι ένα μέρος από τις ιπτάμενες μέλισσες των παραφυάδων θα γυρίσουν στην αρχική κυψέλη, αλλά όχι όλες. Και δεδομένου ότι οι μέλισσες γυρίζουν στα δικά μου μελίσσια και όχι στου γείτονα αμβλύνεται κάπως το λάθος της κοντινής τοποθέτησης των παραφυάδων. Αλλά το ότι οι παραφυάδες βγάλανε 2-3 εβδομάδες όψιμης ελαιοκράμβης αναπλήρωσε με το παραπάνω τις απώλειες των ιπτάμενων μελισσών! Θα αναφερθώ στις επόμενες αναρτήσεις πάνω στην δυναμικότητα που απέκτησαν με αυτή την στρατηγική τοποθετήσεων οι παραφυάδες. 


 Και εδώ να επισημάνω ένα ακόμα από τα τεράστια πλεονεκτήματα που έχουν οι κυψέλες παλιού τύπου με τους αερισμούς τους. Πας και κόβεις παραφυάδες πρώτα μέσα σε τέτοιου τύπου κυψελών έχοντας τον οριζόντιο αερισμό τους κοτσαρισμένο σε αυτές. Δεν κινδυνεύουν έτσι οι πρώτες παραφυάδες από υπερθέρμανση γιατί θα κάτσουν για πολύ ώρα κλεισμένα μέσα στην ζέστη της ημέρας. Και στο τέλος κόβεις μελίσσια και σε κυψέλες ευρωπαϊκού τύπου (Νέου τύπου) όταν είσαι στα τελειώματα των κοψιμάτων και οι τελευταίες παραφυάδες δεν θα κάτσουν για πολύ ώρα κλειστές.

 Και φυσικά κόψιμο μέχρι εξαντλήσεως, εικοσάρι μελίσσι σε 4-5 παραφυάδες (συν το αρχικό) έτσι ώστε με όσο λιγότερο δυνατό αριθμό κυψελών να φτάσεις στον αριθμό στόχο παραφυάδων που θέλεις, και να σου μείνουν όσο το δυνατόν περισσότερα δυνατά μελίσσια που θα εκμεταλλευτούν τις πρώτες παραγωγικές ανθοφορίες στις αρχές του καλοκαιριού.


 Και η εναλλαγή ανάμεσα σε κυψέλες και ορόφους συνεχιζόταν διαρκώς κατά την διάρκεια των τελευταίων ημερών του Απρίλη, όλα έτοιμα τα προσφέρω στις ασίζες και ναμκιόρες τις κυρές μου!


 Στα όπα όπα σας έχω βρε αχάριστες! Με τα χτισμένα τα πλεσιάκια σας, στα καλύτερα μαγαζιά πάντα που το νέκταρ ρέει σαν καταρράκτης, πρώτο τραπέζι πίστα! Χα χα χα.


 Μελισσοκομικό καρότσι, η νέα παρτίδα από κυψέλες και  αυτή επιστρατεύτηκε (μέχρι και τις λαμαρίνες στα καπάκια τους τις βάφω λευκές για να μην πυρώνουν οι κυψέλες το καλοκαίρι), αλλά και κυψέλες που τις προορίζω για απόσυρσή για παγίδες αφεσμών (γιατί είμαι παλιός πλέον νέουρες! Και περπατώ και διαλύομαι και εγώ όπως και οι κυψέλες μου, δεν προλαβαίνω τίποτα! Χα χα χα).


 Ένας μήνας που το τρέξιμο ήταν καθημερινό στο μελισσοκομείο (αλλά και τα απογεύματα μπροστά από τον υπολογιστή όπου έδινα και εγώ την δική μου μάχη και μερτικό σε έναν από τους μεγαλύτερους αγώνες του Έθνους απέναντι στον αόρατο, ύπουλο, και άκρως επικίνδυνο Κορωνοϊό με τις καθημερινές μου αναρτήσεις στα Ημερολόγια καραντίνας. Μια από τις πιο εξαντλητικές σειρές αναρτήσεων, και μάλιστα τρομερά ψυχοφθόρες, ελπίζω να μην χρειαστώ στο μέλλον να ξαναρχίσω να γράφω Ημερολόγια καραντίνας ξανά, γιατί θα έχουμε μπατάρει την βάρκα σε σχέση με τον θανάσιμο κίνδυνο που αποτελεί ο Κορωνοϊός!), ένας από τους πιο αποφασιστικούς μήνες και μάχες που θα δώσει ένας μελισσοκόμος (του Βορρά! Στον Νότο ο αντίστοιχος μήνας σε σημαντικότητα και παρόμοιες μελισσοκομικές εργασίες είναι ο Μάρτης!).

 Ένας μήνας που θα σε ανταμείψει ή θα σε καταστρέψει ανάλογα με το πόσο έχεις μοχθήσει και κοπιάσει κατά την διάρκεια του. Στην πραγματικότητα η μισή μελισσοκομία της Ελλάδας είναι αυτός ο μήνας, η άλλη μισή είναι οι κόκκινοι τρύγοι! Ενδιάμεσα υπάρχει απλώς αβέρτα τρέξιμο, ρίσκο, απογοητεύσεις, και μελισσοκομικά φολκλόρ!

 Χα χα χα.




* Όσοι γνωρίζουν τον John Holmes και γιατί ήταν γνωστός το έπιασαν το αστείο άμεσα, οι υπόλοιποι θα πρέπει να το ψάξουν λίγο για να το καταλάβουν, και κυρίως να ψαχτούν γιατί δεν γνωρίζουν αυτό τον Υπερήρωα του ανδρικού γένους! Χα χα χα. 



Adios Amigos Locos












 Λάζαρος Μότσανος

 Σοχός 03/7/2020

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου