UA-50457385-1

Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου 2018

Βάζοντας το κάρο μπροστά από το άλογο


 Εάν είναι κακός ο Άνθρωπας!

 Τι λένε στους ζωολογικούς κήπους "Μην ταΐζετε τα άγρια τα ζώα!".

 Ιδού το γιατί!

 Χα χα χα. 

 Γεια σου Λάζαρε και πάλι. Σκέφτηκα να σταματήσω να στα πρήζω, πόσο μάλλον που είσαι στα μπαίνω-βγαίνω του πεύκου, αλλά μετά ποιον θα ξεφτίλιζες εσύ στις ερωτήσεις; Επομένως για σένα το κάνω. Έτσι είμαι εγώ δοτικός άνθρωπος, όλα τα δίνω για τους άλλους.

 Διάβασα με προσοχή και τον δέοντα σεβασμό τα μηνύματα σου όπως πάντα (ερώτηση 239 ανάρτησης του blog Απαντήσεις σε ερωτήσεις που δεν μου έγιναν Vol XLVIIl). Αλλά τι να πω μάλλον είμαι λίγο αγύριστο κεφάλι. Καταλαβαίνω το ανώφελο του σίγουρου 10κιλου ανά κυψέλη. Από την άλλη και η πρόπολη δεν μαζεύεται αν δεν υπάρχει ανθοφορία (που μετά τον Απρίλιο στεγνώνει η Αττική) και ο πολτός είναι προϊόν δύσκολο να το πουλήσεις το γαμημένο. Ωραία βρίσκεις και 20 μποντιμπιλντεραδες (που δεν θα βρεις), και πουλάς 1 κιλό τον χρόνο, και σου χει βγει η πίστη κάθε μέρα πάνω από τα μελίσσια και τι έγινε; Πάλι μέσα είσαι.

Σκέφτομαι λοιπόν και επαναπροσδιορίζω την σκέψη μου. Ωραία στατικό μελισσοκομικό. Αλλά γιατί δίπλα; Αν είναι σχετικά κοντά και μάθω τέλεια τις συνθήκες της περιοχές θα μπορούσα να κανονίσω ένα πολύ συγκεκριμένο πρόγραμμα επίσκεψης στα μελίσσια και κυνηγώντας μια αποκλειστική ανθοφορία, λαμβάνοντας δε υπόψη, ότι το κλίμα εδώ κάτω είναι ζεστότερο, επομένως ο χειμώνας ευκολότερος, θα μπορούσα με διαφράγματα, συνενώσεις ή και αρφάνια να πιέζω τα μελίσσια μου στο έπακρο και μετά να τα ξεχειμωνιάζω άνετα 5αρια σφικτά. Το σιρόπι για να τα ξανά φτιάχνω προσωπικά δεν μου στοιχίζει σχεδόν τίποτα λόγω του μαγαζιού.

 Ανοίγω τον χάρτη και βλέπω μέρη έως και 1.30 ώρα από εμένα. Το καθένα δίνει διαφορετικά δυνατότητες. Και σκέφτομαι.

 Καταρχήν από το μήνυμα σου και μετά μ έβαλες σε σκέψεις για τους κάμπους. Εγώ που είμαι ένας ρομαντικός μελισσοκόμος σκεφτόμουν πάντα ότι τα μελίσσια πρέπει να είναι κοντά στα βουνά και όχι στους κάμπους γιατί έχει φυτοφάρμακα. Μάλλον είναι λάθος, αφού το πρότεινες στον φίλο σου.

 Υπάρχει λοιπόν σε 1.30 ώρα από μένα η *******, με τα βαμβάκια και τα τριφύλλια της και έχω γνωστή με κτήμα, που μπορεί να μου παραχωρήσει. Εκεί δεν τίθεται ζήτημα μελισσοχωριτηκοτητας αλλά ψεκασμών. Ρίσκο μεν αλλά στην χειρότερη γνωρίζομαι με τους γεωπόνους της περιοχής, τους πάω και κανένα γλυκό, και μ ενημερώνουν ποτέ οι βάρβαροι (αγρότες) αγόρασαν φάρμακα για να ραντίσουν. Οπότε κλείνω τις κυψέλες με βρεγμένα τσουβάλια για μια μέρα. Ιδεαρα έτσι; Μέλια όλη την άνοιξη και το καλοκαίρι. Του πούστη ένας τίμιος τρύγος.

 Σενάριο νο2. Στο μαγαζί εγώ χρειάζομαι περίπου 5 τόνους πορτοκάλια τον χρόνο. Τους οποίους παίρνω σπαστά βέβαια στην τιμή του 0.50 το κιλό 2.500 χιλιάρικα τον χρόνο, αλλά μου τα φέρνουν στην πόρτα μου και λίγα λίγα. Οπότε λέω εγώ με το φτωχό μου το μυαλό. Δίνω 15-20 χιλιάρικα και παίρνω κτήμα με 100 πορτοκαλιές στην ********. 100 πορτοκαλιές παράγουν περίπου 7-8 τόνους πορτοκάλια και μίλησα με γεωπόνο κάτω έχουν περίπου έξοδα 500 με 600 ευρώ τον χρόνο μαζί με το μάζεμα. Μπολιάζω τις 50 διαφορετική ποικίλα ώστε οι μισές να βγάζουν καρπό τον Γενάρη και οι υπόλοιπες τον Απρίλη και έτσι χωρίζω κάπως την παραγωγή για να την χωρέσω στα ψυγεία μου. Πουλάω τους έξτρα 3 τόνους που δεν χρειάζομαι για 15 ή 20 λεπτά και βγάζω έτσι τα έξοδα του κτήματος από εκεί. Και βγάζω καθαρό κέρδος από τα τους 5 τόνους των μαγαζιών μου. Πουλάω ** με ** πορτοκαλάδες προς **** η μία κάθε μέρα όλο τον χρόνο. Μαζί με τον βασιλικό ποτίζεται και η γλάστρα. Συνενώνω, περιορίζω βασίλισσες, βάζω διαφράγματα. Τίμιος τρύγος πάλι. Τον υπόλοιπο καιρό βανίλια, γυρεοπιτα και άγιος ο θεός. 

 Σενάριο 3. Έχουμε σαν οικογένεια (την πατρική μου εννοώ) ένα εξοχικό από φέτος στην *******. Η ******** είναι ένα τελείως κυκλαδίτικο τοπίο. Έχει μπόλικο θυμάρι το οποίο προσωπικά θεωρώ για στατικό μελισσοκομικό ρίσκο που δεν αξίζει να πάρει κάποιος. Πέρυσι πήραν Μέλια πχ φέτος πήραν όλοι τ αρχίδια μου. Η ιδιομορφία όμως της ******** και αυτό είναι πρωτοφανές είναι, ότι ενώ από την μπροστινή μεριά του βουνού μοιάζει με Κυκλάδες από την πίσω και σε απόσταση μισής ώρας είναι σαν το Πήλιο. Νερά, πλατάνια, βελανιδιά, καστανιές, κισσοί. Παράδεισος σου λέω. Μόλις χτες γύρισα από εκεί και έβλεπα ανθισμένα φυτά (δεν ξέρω ακόμη τι) με μέλισσες πάνω και όλα τα στατικά μελίσσια της περιοχής διώροφα. Πλαγιές ολόκληρες με ρείκια. Πλαγιές. Παράδεισος. Ξετρελάθηκα. Αλλά τελείως απομονωμένο μέρος. 15 χωριά 100 κάτοικοι σύνολο. Μια ταβέρνα ένας τρώει, τρεις πεθαίνουν. Ρώτησα και εκεί λοιπόν για κτήματακι. Τζάμπα γη, δεν καλλιεργείται. 2 ευρώ το τετραγωνικό, και θα μου φτιάξουν και άγαλμα στην πλατεία που δίνω χρήματα στον τόπο. Εθνικός ευεργέτης και έτσι. Ένα μέρος που έχει συνεχή ανθοφορία από άνοιξη μέχρι και το φθινόπωρο με τα ρείκια, δύο μίσους έστω τρύγους θα τους κάνει. Και έχω και το εξοχικό δίπλα για ξεκούραση, όπου μπορώ να παίρνω γυναίκα και παιδιά για να πάμε διακοπές όλοι μαζί και εγώ να κάνω και τις δουλειές μου. Σωστός; 

 Σενάριο 4 και τελευταίο. 

 Πρόποδες βόρειας *******. Το πρώτο χωριό από την *******. Μέσα στα πεύκα μ εργάτη. Εδώ λίγο πιο ακριβά. 4 ευρώ το τετραγωνικό. Αλλά εγώ δεν θέλω κάτι μεγάλο και μισό στρέμμα μου φτάνει. 1.30 ώρα από την Αθήνα πάλι. Ότι βγάλει όλο το καλοκαίρι και αν δώσει το πεύκο στην συγκεκριμένη περιοχή. Και στα δύο βαρέματα μέσα, με φουλ γυρεοπιτες και προσευχές. Εδώ χωρίς περιορισμούς βασίλισσας και διαφράγματα στις καλοκαιρινές νομές για να αντέξουν όσο αντέξουν το πεύκο. Τίμιο; 

Ποια είναι η γνώμη σου για τις καινούργιες μου σκέψεις σενσει; 

Bear's Nest: Αμανννννν!!! Αν ήσουν σε ακτίνα χεριού μα τον Θεό θα σε καρύδωνα! Χα χα χα. Πας καλά νέος? Στην προηγούμενη σου ερώτηση μόλις μου είχες αναφέρει ότι δεν γουστάρεις να ασχοληθείς με αγροτικές δουλειές, και τώρα μου λες ότι σκέφτεσαι να γίνεις και δενδροκόμος? Ξέρεις πόσο ψιλά είναι στην κλίμακα του γαμησιού η δενδροκομία? Πίσω μόνο από το καπνό, και σχεδόν δίπλα στην αμπελουργία!!! Ωραίος και ο Γεωπόνος σου!!! Είχα ακούσει ότι είναι τρομερά χαμηλό το επίπεδο σε  αυτή την σχολή, αλλά τόσο πολύ?!?!?! 500 με 600 ευρώ μόνο το κόστος από ένα κτήμα με 100 δέντρα τον χρόνο? Δεν μου λες? Του είπες ότι δεν έχεις δενδροκομικό τρακτέρ? Ότι δεν έχεις φρέζα, και καλλιεργητή? Ότι δεν έχεις ραντιστήρα με τουρμπίνα ή με μπεκ για ράντισμα? Ότι δεν έχεις κλαδευτικό που να δουλεύει με πεπιεσμένο αέρα ή με τα υδραυλικά του τρακτέρ (βλέπε σχετική ανάρτηση του blog πατεντιάρης ).

 Δεν μου λες? Στον Νότο τις πορτοκαλιές δεν τις κλαδεύετε? Δεν μου λες? Στον Νότο τα χορτάρια κάτω από τις πορτοκαλιές τα αφήνετε να σας φτάσουν μέχρι την μέση? Δεν καθαρίζετε περιοδικά τα κτήματα από αυτά με τον καλλιεργητή και την φρέζα? Δεν μου λες? Στον Νότο τις πορτοκαλιές δεν τις ποτίζετε καθόλου, ή βρέχει αβέρτα εκεί σε αντίθεση με τον Βορρά που μάλλον βρέχει σπάνια? Δεν μου λες? Στον Νότο τις πορτοκαλιές δεν τις ραντίζετε με φυτοφάρμακα και ουσίες για καρποδεσία? Αυτά όλα ποιος θα τα κάνει? Ξέρεις πόσα μεροκάματα είναι αυτά εάν γίνουν απλώς από εργάτες της γης χωρίς μηχανήματα? Ξέρεις πόσα θα σε πάρει κάθε φορά ένας αγρότης που θα έρθει με τα δικά του μηχανήματα? Την διακοσάρα - τριακοσάρα μέσα στο νερό θα την έχεις (ιδίως στο κλάδεμα!) σε κάθε καλημέρα του.

 Νερό για πότισμα που? Θα έχει γεώτρηση το κτήμα? Σιγά μην το πάρεις τότε με 15.000-20.000 χιλιάρικα μόνο (τόσο θέλει μόνο η γεώτρηση εάν είναι σε μεγάλο βάθος ο υδροφόρος ορίζοντας). Δεν έχει γεώτρησή? Πως θα φέρνεις τα δεκάδες με εκατοντάδες κιλά νερό που θα θέλει κάθε δέντρο κάθε εβδομάδα? Θα υπάρχει δίκτυο μήπως εκεί του ΓΟΕΒ του αντίστοιχου νομού? Και θα σου χρεώνει το κάθε κυβικό νερού φυσικά ε?

 Δεν μου λες? Περίφραξη δεν θέλουν οι πορτοκαλιές στον Νότο, ιδίως εάν υπάρχει εκεί και ένα μόνιμο μελισσοκομείο που θα έχει και μια πινακίδα νέον από πάνω του που θα αναβοσβήνει γράφοντας με έντονα κόκκινα γράμματα «Κλέψτε με!» χα χα χα. Ξέρεις πόσο πάει το κάθε μέτρο περίφραξης? Πόσα ευρώ είναι το κάθε μέτρο (πάνω από 10-12 ευρώ, γιατί θα βάλεις φράχτη με πυκνή πλέξη- για κοτέτσια-, μεταλλικούς δοκούς 2-2,5 μέτρων, ίσως και τσιμεντομένους στο έδαφος), ξέρεις πώς βγαίνει η περίμετρος ενός κτήματος? Και ακόμα για μικρές εκτάσεις πόσο εύκολα η περίμετρος φτάνει τριψήφια νούμερα ή και τετραψήφια? Πολλαπλασίασε αυτό το νούμερο με το δέκα και βγάλε το κόστος του φράκτη. 

 Δεν μου λες? Όλα αυτά τα υπολόγισε μέσα στα 500-600 ευρώ ο γεωπόνος σου? Αν ναι, τότε είναι μεγάλη γάτα να του πεις! Ακόμα ένα πτυχίο που η αξία του χαρτιού για τον πάπυρο αποφοίτησης αξίζει περισσότερο από την αξία των γνώσεων όλης της σχολής!!!

 Δεν έχεις μεγάλη σχέση με την πρωτογενή παραγωγή πέρα από την μελισσοκομία ε? Φαίνεται! Και ενώ μόλις έχεις μπει σε ένα δύσκολο (για τον πρωτογενή τομέα δύσκολο. Όχι για τους άλλους τομείς της παραγωγής!) αντικείμενο και απαιτητικό σε γνωστικό κεφάλαιο (η μελισσοκομία) πας να βάλεις το κεφάλι σου στον τορβά με ένα ακόμα άγνωστο γνωστικό αντικείμενο σε σένα, ρωτώντας άτομα που έχουν βγάλει απλώς μια σχολή, αλλά όχι τους ίδιους του παραγωγούς που ζούνε με αυτό το αντικείμενο (και εάν μπορούν οι φουκαράδες να ζήσουν με αυτό το αντικείμενο!!!). Χμμμμμμμμμ!!!!!

 Πάμε από οικονομική άποψη σε ότι μου είπες, θα δώσεις 15,000-20,000 ευρώ για να πάρεις ένα κτήμα που θα σου δίνει πορτοκάλια (εάν σου δίνει πορτοκάλια!!! Η δενδροκομία δεν είναι τόσο απλή! Δεν έρχονται οι μελισσούλες και τσουπ σε 2 μήνες πορτοκάλια! Και δουλειά θέλει, και να διαγνώσεις τις ασθένειες και τους εχθρούς τους θέλεις, και θεραπείες θέλεις, και να ξέρεις πότε να ποτίσεις θέλει, και πότε να μαζεύεις, (αλήθεια?!?!? Πόσα μεροκάματα νομίζεις θέλουν για να μαζευτούν 7-8 τόνοι από πορτοκάλια? Πως θα μεταφερθούν αυτά στα ψυγεία (ή θα κάνεις εσύ τόσο μεγάλους ψυκτικούς θαλάμους? Και με τι κόστος?) Πόσο θα σε χρεώνουν την ημέρα για να τα κρατούν εκεί? Πόσο κοστίζει η κάθε συσκευασία που θα έχεις για μερικά κιλά πορτοκάλια? Και αυτά στο κόστος των 500-600 ευρώ είναι?), πως θα τα αποθηκεύσεις, πως θα τα πουλήσεις).

 Το κόστος για να αγοράσεις πορτοκάλια τώρα σου είναι 2,500 ευρώ δηλαδή θα δώσεις προκαταβολικά (σύμφωνα με τους υπολογισμούς σας στο χαρτί που τους κόβω τρομερά αισιόδοξους) χρήματα για 6 με 8 χρονιές αγοράς πορτοκαλιών προκαταβολικά για να αγοράσεις ένα κτήμα με πορτοκαλιές! Δεν μου λες? Τα επενδυτικά κριτήρια και τους υπολογισμούς της παρούσης αξίας, εσωτερικού βαθμού απόδοσης, χρόνου απόσβεσης τα έχεις ακουστά? Τα έχει ακουστά ο φίλος σου ο Γεωπόνος (φυσικά και όχι, σίγα μην μαθαίνουν τέτοια σε αυτή την σχολή, το πολύ πολύ να μαθαίνουν πως φυτεύουν τα φασολάκια και πολύ τους είναι! Χα χα χα). Και όλα αυτά γιατί? Για να έχεις σταθερό μελισσοκομείο και να δουλεύεις σε 100 πορτοκαλιές τα μελίσσια σου (σε τι πυκνότητα θα είναι οι πορτοκαλιές? 5Χ5 ή 6Χ6? Μάλλον 5Χ5 και λιγότερο, ούτε καν δηλαδή 3-4 στρέμματα κτήμα με πορτοκαλιές!!! Και είπαμε τι ισχύει με την μελισσοχωρητικότητα ε? Και κυρίως ότι μπορεί να έρθει ο κάθε ένας να βάλει μελίσσια δίπλα στο κτήμα σου και να σε κάνει μάγκα ε?). Τέλεια!!! Υπέροχη ιδέα!!! Congratulations Πρωτευουσιάνε! Και μετά σας κακοφαίνεται που έρχεστε σε εμάς τους βάρβαρούς και μόλις ανοίγετε το στόμα σας κοιτάμε σαν εξωγήινους ε? Χα χα χα.

 Αχχχχχχχ!!!

 Πάμε παρακάτω, δεν σχολιάζω τίποτα στα παραπάνω γιατί είναι τόσο εξωφρενικό αυτό που μου πέταξες που είναι πέρα από οποιοδήποτε σχολιασμό!

Και πάμε στα ακόμα πιο κουλά που μου πέταξες!!!!!!!

 Καλά ρε μπαγλαμάααααα!!! Για να μην κάνεις όπως μου έλεγες μεγάλες μετακινήσεις (3-4 φορές την χρονιά) τα μελίσσια σου στην μιάμιση ώρα μακριά από την οικογένεια σου μου ήθελες σταθερό μελισσοκομείο, και τώρα μου λες να κάνεις σταθερό μελισσοκομείο στην μιάμιση ώρα μακριά για να πηγαίνεις εκεί 30-40 φορές (το minimum!!!!) τον χρόνο!!!!!!

 Θα τρελαθώ!!! Κρατήστε με, θα πηδηχτώ από το παράθυρο!!! Ρε Πρωτευουσιάνε!!! Πας να με σαπσαλέψεις? Άσπρες τρίχες βγάζω με αυτά που ακούω, τρίχωμα χάνω σαν σκυλί την άνοιξη!!! Χα χα χα.

 Σταθερό μελισσοκομείο εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά σου!!!! Κάθε εβδομάδα το λιγότερο ένα 50αρικό ευρώ σε καύσιμα, ένα τρίωρο μόνο και μόνο για να πας και να έρθεις από εκεί ακόμα και για να πεις «τζααααα ακόμα εδώ είσαστε κυράδες μου!» Δεν μου λες? Θα κάνεις υπόστεγα και αποθήκες εκεί που έχεις το σταθερό μελισσοκομείο σου για να αποθηκεύεις κυψέλες, πατώματα, κεριά, τροφοδότες? Ξέρεις τι κόστος θέλουν όλα αυτά (και φυσικά για ακόμα μια φορά φράκτες και πλέον και κάμερες!). Ή θα τα μεταφέρεις όλα αυτά εσύ εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά και 3 ώρες πάνε έλα κάθε φορά? Τι νομίζεις? Δεν θα θέλεις τουλάχιστο μια επίσκεψη την εβδομάδα στο σταθερό μελισσοκομείο σου (για να προσθέσεις κεριά, ορόφους, να κάνεις τις συνενώσεις που μου πέταξες, να κοιτάς για σμηνουργίες και βασιλικά κελιά, να κάνεις θεραπείες, να τροφοδοτείς, και τέλος το λιγότερο σε αριθμό επισκέψεων να τρυγάς!), και μάλιστα σε μέρη που δεν ξεγονεύουν τα μελίσσια για μεγάλο χρονικό διάστημα μια που είσαι στον Νότο.
  
 40 επισκέψεις το ελάχιστο, 60-70 στην πραγματικότητα όμως. Για πολλαπλασίασε αυτό το νούμερο με το 50 (ευρώ) πόσα κιλά μέλι κόστος είναι αυτό? Και θα είναι κόστος σε πετρέλαιο (ή βενζίνη, εάν είναι βενζίνη τότε πολλαπλασίασε με το 60-70 και όχι με τα 50 ευρώ) όχι για κεριά, ζάχαρη, και οτιδήποτε άλλο.

 Για πολλαπλασίασε αυτό το νούμερο επισκέψεων στο μελισσοκομείο σου με το 6 ώρες (3 για να πας και να έρθεις αλλά και άλλες 3 δεν θα φας εκεί για δουλειές?) πόσες εργατοώρες είναι αυτές? Μια εργατοημέρα στην πραγματικότητα ε? Δηλαδή θα χάνεις στάνταρ μια μέρα (και παραπάνω!) την εβδομάδα μακριά από την οικογένεια σου! Αυτό ακριβώς που ήθελες να αποφύγεις! Και φυσικά θα έχεις και το ρίσκο να τρακάρεις (με δικιά σου ή όχι ευθύνη) στις 60-70 επισκέψεις σου στο σταθερό μελισσοκομείο σου! Ωραίος! Τα σκέφτηκες καλά, μια χαρά έβαλες το κάρο μπροστά από το άλογο!!! Χα χα χα.

 Καλά για το νησί δεν το συζητώ καν, εκεί και εάν το κόστος σε ώρες και σε χρήμα ανεβαίνει στα ύψη για να κάνεις τις αντίστοιχες επισκέψεις (εάν και πράγματι από όσα έχω ακούσει για το συγκεκριμένο νησί ίσως να αξίζει πολλά μελισσοκομικά, για ένα μόνιμο κάτοικο του όμως!!!!). Και μην έχεις ψευδαισθήσεις, μόνο στις διακοπές δεν μπορείς να πηγαίνεις σε ένα σταθερό μελισσοκομείο!!!! Αν το σταθερό μελισσοκομείο το αφήσεις τόσο καιρό μόνο του ούτε καν τις κυψέλες δεν θα βρεις!).

 Τι λέει?

 Τα γάμησα όλα?

 Ωραία! Ταλέντο στην αρνητικότητα θα μου πεις!

 Το δέχομαι!

 Για να ρίξω ακόμα μια ιδέα μπας και βρεθεί μια λύση στο πρόβλημα σου, γιατί δεν χρειάζεσαι άτομα που να γκρεμίζουν μόνο, αλλά και άτομα που να χτίζουν και κάτι. Οκ δεν μπορείς να πουλήσεις και τόσο βασιλικό πολτό (ναι αλλά μπορείς να πουλήσεις πορτοκάλια!!! Που!!! Στον Νότο!! Φυσικά εκεί είναι σπάνια τα πορτοκάλια βλέπεις!!! Χα χα χα), μην βγάζεις και τόσο πολύ, δεν μπορείς να δώσεις και τόσο πολύ βάμμα πρόπολής δεκτό και αυτό. Για τις κηραλοιφές όμως και την γύρη δεν είδα όμως και τόσους ενδοιασμούς! Ωραία, τι άλλο μπορείς να κάνεις? Τι άλλο μελισσοκομικό προϊόν μπορεί να υποκαταστήσει την μειωμένη παραγωγή σε μέλι και την έλλειψη σε πελατεία στα δύο μελισσοκομικά προϊόντα που αναφέραμε? Ποιοι άλλοι θα μπορούσαν να είναι πελάτες σου? Χμμμμ τι άλλο διαθέτει ένας μελισσοκόμος εκτός από τελικά μελισσοκομικά προϊόντα? Το βρήκα!!! Έχει και ζωικό κεφάλαιο!!! Μελίσσια! Μπορεί να πουλήσει μελίσσια και παραφυάδες καθώς και βασίλισσες σε άλλους μελισσοκόμους ή σε δυνητικούς μελισσοκόμους!!! Μπορεί να έχει πελάτες μελισσοκόμους! Αντί για μέλι να παράγει μελίσσια και να τα πουλά και να βγάζει χρήμα πριν οι υπόλοιποι πάρουν καν τον πρώτο τους τρύγο!!!!

 Ααααααααααα!!!!

 Τι είπε μόλις τώρα ο Αρκούδαςςςςςςςςς!!!

 Τι ταλέντο!!!

 Και σε γαμάει τα όνειρα, την αυτοπεποίθηση, την μαγκιά, και την ίδια στιγμή σου δείχνει άλλους οδούς να ακολουθήσεις!!!

 Μα πράγματι αυτός πρέπει να είναι Ο Εκλεκτός! Αυτός που θα ονομαστεί κάποτε ο Καλύτερος όλων των μελισσοκόμων, όλων των εποχών !!!

 Ωσαννά!! Ιδού ο Μεσσίας!

 Χα χα χα.

 Τα θέλε ο Κώλος σου!

 Τώρα, Σήκω, πάρε το κρεβάτι σου, και περπάτα!

 Adios Amigos Locos


Σειρά "Απαντώ εκεί που δεν με σπέρνουν".











Γιατί Κυψελογισμός?

Απαντήσεις σε ερωτήσεις που δεν μου έγιναν Vol XXXVIII


Απαντήσεις σε ερωτήσεις που δεν μου έγιναν Vol XXXIX


Κλέφτης ονείρων αν δεν είσαι


Γίνε ΠΑΟΚ


Απαντήσεις σε ερωτήσεις που δεν μου έγιναν Vol XL


Απαντήσεις σε ερωτήσεις που δεν μου έγιναν Vol XLI


Απαντήσεις σε ερωτήσεις που δεν μου έγιναν Vol XLII


Απαντήσεις σε ερωτήσεις που δεν μου έγιναν Vol XLIII


Περί τροφοδοσίας


Απαντήσεις σε ερωτήσεις που δεν μου έγιναν Vol XLIV


Απαντήσεις σε ερωτήσεις που δεν μου έγιναν Vol XLV


Μελισσοκομία και Ηθική


Απαντώντας μελισσοκομικές ερωτήσεις ακόμα και άρρωστος! 


Απαντήσεις σε ερωτήσεις που δεν μου έγιναν Vol XLVI


Απαντήσεις σε ερωτήσεις που δεν μου έγιναν Vol XLVII

Κυψέλες στην Ακτίνα πτήσης Μελισσών

Αναζήτηση αναρτήσεων στις Μελισσοιστορίες και άλλα ή αλλιώς Η τρικυμία εν κρανίο του Αρκούδα!

Μελισσοκομία και επιθετικότητα μελισσιών

Τι είναι αυτό που μπορεί να αμφισβητηθεί στην μελισσοκομία και τι όχι Vol I



Μότσανος Λάζαρος





Σοχός 11/9/2018

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου