UA-50457385-1

Κυριακή 19 Απριλίου 2020

Και τώρα είναι που μπαίνουμε στην εβδομάδα των Παθών


 Και τώρα είναι που μπαίνουμε στην εβδομάδα των Παθών όσο αφορά τον όγκο της μελισσοκομικής εργασίας μας, αλλά δεν έλεγε να μην σας τρατάρω λίγο από την μελισσοκομική μου πραγματικότητα. Δεν μπορώ άλλωστε να σας βλέπω στεναχωρημένους, και να μου λέτε ότι σας παραμέλησα εξαιτίας του ότι τα Ημερολόγια καραντίνας μου τρώνε πολύ από τον ελεύθερο χρόνο μου για να μπορώ να τα γράφω καθημερινά (Τα παιδάκια με τα ποδήλατα τα βλέπετε στο βάθος της φωτογραφίας? Τελικά δεν είναι και τόσο απόλυτη η καραντίνα ε? Χα χα χα). Οπότε σήμερα μια στο τσακ μπαμ μελισσοκομική ανάρτηση για σας.

 Αυτές τις μέρες κάθε 5-6 μέρες προσθέτω ορόφους στα πευκίσια μου μελίσσια (τα σουσουρίσια άρχισαν να παίρνουν ορόφους εδώ και πάνω από ενάμιση μήνα!) και φυσικά μια που είμαι παλαίουρας μελισσοκόμος (χα χα χα) όταν λέω βάζω ορόφους εννοώ ορόφους με δέκα χτισμένα πλαίσια σε κάθε πατημένο δεκάρι μου μελίσσι (ανεβάζω 2 γόνους επάνω στο κέντρο του ορόφου, κατεβάζω δύο χτισμένα πλαίσια εκεί που τελειώνουν οι γόνοι, ή ακόμη και ανάμεσα στους γόνους για να τα γεννήσει η βασίλισσα).

 Οπότε καθημερινά υπάρχει επιθεώρηση σε ένα μέρος του μελισσοκομείου (Θεού θέλοντος καιρού επιτρέποντος και Τ4 λειτουργούντος! Χα χα  χα) σημείωμα των μελισσιών που θέλουν ορόφους, και μια φορά την εβδομάδα πηγαίνω και από ένα φορτίο με ορόφους στα μελίσσια που ήδη έχω σημαδεύσει για ανέβασμα ορόφων. 

 Πολλά δρομολόγια θα μου πείτε. Ναι! Και για αυτό είναι κοντά τα μελίσσια μου για να μπορώ να έχω την ευχέρεια (όταν το Τ4 δεν μουλαρώνει!) να μπορώ να είμαι κάθε μέρα στα μελίσσια μου. Κάνουν και καλό άλλωστε οι συχνές έξοδοι στο μελισσοκομείο μου για να μην σαλτάρω από την καραντίνα (και μετά να ανεβάζω κουλά και ψεκασμένα στο προφίλ μου, σαν κάποιους, κάποιους! Ονόματα δεν λέω, αλλά....... Χα χα χα). 

 Και εδώ ένα ακόμα δίδαγμα του δασκάλου μου δείχνει την αξία του "Μακρινές τοποθετήσεις μόνο για τρύγους!". Ναι, δεν αξίζει να πηγαίνεις πολύ μακρυά στις τοποθετήσεις σου εάν είναι μόνο για να αναπτύξεις τα μελίσσια σου. Γιατί σε αυτό το στάδιο της μελισσοκομικής δραστηριότητας δεν μπορείς να "παρκάρεις΄" κάπου τα μελίσσια και να πηγαίνεις ανά μια εβδομάδα, ή ανά δύο, για να δεις εάν γεμίζουν τα μελίσσια με μέλι. Αυτή την περίοδο θέλει πολλές επιθεωρήσεις (τουλάχιστον 1 ανά 5 μέρες), θέλει εργασίες πάνω στην κυψέλη (αλλαγή πλαισίων για να τα δουλέψουν οι μέλισσες ή η βασίλισσα, προσθήκη άχτιστων ή χτισμένων πλαισίων, ανέβασμα ορόφων κ.α.), και φυσικά να κοιτάς εάν υπάρχουν αφεσμοί στο μελισσοκομείο σου. Οπότε εάν έχεις μακρινές τοποθετήσεις και το κόστος σε πετρέλαιο ανεβαίνει δραματικά, αλλά και το χάσιμο εργατοωρών μόνο και μόνο για το μακρινό πάνε έλα στα μελισσοκομεία σου.

 Η αμέσως επόμενη εβδομάδα θα έχει και αβέρτα κόψιμο παραφυάδων (ήδη τις τελευταίες μέρες ετοιμάζω συνεχώς άδειες κυψέλες για να τις γεμίσω) και θα είναι μια μακρά και βασανιστική εβδομάδα. Να δω πως θα τα καταφέρω όλα μαζί! Και να γράφω τα Ημερολόγια καραντίνας, και να ανεβάζω ορόφους, και να (υπέρ) διπλασιάσω σχεδόν το ζωικό μου κεφάλαιο, και ίσως να ξεκλέβω λίγο χρόνο για καμία ξαφνική μελισσοκομική ανάρτηση όπως η σημερινή! Δεν σας προκαλεί εντύπωση άλλωστε ότι Κυριακή του Πάσχα σας ετοίμασα μελισσοκομική ανάρτηση? Παίδες το να διατηρείς μελισσοκομικό blog με πρωτότυπες, και διαρκώς νέες αναρτήσεις, προϋποθέτει από μέρους σου και κάποιες θυσίες! 


 Και εδώ έχουμε το πλήρη φόρτο του Τ4 όταν πάω να προσθέσω χτισμένα (και μελωμένα!) πλαίσια. Ναι μπορεί τα μελίσσια να είναι μέσα στις ελαιοκράμβεις, μπορεί να βρίσκουν πολύ καλά, αλλά όταν πας να βάλεις μελωμένα πλαίσια (και ιδίως εάν πας να τα βάλεις το μεσημέρι και όχι στο απόγευμα!) πρέπει πάντα να είσαι τρομερά προσεκτικός. Οπότε κουβαλάς και μαζί σου εξωτερικά καπάκια από κυψέλες παλιού τύπου (όπως και καπάκια από κυψέλες νέου τύπου) για να σκεπάζεις με αυτά τις ανοιχτές ντάνες με ορόφους που έχουν μελωμένα πλαίσια για να μην αντιληφθούν γρήγορα οι μέλισσες τι ακριβώς φορτίο έχεις στην καρότσα.

 Φυσικά και κάποια στιγμή θα αντιληφθούν οι μέλισσες τι συμβαίνει, αλλά μέχρι τότε εσύ θα έχεις βάλει την συντριπτική πλειοψηφία των ορόφων στις κυψέλες που έχεις σημαδεύσει, και πλέον θα είναι αργά για λεηλασίες (φυσικά όλα αυτά με την προϋπόθεση ότι το μέρος που έχεις τα μελίσσια δίνει πολύ καλά από άποψη νεκταροέκκρισης! Γιατί εάν δεν δίνει το να πας μέρα μεσημέρι να κάνεις κάτι τέτοιο θα είναι εγκληματικό!).


 Και εδώ μια ακόμη απώλεια! Ένα ακόμα καπνιστήρι ( το θυμάστε αυτό Καπνιστήρι - Μονάδα μέτρησης μελισσοκομικής εμπειρίας? Ε λοιπόν ακόμα ένα καπνιστήρι θα πρέπει να προστεθεί στις φωτογραφίες αυτής της ανάρτησης! Χα χα χα) που παρέδωσε το πνεύμα του στα χέρια μου, αυτό μας έμεινε από φυσερό! Ήδη μετράμε πολλές απώλειες και αυτή την χρονιά, και στην πραγματικότητα είμαστε ακόμα στην αρχή της! Χα χα χα.

 Αυτά για σήμερα τσακαλάκια. 

 Καλό Πάσχα να έχουμε, με υγεία και ευτυχία για μας αλλά και για όλους που έχουν την έγνοια μας, συνεχίζουμε δυναμικά για να φτιάξουμε το μέλλον που πραγματικά μας αξίζει.


 Adios Amigos Locos
















 Λάζαρος Μότσανος

Σοχός 19/4/2020 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου