UA-50457385-1

Τετάρτη 7 Οκτωβρίου 2020

Και ένας αφεσμός πεσκέσι

 

 Και καθώς απολεπίζω και απομελώνω τις τελευταίες εκατοντάδες πλαίσια από το πρώτο χέρι του πεύκου ας σας τρατάρω μια ακόμη τσακ μπαμ μελισσοκομική ανάρτηση.

 Την προηγούμενη εβδομάδα πρωί, πρωί, Πέμπτης μου έρχεται ένα παιδί που το γνωρίζω, και είχε τον στάβλο του κοντά στις τοποθετήσεις που κάνω στην πεδιάδα και μου λέει "Έχω μαζί μου τον αφεσμό που είχε μπει την άνοιξη στις κυψέλες που είχα παρατημένες στον στάβλο (είχε ασχοληθεί για ένα φεγγάρι με την μελισσοκομία, αλλά δεν μπήκε καλά στα μεράκια της, και δεν το συνέχισε, ίσως ξανασχολήθει στο μέλλον), αλλά τώρα είναι μπελάς γιατί και θα βάλουμε τροφές εκεί που είναι η κυψέλη με τον αφεσμό αλλά και που να ξεχειμωνιάσει στην πεδιάδα με την τόση υγρασία! Τι να το κάνω εγώ? Το θέλεις εσύ? Γιατί αλλιώς θα πρέπει να βρω κάποιον άλλο να το δώσω" και φυσικά αυτή ήταν μια προσφορά που δεν μπορείς εύκολα να την αρνηθείς, οπότε και τον δέχθηκα.

 Του λέω "κάτσε να τον κάνουμε μια μετάγγιση σε μια δική μου κυψέλη, να ετοιμαστώ και εγώ φορώντας τις γαλότσες και το μελισσοκομικό τζάκετ (γιατί ήμουν ξυπόλητος με πιτζάμες μέχρι τότε) και μου ανταπαντά "Να δω και εγώ λίγο, γιατί δεν το άνοιγα και πολύ, λίγο την μια γωνία του καπακιού για μια γρήγορη ματιά και το έκλεινα αμέσως". 

 Άναψα το καπνιστήρι, φόρεσα τις γαλότσες στα γυμνά μου πόδια, φορώ  και το μελισσοκομικό τζάκετ, καπνίζω την είσοδο, και πάω να ανοίξω το καπάκι της κυψέλης, συναντώ μεγάλη αντίσταση "ωχ, ωχ, ωχ" η πρώτη μου σκέψη, αμέσως μια γρήγορη ματιά κάτω από το μισοσηκωμένο καπάκι και βλέπω δύο τεράστιες γλώσσες κεριού να εξέχουν "Θα σε πνίξω νέους!" λέω "Τι είναι αυτά? Το μελίσσι έχει χτίσει τα πάντα! Πέταξε γλώσσες παντού!", "Εεεεε δεν το άνοιγα πολύ" απαντά "Ναι το κατάλαβα αυτό!!!"

  


 Ανοίγω πλήρως το καπάκι, πολύ βαρύ, δύο υπερμεγέθεις γλώσσες γεμάτες με μέλι! Μέλισσες παντού! Η μια γλώσσα σχηματίστηκε ανάμεσα στα πλαίσια που δεν εφάπτονταν μεταξύ τους, και στο κενό οι μέλισσες ρίξανε μια γλώσσα ως αντικαταστάτη του πλαισίου που έλειπε, και η δεύτερη τεράστια γλώσσα την ρίξανε ακριβώς εκεί που τελείωναν τα πλαίσια (5 στον αριθμό). Και οι δύο γλώσσες φαρδιές σαν φραντζόλες, και αρκετές μικρότερες ανάμεσα τους, και αυτές γεμάτες με μέλι.


 Χωρίς καθυστέρηση με το ξέστρο αφαιρώ τις γλώσσες και τις σκουπίζω με την μελισσοκομική σκούπα για να αφαιρέσω τις μέλισσες και τις βάζω παράμερα "Αυτές είναι δικές σου μικρέ του λέω, ανταμοιβή που έπιασες το μελίσσι", "Με το κερί? Τι να το κάνω?", "Πλάκα μου κάνεις? Είναι από τα πιο εκλεκτά εδέσματα το μέλι με κερί μαιμούνι, ξέρεις πόσοι μου ζητάνε κερήθρα με μέλι?".


 Και αμέσως μετά αρχίζω την μετάγγιση του αφεσμού στην κυψέλη μου, πέντε πλαίσια δικά του, βάζω και άλλα τρία δικά μου που τα έχω απομελώσει, γιατί κόβω τον αφεσμό για 8αρι μελίσσι. 

 Χτυπάω την κυψέλη που ήταν ο αφεσμός, καθώς και το καπάκι, μπροστά από την κυψέλη μου, βλέπω αβέρτα κόσμο από μέλισσες να μπαίνουν  στην κυψέλη καθοδηγούμενες από την οσμή της βασίλισσας, "ίσως να το υποτίμησα" λέω "Μάλλον οι γλώσσες έχουν πολύ περισσότερο κόσμο από ότι έχουν τα πλαίσια, θα πρέπει να το ξαναδώ μετά από λίγο για να δω πόσο πληθυσμό πραγματικά έχει". 

 Βάζω τις γλώσσες με το μέλι στην κυψέλη που ήταν ο αφεσμός και την δίνω στο παιδί που μου τον έφερε, ενδιαφέρεται να μάθει για την μελισσοκομία, για τις προοπτικές της, για το εάν αξίζει. Την επόμενη μια ώρα μιλώ ακατάπαυστα, του λύνω απορίες, του δίνω πραγματικά αριθμητικά δεδομένα (κάτι που δεν υπάρχει καμία περίπτωση να το κάνει παλιός - μασόνος - μελισσοκόμος), του αναλύω μελισσοκομικούς σχεδιασμούς ανάπτυξης, νιώθω ότι του το χρωστάω. Βλέπω μια λάμψη μέσα στα μάτια του, "ίσως να μην τον έχει χάσει τελείως η μελισσοκομία" σκέφτομαι. Τον ξεπροβοδίζω "Ότι χρειασθείς απλώς ζήτα το, και ότι θέλεις να μάθεις για την μελισσοκομία μπορείς να το βρεις στο blog μου, διάβασε νέους, μπορεί να σε βοηθήσει πραγματικά εάν αποφασίσεις να ασχοληθείς με την μελισσοκομία". 


 Μένω μόνος μου, ώρα να ανοίξω ξανά το μελίσσι να δω τι έχουμε. Το ανοίγω, τα 8 πλαίσια του είναι τιγκαρισμένα με μέλισσες "Δίαολε είναι πατημένο δεκάρι!", προσθέτω άλλα 2 πλαίσια για να το δεκαρώσω, του βάζω και μια γυρεόπιτα. 

 Δεν έχω κερόπανο, "ώρα για αυτοσχεδιασμό" λέω, πάω και κόβω το πλαστικό που περικλείει μια δωδεκάδα με μονόκιλα βάζα "Αυτό θα λειτουργήσει σαν κερόπανο!", κλείνω και την είσοδο με μια μικρή τρύπα μόνο ως είσοδος για να μπορεί το μελίσσι να φυλαχθεί καλύτερα. 

 "Και τώρα τι? Που να το πάω?  Ο Σοχός είναι γνωστός φονέας μελισσιών, δεν είναι να ξεχειμωνιάσει εδώ! Να το πάω στο νέο μέρος που βρήκα για ξεχειμώνιασμα? Αύριο θα πρέπει να πας για τρύγο στην Χαλκιδική, μεθαύριο θα πρέπει να αδειάσεις δοχεία ωρίμανσης και συσκευασία στα 27κιλά, την επόμενη μέρα θα πρέπει να συσκευάσεις σε μονόκιλα και τρίκιλά, την αμέσως επόμενη μέρα θα πρέπει να πας παραγγελίες σε πελάτες, θα αργήσει πολύ η μετακίνηση! Αλλά από την άλλη..... Το μελίσσι είναι δεκάρι! Και γιατί δεν το κατεβάζεις αύριο στην Χαλκιδική! Θα είναι παραγωγικό! Θα έχεις και μέτρο σύγκρισης ανάμεσα στα μελίσσια που έχουν κατέβει τόσο καιρό στα πεύκα και έχουν τρυγηθεί ήδη από 2 φορές, με ένα τελείως φρέσκο μελίσσι! Έτσι, έτσι, έτσι, ακόμα λυκάκι μεν, αλλά μαύρο λυκάκι δε! Χα χα χα"

 Ναι ξέρω! Όταν θα μεγαλώσω θα γίνω μεγάλη φάτσα εγώ!

 Χα χα χα. 


Adios Amigos Locos 


Σειρά: Κουλά και Φευγάτα μέρη που βρήκε ο Αρκούδας Αφεσμούς


 Στις Παγίδες Αφεσμού


 Έξω από τις παραφυάδες


 Σε Χαράδρες


 Σε σημάδια 


 Συνήθως χαμένα στο πουθενά 


 Που και που στα παρθεναγωγεία 


 Μερικές φορές στον Θεό


 Ακόμα και στο Youtube!

 Σύλληψη αφεσμού σε βίντεο By Αρκούδας

 Που και που του έρχονται και στο πιάτο

 Εάν δεν πάει ο Μωάμεθ στο βουνό

 Υπάρχουν και φορές που μαθαίνει και στους άλλους να τους "ψαρεύουν"

 Προθέρμανση για κόψιμο παραφυάδων

 Αλλά εκτιμά και τις προσπάθειες των άλλων επί του θέματος


 Και εξακολουθεί να μαθαίνει τα μυστικά της τέχνης και της πλήρους εκμετάλλευσης των αφεσμών.




Λάζαρος Μότσανος


Σοχός 07/7/2020

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου