UA-50457385-1

Τετάρτη 13 Φεβρουαρίου 2019

Οδηγός για την σταθερή μελισσοκομία μέσα από την οπτική ενός νομάδα μελισσοκόμου



 Κάθε αρχή και δύσκολη, καλά είναι να υπάρχει και ένας οδηγός για κάθε νέο ξεκίνημα, όσο και εάν η μελισσοκομία δεν μπαίνει σε νόρμες κάποιες γνώσεις μπορούν να αποδειχθούν πολύτιμες, ιδίως σε κάθε νέα αρχή, οπότε ορίστε και το παρακάτω, θα βοηθήσει και σταθερούς και νομάδες μελισσοκόμους θέλω να πιστεύω. 

Λάζαρε γεια σου.  Όπως σου είπα είμαι στα Γιάννενα και σε ένα οικόπεδό μου έχω τρία μελισσάκια με σκοπό να τα κάνω το πολύ 10.  Τα έχω μόνιμα . Η περιοχή είναι ηλιόλουστη ,είναι όμως εκτεθειμένη σε αέρα  ( είναι λόφος) και υγρασία ( είναι κοντά στη λίμνη). , μέσα στον αστικό ιστό ( λουλούδια και φυτά πόλης) , επιπρόσθετα το οικόπεδο είναι κοντά σε ένα πευκοδάσος  με καλή όπως φαίνεται απόδοση.  Τα ερωτήματά μου έχουν να κάνουν με την τροφοδοσία , το ξεχειμώνιασμα και τη δυνατότητα παραφυάδων χωρίς μετακίνηση.

Α) για την τροφοδοσία ήθελα να μου πεις Επειδή βλέπω πολλούς μελισσοκόμους να τροφοδοτούν σχεδόν όλο το χρόνο  μόνιμα με ζυμάρια, σιρόπια και γυρεόπιτες αυτό είναι σωστό; Δεν νοθεύει το μέλι ;Τον Ιούνιο μετά τον τρύγο τι πρέπει να βάλω με δεδομένο ότι από Σεπτέμβρη έχω το πεύκο για να αυξήσω τον πληθυσμό;  Από τέλος Οκτώβρη που είναι ( έτσι πιστεύω εγώ) τελευταίος τρύγος τί πρέπει να κάνω για να έχω αρκετό πληθυσμό για ξεχειμώνιασμα; Ποια τροφοδοσία από πότε και μέχρι πότε πρέπει να κάνω κατά τη διάρκεια του χρόνου;

Β) Για το ξεχειμώνιασμα θέλει στρίμωγμα το μελίσσι με φελιζόλ κ.ο.κ; Έχω πλαστικούς τροφοδότες όλο τον καιρό χρειάζεται μήπως κηρόπανο ή κα επιπρόσθετο σκέπασμα με νάιλον πάνω από το κηρόπανο ή θα δημιουργούνται υδρατμοί;; Χρειάζεται να κλείσω τους αεραγωγούς διαγώνια και να αφήσω τους δύο μόνο πέρα από τον περιορισμό   της πόρτας; Ανοιχτός ή κλειστός πάτος; Ξύλινες ή πλαστικές κυψέλες;

Γ) Έχω υπόψη μου

α)το κόψιμο του μελισσιού με ίδιες κυψέλες δίπλα- δίπλα και περιορισμό της πόρτας

β) το δεύτερο πάτωμα με διάφραγμα  και πόρτα στον όροφο σε αντίθετη κατεύθυνση από την πόρτα του «ισογείου»

γ) έχω φτιάξει με φελιζόλ μικρά κυψελίδα  δύο των τριών πλαισίων και δύο των πέντε υπολογίζοντας να κόψω παραφυάδες και να τις μεταφέρω για λίγο μακριά και μετά να τις επαναφέρω. Υπάρχει τρόπος να αξιοποιήσω τα κυψελίδα αυτά χωρίς μετακίνηση;
Λάζαρε σε κούρασα αν και μου έδωσες την εντύπωση ότι κουβαλάς και μια δόση τρέλας με τα μελίσσια. Ύστερα πού είναι η τέταρτη δεκαετία και που η έκτη προς έβδομη..!!! Με την εμπειρία που έχεις και με όσα σου είπα έχεις τα στοιχεία να μου  δώσεις ένα ετήσιο πρόγραμμα  ενεργειών που θα έκανες εσύ σχετικά με τα τρία ζητούμενα. Ευχαριστώ εκ των προτέρων… Καληνύχτα

Bear's Nest: Ούουυυυυυυυ!!!! ***** ζητάς τον ουρανό και τα άστρα! Χα χα χα. Ετήσιο πρόγραμμα ενεργειών σχετικά με τροφοδοσία, ξεχειμώνιασμα, και υλικό που έκανες (πως και ξέχασες τις θεραπείες? Χα χα χα)? Σχεδόν τα πάντα στην σταθερή μελισσοκομία!!! Πώς να τα απαντήσεις όλα αυτά? Τυχερός είσαι (όπως και εγώ) που γράφω εδώ και τουλάχιστο 5 χρόνια στο blog μου και για αρκετά από αυτά έχω ήδη απαντήσει σε αντίστοιχες αναρτήσεις του blog (και προφανέστατα δεν τα διάβασες μαιμούνι παππού! Χα χα χα). Οπότε η απάντηση μου θα έχει την μορφή ενός οδηγού αναρτήσεων στο μεγαλύτερο μέρος της όπου θα σου δίνω τις σχετικές αναρτήσεις για να έχεις πληρέστερες απαντήσεις από αυτές που θα πάρεις εδώ. Μου αρέσουν οι ερωτήσεις σου, θα τις ξαναδείς και αλλού.

 Πρώτα από όλα μερικές τελείως απαραίτητες διευκρινήσεις, τα ερωτήματα σου αφορούν τις πρακτικές της σταθερής μελισσοκομίας, αλλά τα απευθύνεις σε έναν νομάδα μελισσοκόμο, ο οποίος μάλιστα έχει ως δόγμα την αδιάκοπη μετακίνηση και την διασπορά των κινδύνων με πολλαπλές τοποθετήσεις, οπότε αμέσως μπορείς να καταλάβεις ότι ίσως και να μην είμαι ο πλέον κατάλληλος για να απαντήσω στα ερωτήματα σου, μια που η μελισσοκομική μου πραγματικότητα καθώς και η μελισσοκομική οπτική που έχω αποκομίσει εξαιτίας αυτής της μελισσοκομικής πραγματικότητας θα διαφέρουν από την δική σου μελισσοκομική πραγματικότητα όσο η μέρα με την νύχτα. Καλό είναι αυτό να στο διευκρινίσω από νωρίς για να το έχεις στα υπόψη σου και να αξιολογήσεις την απάντηση μου με την κατάλληλη βαρύτητα.

 Δεύτερη διευκρίνιση, μου περιγράφεις το μέρος σου ως ευήλιο, ευάερο, και υγρό. Δεν αρκεί μια τέτοια περιγραφή για να έχει ο άλλος μια άποψη για τις ανθοφορίες που έχεις στην διάθεση σου να εκμεταλλευτείς, το τι ακριβώς εν δυνάμει νομές έχεις (πχ Ελαιοκράμβη, Βαμβάκι, Ηλίανθο, Οπωροφόρα, Ρίγανη, Παλιούρι, Βελανίδι, Σουσούρα, Ανοιξιάτικό Ρείκι, Ακακία, κ.α.), μόνο η αναφορά στο πεύκο δεν αρκεί για να ξέρει κάποιος τι εν δυνάμει νομές έχεις στην περιοχή σου (εν δυνάμει νομές είναι οι ανθοφορίες της περιοχής σου πάντα, υπό προϋποθέσεις –καιρικές συνήθως- μόνο αποδίδουν νομές οι ανθοφορίες, να το θυμάσαι πάντα αυτό).

 Οπότε ο οδηγός του τι να διαβάσεις αρχίζει αμέσως από αυτό το σημείο. Πρώτα από όλα θα κάνεις  ανιχνεύσεις στην περιοχή σου για να ξέρεις τι έχεις από ανθοφορίες, η πρώτη ανάρτηση του blog που θα διαβάσεις σχετικά θα είναι η Χρήσιμες μελισσοκομικές συνήθειες, είσαι σε σταθερό μελισσοκομείο οπότε δεν θα πρέπει να κάνεις πολλές ανιχνεύσεις κάθε χρόνο σε διαφορετικά μέρη (αλλά θα κάνεις ανιχνεύσεις σε διαφορετικές εποχές πάλι). 

 Επίσης θα πρέπει να έχεις έναν χάρτη ανθοφοριών του τι δίνει και πότε οπότε θα διαβάσεις την Μελισσοκομική χλωρίδα Θεσσαλονίκης για να κάνεις κάτι αντίστοιχο και εσύ με τις ανθοφορίες της περιοχής σου. Θα πρέπει να ξέρεις την ακτίνα δράσης της αποτελεσματικής πτήσης των μελισσιών σου και ποιες περιοχές και ανθοφορίες είναι δυνατό να καλύψουν μέσα σε αυτή οπότε θα διαβάσεις την ανάρτηση Ακτίνα δράσης μελισσών , είσαι σε σταθερό μελισσοκομείο καλά είναι να ξέρεις την έννοια της  μελισσοχωρητικότητας μιας περιοχής για να ξέρεις πόσο θα επηρεαστεί η παραγωγή σου από την ύπαρξη και άλλων μελισσοκομείων στην περιοχή σου (σταθερών ή νομαδικών) οπότε διαβάζεις την ανάρτηση Μελισσοχωρητικότητα Περιοχών , αλλά και για το πόσες κυψέλες μπορούν να υπάρχουν σε μια περιοχή χωρίς να το έχεις καταλάβει θα διαβάσεις την ανάρτηση Κυψέλες στην Ακτίνα πτήσης Μελισσών  καθώς και σε ποιες συνθήκες –καιρικές-  οι ανθοφορίες της περιοχής σου μπορούν να .σου αποδώσουν ικανοποιητικές νομές θα διαβάσεις  την ανάρτηση ΧΑΡΤΗΣ ΑΝΘΟΦΟΡΙΩΝ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΒΕΛΤΙΣΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΥΓΡΑΣΙΑΣ  ΚΑΙ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ .

 Μου  ανάφερες ότι έχεις πεύκο στην περιοχή σου οπότε για να έχεις ένα οδηγό στην εκμετάλλευση του θα διαβάσεις την ανάρτηση Μελισσοκομία και Πεύκο . Μπορεί να έχεις οπορωφόρα στην περιοχή που θα έχεις που μπορεί να δώσουν μελούρες οπότε σχετικά θα διαβάσεις την ανάρτηση Μελιτωγόνα έντομα και μελιτωφορίες . Επίσης μπορεί να έχεις στην περιοχή σου βελανιδιές που να δίνουν μελούρα και αυτές οπότε διαβάζεις σχετικά την ανάρτηση Μαύρο Μέλι: Το Βελανιδόμελο , καθώς και την ανάρτηση Απαντώντας ερωτήσεις για την μελιτωφορία της Βελανιδιάς. Το πρόβλημα της πρόβλεψης της συμπεριφοράς της . Οπότε με αυτές τις αναρτήσεις καλύπτουμε σχεδόν πλήρως (λείπει ανάρτηση για το μετκάλφα, αλλά δεν έχω στην περιοχή μου και έτσι δεν έχω ασχοληθεί ιδιαίτερα μέχρι τώρα) τις μελιτωεκκρίσεις.     

 Τροφοδοσία τώρα, για αυτήν ισχύον ως νόμιμα όρια τα εξής:  «Τι ορίζεται ως τροφοδοσία? Έχουμε και λέμε Διεγερτική τροφοδοσία έχουμε όταν ταΐζουμε 500ml σιρόπι (μείγμα 2 νερό / 1 ζάχαρη) κάθε 2 ημέρες για 15 ημέρες, μετά διάλειμμα για 15 ημέρες, και ξανά τροφοδοσία για 15 ημέρες, και πριν από 40 ημέρες από την νομή που μας ενδιαφέρει διακοπή της τροφοδοσίας. Τροφοδοσία ενίσχυσης ίδιες ποσότητες αλλά σε μίγμα 1 νερό / 1 ζάχαρη για να βοηθηθούν τα μελίσσια να χτίσουν και λίγο κεριά. Τροφοδοσία αποθεμάτων ίδιες ποσότητες σιρόπι αλλά σε μείγμα 1 νερό / 2 ζάχαρη για δημιουργία αποθεμάτων το φθινόπωρο για τον χειμώνα, ή για να αντιμετωπιστούν περιπτώσεις πείνας του μελισσιού ή ασθένειας του. Επίσης έχουμε την τροφοδοσία με ζαχαροζύμαρο ή βανίλια τον χειμώνα για ξεχειμωνιάσματα καθώς και την τροφοδοσία με γυρεόπιτα ή υποκατάστατο σε νομές που δεν υπάρχει γύρη (πεύκο, έλατο, βελανίδι), και φυσικά το να δίνεις ζαχαροζύμαρο ή βανίλια στις παραφυάδες για να βγάλουν την εποχή που δεν έχουν βασίλισσα και υπολειτουργεί το μελίσσι. Αυτά θεωρεί ο Ελληνικός νόμος ως νόμιμη τροφοδοσία!»  όπως τα έχω περιγράψει στην ανάρτηση Περί τροφοδοσίας  όπου έχω αναπτύξει εκτεταμένα το ζήτημα της τροφοδοσίας και μπορείς να διαβάσεις αρκετά ενδιαφέροντα πράγματα σε αυτή την ανάρτηση.

 Αλλά μερικά ακόμα ας αναφέρουμε πάνω σε αυτό, όχι εάν κάποιος έχει διαρκώς τροφές πάνω στα μελίσσια του τότε ξεπερνά τα νόμιμα όρια τροφοδοσίας και κάνει προφανέστατα νοθεία, φυσικά το να διαπιστώσεις ότι κάποιος κάνει αυτή την τακτική χωρίς αναλύσεις από εργαστήριο είναι δύσκολο, ναι το κάνουν αρκετοί, δεν το κάνουν όλοι, μην γενικεύουμε.

 Δεύτερον έχω τις αμφιβολίες μου σχετικά με το πόσο μπορεί να αποδώσει παραγωγικά σε μέλι ένα σταθερό μελισσοκομείο, μπορεί να τα πάει και πολύ καλά σε μια χρονιά αλλά δύσκολο να τα πηγαίνει καλά κάθε χρονιά. Η σταθερή μελισσοκομία είναι περισσότερο συνυφασμένη με την παραγωγή βασιλικού πολτού,  γύρης, βασιλισσών ή ακόμα και παραφυάδων παρά μελιού. Δυστυχώς η ποσότητα τροφοδοσία είναι πολύ υψηλότερη στην σταθερή μελισσοκομία, οπότε και το αποτέλεσμα της στην «καθαρότητα» του μελιού μπορεί να είναι το λιγότερο που μπορώ να πω «αμφισβητούμενο». Μέλια πολλές φορές  δεν παίρνουμε εμείς οι νομάδες μελισσοκόμοι που κυνηγάμε τις ανθοφορίες, είναι λίγο δύσκολο να πάρει ευκολότερα μέλια ένας σταθερός μελισσοκόμος χωρίς αβέρτα τροφοδοσία. Είναι στο χέρι του σταθερού μελισσοκόμου του να κρίνει το επίπεδο της τροφοδοσίας του βάση της εμπειρίας του, και δεν είναι κάτι που μπορεί να το δώσεις ως οδηγό σε κάποιον άλλο μελισσοκόμο, ιδίως εάν είσαι νομάδας μελισσοκόμος και όταν βλέπεις να μην αποδίδει καλές νομές ένα μέρος η πρώτη σου σκέψη δεν είναι το «Ααααα πρέπει να τροφοδοτήσω» αλλά είναι το «Αααα πρέπει να μετακινήσω» (και εδώ κολλάνε οι διευκρινήσεις που έκανα στην αρχή, μην μου ζητάς το επίπεδο τροφοδοσίας σε ένα σταθερό μελισσοκομείο γιατί δεν είμαι σταθερός μελισσοκόμος, μην μου ζητάς το επίπεδο τροφοδοσίας σε ένα μέρος που δεν το γνωρίζω μελισσοκομικά και είναι 500 χιλιόμετρα μακριά από μένα γιατί απλούστατα θα είναι η απάντηση μου αυθαίρετη). Πάντως το ότι αναφέρεις ότι έχεις τροφοδότες οροφής όλη την χρονιά στα μελίσσια σου ήδη είναι ένδειξη ότι τροφοδοτείς υπερβολικά πολύ.

  Άλλη ένδειξη ότι μπορείς να τροφοδοτείς υπερβολικά πολύ σε σταθερό μελισσοκομείο στον Βορρά είναι να έχεις πραγματικά τριώροφα μελίσσια (δηλαδή «γεμάτα» μελίσσια –και όχι «κούφια»- με μέλισσες σε όλα τα πλαίσια στους ορόφους, και όχι ένα εικοσάρι που του έχωσες ακόμα έναν όροφο γιατί θέλεις εσύ να το βλέπεις τριώροφο, αλλά φυσικά δεν είναι!), χωρίς να έχουν βγάλει τον χειμώνα στον νότο ή να μην τα έχεις κάνει συνένωση με άλλα μελίσσια.

 Με την εμπειρία θα καταλάβεις πότε πρέπει να τροφοδοτείς και πότε όχι, μόνο η εμπειρία θα σε διδάξει να χαλιναγωγείς την ανάγκη που έχει κάθε μελισσοκόμος να βλέπει τα μελίσσια του να αναπτύσσονται όσο γίνεται πιο πολύ, βρίσκοντας μια χρυσή τομή ανάμεσα στην ανάπτυξη και στην φειδώ στην τροφοδοσία. Εάν παρατήρησες μίλησα για χρυσή τομή ανάμεσα στην ανάπτυξη και την τροφοδοσία, και όχι ανάμεσα στην παραγωγή και την τροφοδοσία. Κάθε τροφοδοσία πάνω σε παραγωγικές νομές (νομές που πάς για να πάρεις μέλι και όχι μόνο να αναπτυχθούν τα μελίσσια) είναι παράνομη και αντιδεοντολογική προς όλο τον κλάδο!

 Επίσης σοβαρό ζήτημα που πολύ δύσκολα μπορεί να λυθεί στην σταθερή μελισσοκομία είναι το πώς να «γλυκαίνεις» και να «πικραίνεις» τα μελίσσια σου μια που δεν έχεις την δυνατότητα να κάνεις μετακινήσεις. Για τις παραπάνω έννοιες θα διαβάσεις την ανάρτηση Για να μιλήσουμε λίγο σχετικά με το τι είναι τα "γλυκά" και τα "πικρά" μελίσσια. Ίσως λύσεις να είναι η παρασκευή γυρεόπιτας το καλοκαίρι, πριν τα πεύκα, η χορήγηση πλαισίων με γύρη στα μελίσσια σου που θα τα έχεις πάρει την άνοιξη, ή το να βάλεις γύρη απευθείας σε άδεια χτισμένα πλαίσια (απλώνεις την γύρη στην μια πλευρά του πλαισίου και απαλά την τοποθετείς σε κάθε κελί με το βάρος της). Ημίμετρα μεν, αλλά και η σταθερή μελισσοκομία είναι ημίμετρο εκ ορισμού δε.  

 Πάμε στο ξεχειμώνιασμα εδώ τα πράγματα είναι απλά, ήδη υπάρχει η ανάρτηση του blog Ξεχειμώνιασμα μελισσιών που είναι πολύ πλήρης, θα διαβάσεις επίσης και την ανάρτηση Μερικές γρήγορες μελισσοκομικές συμβουλές για τις δύσκολες καιρικές συνθήκες όπου υπάρχουν πρόσθετες συμβουλές για καιρικές συνθήκες υπερβολικά δυσμενείς.

 Πάνω στα ερωτήματα σου τώρα, ναι καλά είναι να έχεις φελιζόλ (μια που θα έχεις λίγα μελίσσια οπότε δεν θα είναι απαγορευτικός ο όγκος εργασίας για να βάζεις-βγάζεις φελιζόλ, ούτε επίσης θα είναι τεράστια η ρύπανση με τα φελιζόλ, μια που δεν θα έχεις εκατοντάδες με χιλιάδες φελιζόλ να περιμένουν σε ένα μέρος και να ρυπαίνουν σιγά, σιγά, το γύρω περιβάλλον τους), αλλά πιο μεγάλη σημασία έχει για το ξεχειμώνιασμα το να αφαιρείς πλαίσια για να μην είναι «παχιά» τα μελίσσια (διαβάζεις και την ανάρτηση Μελισσοκομικό εννοιολόγιο, λεξιλόγιο, και ορολογία ).

 Πάμε παρακάτω, την έννοια Overkill την έχεις ακουστά? Αυτό μου έρχεται στον νου όταν ακούω για κερόπανο, τροφοδότη, νάιλον, και κλεισμένους αεραγωγούς! Χα χα χα. Κερόπανο και μόνο αρκεί, αλλά εάν έχεις τροφοδότη οροφής καλώς, βάλε το και αυτό από πάνω, αλλά εάν έχεις αυτά τα δύο αρκούν, τα άλλα είναι πλεονασμός στο ξεχειμώνιασμα εάν δεν είσαι στον Καναδά! Χα χα χα.




 Ας μιλήσουμε και για τους πάτους (ούυυυυυυυυ ρε βρώμικα μυαλά! Αμέσως το μυαλό σας στο πονηρό, σεξοπορνοδιαστροφικοί! Χα χα χα). Ούτε ανοιχτοί πάτοι, ούτε κλειστοί, εάν μπορείς να καλύψεις το κόστος μια που έχεις και λίγες κυψέλες πάρε πάτους με σήτα αλλά και νοβοπάν για να την καλύπτεις τον χειμώνα. Πλεονέκτημα για τις θεραπείες και τον αερισμό της κυψέλης το καλοκαίρι, και δεν αποτελεί μειονέκτημα στο ξεχειμώνιασμα τον χειμώνα.

 Πλαστικές κυψέλες? Πραγματικά μου το ρωτάς αυτό? Σε εμένα? Προφανέστατα και δεν έχεις διαβάσει αρκετά στο blog μου, πλήρη απάντηση και ακόμα πιο πλήρη αιτιολόγηση επί του θέματος θα την διαβάσεις στην ανάρτηση Αποχαιρετισμός στα όπλα . Είμαι ο πρώτος και ίσως ο μόνος που έχω πάρει και δημόσια θέση πάνω στο θέμα και έχω δημοσιεύσει και σχετική ανάρτηση, πραγματική ανάρτηση και όχι προώθηση προϊόντος!

 Πάμε και για το τέλος για τις παραφυάδες, έχεις 3 μελίσσια θέλεις να τα κάνεις 10, δεν σε αφορά και τόσο το θέμα των παραφυάδων μια που η αύξηση του ζωικού κεφαλαίου σου είναι ικανή να γίνει μόνο σε ένα βήμα ( χωρίζεις το αρχικό μελίσσι στα 3 και άντε γεια!) και σε μια μόνο χρονιά. Η δικιά μου επιλογή για παραφυάδες πάντα έχει μέσα την μετακίνηση (είτε της παραφυάδας, είτε της βασίλισσας) βλέπε και σχετικά με αυτό το ζήτημα τις αναρτήσεις Οδηγίες προς ναυτιλομένους, Κόψιμο Παραφυάδων κάτω από το πρίσμα του μελισσοκομικού ενθουσιασμού των νέων μελισσοκόμων και της έλλειψης εμπειρίας τους, Οι μεγαλύτερες ημέρες του πολέμου - Κόβοντας παραφυάδες, καθώς και την Σσσσσσσσσσσσσ! Το αφεντικό κόβει...... . Πάντα επιδιώκω την απλότητα σε όλους τους μελισσοκομικούς μου χειρισμούς, γιατί όπως έχω γράψει πολλές φορές «Ο πολλαπλασιασμός είναι πολύ άτιμο πράγμα» και πολύπλοκοι χειρισμοί που μπορεί να τσουλάνε με λίγες κυψέλες όταν αυξάνουν οι αριθμοί των κυψελών μπορούν να κάνουν την ζωή σου κόλαση πραγματική.

 Οπότε και χωρίς περιστροφές θα σε συμβούλευα να χρησιμοποιήσεις την μέθοδο της βεντάλιας για τις παραφυάδες σου, μια που αυτή ακριβώς η μέθοδος και δεν είναι πολύπλοκή αλλά και είναι σχεδιασμένη ακριβώς για την σταθερή μελισσοκομία. Κάθε άλλη μέθοδος περιπλοκότερη από αυτή για σταθερή μελισσοκομία δεν έχει κανένα απολύτως νόημα, ίσως  εκτός από την ικανοποίηση του μελισσοκόμου του ότι «κατέχει» ακόμα μια (άχρηστη για αυτόν) γνώση!

 Το βασικότερο θέμα για σένα δεν θα είναι το πώς θα κόψεις παραφυάδες (γιατί είπαμε  μέσα σε μια χρονιά μπορείς να έχεις ήδη φτάσει στον αριθμό κυψελών που θέλεις ως ανώτερο) αλλά το πώς θα κάνεις αντικαταστάσεις των βασιλισσών σε έναν σταθερό αριθμό κυψελών (μια που δεν θα θέλεις άλλες αυξήσεις κυψελών) σε ένα σταθερό μελισσοκομείο. Θα σε συμβούλευα να διαβάσεις την ανάρτηση Μέθοδοι Αντικατάστασης Βασιλισσών  πάνω σε αυτό, όπως και να σκεφτείς τον ήδη προτεινόμενο δρόμο της βασιλοτροφίας που όπως ήδη σου προείπα είναι συνυφασμένη κυρίως  με την σταθερή μελισσοκομία.

 Πάμε και για το τέλος στα κυψελίδια που έκανες. Γιατί τα έκανες εάν δεν θέλεις να κάνεις μετακινήσεις παραφυάδων ή πλαισίων πληθυσμού μαζί με την βασίλισσα για να κόψεις παραφυάδες( φυσικά μετακινήσεις και φελιζόλ? Εεεεεεε!!!) ? Μόνο για να ξεχειμωνιάζεις πολύ μικρά μελίσσια σε αυτά? Τι χρήση να σου βρω για αυτά εκτός από παραφυάδες με μετακίνηση που να μην απαιτεί μεθόδους περισσότερο περίπλοκες από την μέθοδο της βεντάλιας που ήδη σου έχω προτείνει ως την απλότερη για παραφυάδες? Κάνε τα παγίδες αφεσμού γύρω γύρω από το μελισσοκομείο σου την άνοιξη, κάνε τα τράπεζες βασιλλισών (ιδίως εάν έχεις αφεσμούς) για να έχεις εφεδρικές βασίλισσες πάντα (για αντικαταστάσεις, για συνενώσεις, οτιδήποτε) ή τροφοδότησε τα δυνατά σου μελίσσια με πλαίσια με κόκκινο γόνο από αυτά για να έχεις δυνατότερα παραγωγικά μελίσσια. Οτιδήποτε άλλο που θα μπορούσα να σε προτείνω σχετικά με αυτά σε ένα σταθερό μελισσοκομείο θα είναι πλεονασμός και αντιπαραγωγικό, σαν να προσπαθείς να αδειάσεις μια λίμνη πες χρησιμοποιώντας ένα παγούρι!!! Ούχ ούχ ούχ το κακό το αρκούδι το χωρατατζίδικο! Χα χα χα.

 Αυτά ******* για σήμερα, ήδη η απάντηση έχει φτάσει τις 5-6 σελίδες και να φανταστείς ότι είναι τιγκαρισμένη με συνδέσμους! Φτάνει τόσο για αρχή, έχεις πολύ διάβασμα να κάνεις, οι παραπάνω σύνδεσμοι αρκούν για αρχή και για τις ανάγκες της σταθερής μελισσοκομίας. Φυσικά υπάρχουν ακόμα εκατοντάδες μελισσοκομικές αναρτήσεις στο blog μου που θα πρέπει να τις διαβάσεις αλλά τα συγκεκριμένα ερωτήματα σου μπορούν να απαντηθούν με ότι υπάρχει εδώ μέσα. Διάβασε και την σειρά απαντώ εκεί που δεν με σπέρνουν όπου απαντώ εκεί και σε αρκετά ακόμα ερωτήματα σχετικά με την σταθερή μελισσοκομία εκτός από την νομαδική. Πιστεύω θα σε βοηθήσουν αρκετά. Σε αφήνω τώρα, έχεις πολύ διάβασμα να κάνεις. Καλή δύναμη! Χα χα χα.


Σειρά "Απαντώ εκεί που δεν με σπέρνουν".











Γιατί Κυψελογισμός?

Απαντήσεις σε ερωτήσεις που δεν μου έγιναν Vol XXXVIII


Απαντήσεις σε ερωτήσεις που δεν μου έγιναν Vol XXXIX


Κλέφτης ονείρων αν δεν είσαι


Γίνε ΠΑΟΚ


Απαντήσεις σε ερωτήσεις που δεν μου έγιναν Vol XL


Απαντήσεις σε ερωτήσεις που δεν μου έγιναν Vol XLI


Απαντήσεις σε ερωτήσεις που δεν μου έγιναν Vol XLII


Απαντήσεις σε ερωτήσεις που δεν μου έγιναν Vol XLIII


Περί τροφοδοσίας


Απαντήσεις σε ερωτήσεις που δεν μου έγιναν Vol XLIV


Απαντήσεις σε ερωτήσεις που δεν μου έγιναν Vol XLV


Μελισσοκομία και Ηθική


Απαντώντας μελισσοκομικές ερωτήσεις ακόμα και άρρωστος! 


Απαντήσεις σε ερωτήσεις που δεν μου έγιναν Vol XLVI


Απαντήσεις σε ερωτήσεις που δεν μου έγιναν Vol XLVII


Κυψέλες στην Ακτίνα πτήσης Μελισσών


Αναζήτηση αναρτήσεων στις Μελισσοιστορίες και άλλα ή αλλιώς Η τρικυμία εν κρανίο του Αρκούδα!


Μελισσοκομία και επιθετικότητα μελισσιών


Τι είναι αυτό που μπορεί να αμφισβητηθεί στην μελισσοκομία και τι όχι Vol I




Μότσανος Λάζαρος

Σοχός 13/02/2019

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου