UA-50457385-1

Τετάρτη, 6 Δεκεμβρίου 2017

Ρωμιοιστορίες


 Η παραπάνω εικόνα έχει σκοπό μόνο προβακατόρικο και αποσκοπεί να μαζεύσει κλικ και μόνο! χα χα χα. 

 Ο παρακάτω διαδικτυακός διάλογος στην ανάρτηση του blog Και ο Άγιος Ζουρλοπαντιέρα θέλει μου άρεσε τρομερά και αποφάσισα να τον παρουσιάσω και σε εσάς. Μου αρέσουν οι έξυπνοι άνθρωποι με μεγάλο γνωστικό κεφάλαιο και η αλληλεπίδραση μαζί τους, ακόμα και αν δεν  συμφωνώ πλήρως μαζί τους (αλλά επίσης δεν διαφωνώ και πλήρως μαζί τους! Χα χα χα). Μόνο καλύτερους μας κάνει η συναναστροφή με έξυπνα και καλλιεργημένα άτομα, βοηθά στην διάχυση των γνώσεων, στην κατανόηση των διαφορετικών απόψεων, και στον τερματισμό των δογματισμών. Ακριβώς με λίγα λόγια το αντίθετο που κάνουν οι μελισσοκομικές ομάδες (ούχ ούχ ούχ είχε δεν είχε την πέταξε την σπόντα του το μαιμούνιιιιιιι!)!!! Χα χα χα.


***** Αδελφέ δεν πέθανε φτωχός, δες εδώ:

https://tideon.org/index.php/2012-02-11-18-49-10/2012-02-11-19-10-50/11614-2017-11-30-22-00-00

Πεθερός του Αυτοκράτορα βρέθηκε στο τέλος

Καλή σου ημέρα! 


Bear Nest: Καλησπέρα *****, διδακτικότατο το κείμενο αλλά δεν αποσαφηνίζει κάτι, σε αυτό λέει ότι έγινε πράγματι πεθερός του αυτοκράτορα, αλλά όχι και αν πρόλαβε να πεθάνει και πλούσιος με τα μυαλά που κουβαλούσε! Χα χα χα. 

 Επίσης με έβαλε σε υποψίες σχετικά με το τι έγινε και χρεοκόπησε το Βυζάντιο, ποιος ήταν ο υπεύθυνος που χάθηκε τόσος πλούτος!!! Χα χα χα. 

***** To Bυζάντιο πτώχευσε όταν σταμάτησε να "παράγει" τέτοιους ανθρώπους και δημιούργησε ολιγαρχίες - γαιοκτήμονες που συγκέντρωσαν όλο τον πλούτο, καταλύθηκαν οι μικρές ιδιοκτησίες και ο λαουτζίκος έπαυσε να έχει συμφέρον να υπερασπίσει την περιουσία (που δεν είχε πλέον), από τα αλλεπάλληλα κύματα εισβολέων.

Με άλλα λόγια όταν έπαυσε το ιερό ευαγγέλιο να είναι οδοδείκτης της κοινωνίας. 

(αυτή ήταν η βασική αιτία, το πιο πάνω που έγραψα ήταν μάλλον η πιο βασική επίπτωση, άλλες λεπτομέρειες ιστορικές πχ χρήση μισθοφόρων, παραχώρηση λιμανιών στους Ιταλούς, εμφύλιοι ηγεμονικών ομάδων - οικογενειών, εξηγούνται υπό το πρίσμα της βασικής αιτίας)

βλέπε και εδώ:

https://tideon.org/index.php/2012-02-16-21-20-11/2012-02-28-20-46-14/2882-2012-05-21-18-00-01
Ιωσήφ Βρυέννιος: Σχετικά με τις συμφορές που έπεσαν πάνω μας

https://tideon.org/index.php/2012-02-03-08-47-53/2012-05-19-14-30-38/10002-2017-03-14-23-02-04

Φιλόλαος Δημητρίου: Φωνή από το παρελθόν- Ο Ιωσήφ Βρυένιος και οι “επίκαιρες” επισημάνσεις του.

καλή σου ημέρα, χαίρε!


Bear Nest: Γεια σου *****! Χαίρομαι που τιμάς το όνομα που έχεις επιλέξει στις διαδικτυακές σου ρότες γνωρίζοντας την Ιστορία της Ανατολικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας και βλέπω ότι νιώθεις απόλυτα ως Ρωμιός (και κάθε ένας μας θα έπρεπε να νιώθει τόσο έντονα την έννοια Ρωμιός). Σωστά όσα λες αλλά μερικές επισημάνσεις πάνω σε κάθε τι που είπες. Ο Ευγένιος Γουέμπερ είχε πει το «Δεν είναι το παράξενο γιατί έπεσε το βυζάντιο όπως έπεσε, αλλά το πώς μπόρεσε και κράτησε πάνω από μια χιλιετία!». Και αυτό οφείλεται στο δίπτυχο ισχυρής κεντρικής εξουσίας (Αυτοκράτορας, κάτι που δεν υπήρχε στην Δυτική ρωμαϊκή αυτοκρατορία, μια που φρόντισαν οι τελευταίοι αυτοκράτορες της Ρώμης μαζί με μεταφορά της κεντρικής διοίκησης από την Ρώμη στην Κωνσταντινούπολη, να μεταφέρουν μαζικά και τον όγκο των καλύτερων λεγεώνων της αυτοκρατορίας, αφήνοντας γυμνή από αξιόμαχα στρατεύματα την δυτική αυτοκρατορία όταν ακριβώς τα χρειάζονταν περισσότερο –Βάνδαλοι, Γότθοι, Ούννοι- με αποτέλεσμα να καταλυθεί σε μερικές και μόνο δεκαετίες, και να αποτελεί μόνο ένα σύνολο από βαρονίες και φέουδα που για αιώνες αλληλοσκοτώνονταν μεταξύ τους), και θεοκρατίας που εξασφάλιζε η πανίσχυρη θρησκευτική πίστη του λαού και της εξουσίας του κλήρου (που στο Βυζάντιο μεταφράζονταν ως η αρχή «Βασιλεύς ελέω Θεού» με επίκεντρο τον Αυτοκράτορα, ενώ στους χώρους της πρώην δυτικής αυτοκρατορίας ως «Ποντίφιξ ελέω Θεού» με επίκεντρο τον Πάπα).

 Δυστυχώς αυτό, εκτός από την μεγάλη διάρκεια της αυτοκρατορίας, οδήγησε και σε μερικές από τις αιτίες της κατάρρευσης της. Όπως σωστά είπες υπήρχαν μεγαλογαιοκτήμονες – ολιγάρχες που συγκέντρωναν όλη την περιουσία και ο λαουτζίκος δεν είχε συμφέρον να πολεμήσει για αυτούς. Ναι δίκιο έχεις, αλλά δεν αναφέρεις εδώ ότι ένας από τους μεγαλύτερους μεγαλογαιοκτήμονες – ολιγάρχες που δεν πλήρωνε καθόλου φόρους ήταν και η εκκλησία και τα μοναστήρια. Επίσης αναφέρεις τους μισθοφορικούς στρατούς που ήταν αναγκαιότητα λόγου λειψανδρίας ανδρών στο βυζάντιο, αλλά επίσης ξεχνάς να αναφέρεις ότι οι καλόγεροι δεν υπηρετούσαν στις τάξεις του αυτοκρατορικού στρατού, και αυτός ήταν ένας από τους λόγους που μαζικά από μια περίοδο και μετά υπήρχε τέτοια αθρόα προσφορά ατόμων να γίνουν μοναχοί που δημιούργησε ακριβώς αυτό το πρόβλημα (ο άλλος ο λόγος αυτής της αθρόας συμμετοχής ήταν ότι ήταν τόσο εξαθλιωμένος ο λαός που έβλεπε ότι μόνο η συμμετοχή στο δυναμικό της εκκλησίας και των μονών μπορούσε να του προσφέρει επιβίωση, φυσικά θα πρέπει να συνυπολογιστεί και η πίστη του ότι ταυτόχρονα σώζει έτσι και την ψυχή του! Αλλά όχι και την αυτοκρατορία!).

 Επόμενο που οδήγησε στην λειψανδρία ήταν οι διωγμοί των επιστημόνων και της επιστήμης γενικότερα από την εκκλησία (το παράδειγμα της Υπατίας και της Βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρας, όπως και το κλείσιμο της Ακαδημίας των Αθηνών, είναι τα σημαντικότερα παραδείγματα από μερικές εκατοντάδες αντίστοιχες περιπτώσεις) που οδήγησε και στην τελμάτωση της επιστημονικής και τεχνολογικής προόδου στο βυζάντιο (με αποτέλεσμα κάποια στιγμή να ξεπεραστεί πρώτα από τους άραβες και έπειτα και από τους δυτικούς) με τραγικές συνέπειες και στην παραγωγικότητα της οικονομίας (που χρηματοδοτεί πολέμους!) και στις τεχνολογικές εξελίξεις στους στρατούς (που κερδίζουν πολέμους!) καθώς και στην πληθυσμιακή αύξηση των κατοίκων της αυτοκρατορίας (που θα την ωθούσε η αυξημένη παραγωγικότητα της οικονομίας). Παράξενη εξαίρεση που δείχνει και την σημασία της τεχνολογικής εξέλιξης στους πολέμους ήταν το υγρό πυρ που απέτρεψε την πτώση της βασιλεύουσας για αιώνες στους άραβες (το κανόνι* όμως εφευρέθηκε από άτομα εκτός της αυτοκρατορίας, και χρηματοδοτήθηκε από τους εχθρούς της αυτοκρατορίας –Μωάμεθ Β΄- με καταστροφικές συνέπειες για την αυτοκρατορία!). Επίσης τα διαδοχικά κύματα επιδημιών (στον 5-6 αιώνα, καθώς και ο μαύρος θάνατος στον 13-14 αιώνα) που επέτειναν την λειψανδρία και την διάλυση του κοινωνικού και οικονομικού ιστού (ερήμωσαν τεράστιες περιοχές του Ελλαδικού κυρίως χώρου με αποτέλεσμα να αναγκασθεί η αυτοκρατορία να «εισάγει» ολόκληρες φυλές αυτούσιες στους χώρους της (Σλάβοι, Βούλγαροι) που δημιούργησαν τεράστια προβλήματα και πολέμους μετά) και επέβαλαν τους μισθοφορικούς στρατούς ως λύση ανάγκης για την αυτοκρατορία, ήταν συνέπεια αυτού του διωγμού της επιστήμης και των επαγγελματιών που πορεύονται βάση αυτής (Γιατροί, Ερευνητές).

* Και η πυρίτιδα!  

 Επόμενο που είπες είναι οι αβέρτα πόλεμοι μεταξύ των ισχυρών για την κατάληψη της εξουσίας στην αυτοκρατορία (Γνώριμο χαρακτηριστικό του Γένους μας και του Έθνους μας μάλιστα χα χα χα), Εμφύλιοι πόλεμοι που υπονόμευσαν την ισχύ της αυτοκρατορίας έναντι στα αλλεπάλληλα κύματα εισβολέων. Ναι αλλά πάλι ξεχνάς να αναφέρεις ότι οι φοβερότεροι και σημαντικότεροι εμφύλιοι πόλεμοι μέσα στην αυτοκρατορία ήταν οι πόλεμοι της Εικονομαχίας! Που έληξαν μεν με την ήττα των εικονομάχων (και την διαμόρφωση ακριβώς της μορφής της ορθοδοξίας που έχουμε σήμερα ως Έθνος), αλλά με τεράστιο κόστος σε τόσο απαραίτητη ισχύ που είχε ανάγκη η αυτοκρατορία σε μια κρίσιμη καμπή της, και δυστυχώς εδώ οι ευθύνες της Εκκλησίας είναι τεράστιες.

 Όπως τεράστιες είναι και οι ευθύνες της στους διωγμούς των αιρετικών (κυρίως Αρειανιστών) που γεωγραφικά τοποθετούνταν στην Νοτιοανατολική πλευρά της αυτοκρατορίας, και με συνεπακόλουθό την ταχύτατη μετά προέλαση των Αράβων σε αυτές τις περιοχές (μέσα σε 15 χρόνια χάθηκε το μεγαλύτερο μέρος της αυτοκρατορίας! Και αυτό δεν οφείλεται μόνο στην υπερφορολόγηση των περιοχών από την Κωνσταντινούπολή, αλλά επίσης και στους διωγμούς από την επίσημη εκκλησία των οπαδών των αιρέσεων, που πιθανότατα να ήταν και πλειοψηφία σε μερικές από αυτές τις περιοχές, ίσως και να έχουμε εδώ ένα αντίστοιχο «Αραβεύω αλλά δεν Ορθοδοξεύω!» σε αντιδιαστολή με το «Τουρκεύω αλλά δεν Φραγκεύω!» που ακούστηκε λίγο πριν από την άλωση της Πόλης! Και από την μία πλευρά οδήγησε στην γιγάντωση του Μουσουλμανικού Κόσμου, και από την άλλη πλευρά στην μισή χιλιετία σκλαβιάς του Έθνους και του Γένους! Προφανέστατα 2 τραγικά λάθη δογματικού χαρακτήρα που τα έκανε η πνευματική ηγεσία της αυτοκρατορίας χωρίς να σκεφτεί καλά τις τρομερές συνέπειες που θα είχαν για τους λαούς της!).

 Επίσης άλλο δογματικό λάθος (ακατανόητο και ανώφελο!) ήταν το σχίσμα που έδωσε την αφορμή (μόνο την αφορμή! Η αιτία όπως πάντα ήταν η λεηλασία του πλούτου!) στους δυτικούς να ορμήσουν στην αυτοκρατορία και στην πραγματικότητα να την καταλύσουν πλήρως και να την απογυμνώσουν από όλη την ισχύ της το 1204, πολύ πριν μπει ο Μωάμεθ Β΄ στην Πόλη. Μάλιστα το ίδιο σχίσμα ήταν ο λόγος της απάνθρωπης συμπεριφοράς των δυτικών προς τους Ορθόδοξους μια που τους φέρονταν ως αιρετικούς (ακόμα και την Αγία Τράπεζα της Αγίας Σοφίας δεν σεβαστήκανε και βιάζανε επάνω της πόρνες επί πολλές μέρες!!! Κάτι που ούτε οι Τούρκοι αιώνες μετά δεν κάνανε!) και την εγκαθίδρυση αποικιοκρατικού χαρακτήρα εκμεταλλεύσεις των υπόδουλων κοινωνιών, που ξεζούμισαν όλες τις παραγωγικές δυνάμεις και πόρους που θα ήταν τελείως χρήσιμες στην επιβίωση του Έθνους και του Γένους στους επόμενους «μαύρους» αιώνες σκλαβιάς που ακολούθησαν, και μας σμίλευσαν σε αυτό που είμαστε πλέον (Όχι πλέον κλασικοί Έλληνες, όχι πλέον Ρωμιοί, Αλλά μόνο Νεοέλληνες απόγονοι των Γκιαούρ!).

 Δυστυχώς και όλα τα παραπάνω είναι ιστορία της αυτοκρατορίας, ένα μέρος της δόξας της, αλλά και ένα μέρος του δράματος της!

 Καλή σου μέρα *****, χαίρομαι που λέμε Ρωμιοιστορίες μεταξύ μας, απόλαυση που ευφραίνει την καρδιά και βαλσαμώνει τις πληγές της!  Χαίρε!  


  Φροντίστε τώρα να σχολιάζετε αβέρτα κάτω από αυτή την ανάρτηση για το Βυζάντιο και την Εκκλησία, και τα διάφορα λάθη που γίνανε πριν από εκατοντάδες με χιλιάδες χρόνια, και θα σας φερθώ ακριβώς όπως φερόταν οι αυτοκράτορες τότε! Είτε έκοβαν μύτες, είτε σε έδεναν σε κανένα πτώμα να σαπίσεις μαζί του, είτε τύφλωναν 15.000 άτομα σε μια μέρα, για να δείξουν ποιο είναι το αφεντικό και "Το ποιος κάνει επιτέλους κουμάντο εδώ μέσα!!!". Χα χα χα. 



 Μότσανος Λάζαρος

 Αγία Ανατολική Ρωμαική Αυτοκρατορία 6/12/2017

4 σχόλια:

  1. Καλημέρα! Δεν φανταζόμουν ότι θα πυροδοτούσα τέτοιου είδους (ολόκληρη δημοσίευση) και έκτασης (απάντηση). Από μέρους μου επεσήμανα μία βασική οπτική γωνία, ενώ η συνέχεια που έρευσε ως μέλι παχύρευστο και κολώδες (καλό εε;),

    περιλαμβάνει πολλές γενικεύσεις και ακροβασίες, με επιφανειακά επιχειρήματα και άλματα λογικής, τα οποία δεν αντέχουν στην ιστορική βάσανο, αλλά δυστυχώς δεν μπορούν να απαντηθούν στο πλαίσιο που ενός googloσχολίου... Θα είχε ενδιαφέρον να τα πούμε πίνοντας τσαγάκι με μέλι και μελομακάρονα διά ζώσης. Αν βρεθώ στο μέλλον στα βόρεια θα σε αναζητήσω μετά χαράς.

    Προς χάριν όμως της αλήθειας, και με δεδομένο ότι έχεις αποδείξει τη βιβλιοφιλία σου, θα ήθελα να σε παρακαλέσω να εξετάσεις στο μέλλον κάποια από τα πιο κάτω (ιδίως το πρώτο πρώτο):

    πχ για την επέκταση του Ισλάμ, υστέρηση πολιτισμού, παιδείας κτλ ( βιβλίο Ισλάμ, Ορθοδοξία, Πολιτισμός)

    https://osotir.org/shop/index.php?id_product=168&controller=product&id_lang=7&search_query=%CE%9F%CE%A1%CE%98%CE%9F%CE%94%CE%9F%CE%9E%CE%99%CE%91%2C+%CE%99%CE%A3%CE%9B%CE%91%CE%9C+%CE%9A%CE%91%CE%99+%CE%A0%CE%9F%CE%9B%CE%99%CE%A4%CE%99%CE%A3%CE%9C%CE%9F%CE%A3&results=45

    Μεταφορά Πρωτεύουσας, Υπατία, Μέγας Κωνσταντίνος κτλ

    ενδεικτικώς:
    1) Δημήτρη Αποστολίδη «Μέγας Κωνσταντίνος ο Ισαπόστολος»
    2) ΜΕΓΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ - ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ
    https://www.politeianet.gr/books/9789604950942-karastathis-b-kostas-athos-megas-konstantinos-210802

    Δεν βρίσκω σύνδεσμο για το τευχίδιο του Αθ. Ρακοβαλή για το ταξίδι που είχε κάνει με τον π. Παΐσιο στην Θράκη, γράφει μεταξύ άλλων (με δικά μου λόγια το μεταφέρω): "καθώς έβλεπα την φωτισμένη και αφανή καθοδήγηση του π. Παϊσίου προς τους άρχοντες και τους στρατιωτικούς της Θράκης, αντιλαμβανόμουν σιγά σιγά, τη μυστική δύναμη που συντήρησε το Βυζάντιο επί τόσους αιώνες"

    (ένα άλλο σπουδαίο βιβλίο του, εδώ: https://www.scribd.com/doc/117834108/%CE%9F-%CE%A0%CE%B1%CF%84%CE%AE%CF%81-%CE%A0%CE%B1%CF%8A%CF%83%CE%B9%CE%BF%CF%82-%CE%9C%CE%BF%CF%85-%CE%95%CE%AF%CF%80%CE%B5#from_embed )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Για το σχίσμα:

    ΜΕΛΕΤΗ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΑΙΤΙΩΝ ΤΟΥ ΣΧΙΣΜΑΤΟΣ (ΠΡΩΤΟΣ ΤΟΜΟΣ)
    ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΔΙΑΙΩΝΙΣΕΩΣ ΑΥΤΟΥ ΚΑΙ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΔΥΝΑΤΟΥ Η ΑΔΥΝΑΤΟΥ ΤΗΣ ΕΝΩΣΕΩΣ ΤΩΝ ΔΥΟ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΚΑΙ ΔΥΤΙΚΗΣ
    https://www.politeianet.gr/books/agios-nektarios-aiginis-panagopoulos-nektarios-meleti-istoriki-peri-ton-aition-tou-schismatos-protos-tomos-32459

    Ιδίως τα θεολογικά (αιρέσεις, σχίσμα, αιτίες, συνέπειες) για να τα καταλάβει κανείς θα πρέπει α) να γνωρίζει πολύ καλά όχι μόνο γενική αλλά και εκκλησιαστική ιστορία, β) να έχει στέρεα θεολογική κατάρτιση. Ιδίως αν στερείται κανείς το πρώτο, συνήθως ανακυκλώνει μισές αλήθειες ή ανακρίβειες που διαστρεβλώνουν την πραγματικότητα.

    Ευχαριστώ πολύ για τη φιλοξενία, καλή σου ημέρα!

    ΥΣ Αν επιτρέπεται θα ήθελα να αφήσω μια μελισσοκομική απορία. Σου είχα ξαναγράψει για το μερακλή τον πατέρα μου, στα ορεινά της Ηπείρου και τα λίγα μελισάκια (πολλά για τις υποχρεώσεις και τα προβλήματά του). Μας έχει αφήσει μια αδυναμία να προμηθευτούμε μέλι από τρίτους (οπότε μερικές χρονιές απλώς δεν καταναλώνουμε σχεδόν καθόλου μέλι, αν δεν μας στείλει).

    Το επιχείρημά του: πως είσαι σίγουρος ότι δεν θα ρίξει φάρμακα και θα πάει να τρυγήσει... του έχεις εμπιστοσύνη. Όντως ακόμη και ένας θείος που τα είχε τα δικά του, μαζί με τον πατέρα μου, πέρυσι έκανε κάτι τέτοιο... Θα μπορούσες να μας γράψεις κάτι πάνω σε αυτό το θέμα;
    πχ
    - τι μπορεί να κάνει ένας επαγγελματίας (αλλά και ένας ερασιτέχνης) για να μην βρεθεί στην ανάγκη να ρίξει φάρμακα σε περίοδο που θα αφήσει κατάλοιπα στο μέλι που θα τρυγήσει (καθώς είναι αναγκασμένος για λόγους επιβίωσης και να τα σώσει τα μελισάκια από την καταστροφή - απώλεια, αλλά και να τρυγήσει - για να επιβιώσει ο ίδιος και η οικογένειά του)

    - πως ο καταναλωτής θα εμπιστευθεί (μεγάλο ερώτημα)

    με συνάδελφο συζητούσα το ίδιο θέμα και ορκιζόταν ότι ο τάδε φίλος του δεν βάζει καθόλου φάρμακα... με τα πολλά τον ξαναρώτησε με περισσότερες λεπτομέρειες και του απάντησε "βάζω τα νόμιμα". ωραία σύμφωνοι, καμία αντίρρηση, το πότε όμως;;; και πώς - σε ποια ποσότητα, συχνότητα; πως χτίζεται αυτή η εμπιστοσύνη;

    Να ΄σαι καλά αδελφέ, χαίρε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχχχ Ρωμιέ βιβλιοφάγος είμαι, αλλά πλέον δεν είναι η εποχή του διαβάσματος αλλά της δράσης και μόνο. Πολλά χρόνια έφαγα μπροστά από ανοιχτά βιβλία όταν έπρεπε να πιάσω την ζωή από τα κέρατα, και αυτό είναι ένα λάθος που δεν θα επαναληφτεί, οπότε μην μου ζητάς να διαβάσω και ακόμα περισσότερα βιβλία από αυτά που έχω (ήδη έχω μερικές εκατοντάδες βιβλία μέσα στην βιβλιοθήκη μου που περιμένουν το χάδι μου και την προσοχή μου αλλά μάταια χα χα χα). Το ζήτημα του βυζαντίου πάντως πληροφοριακά με ενδιαφέρει μόνο προς την Ιστορική του βάση (όπως και της Εκκλησίας) και όχι προς την Θεολογική του, μια που θεωρώ ότι η θρησκεία μπορεί μόνο να περιορίσει έννοιες όπως ο Θεός και η Δημιουργία, και με κανένα τρόπο δεν μπορεί να τις αποδώσει στο μέγεθος τους (μάλιστα θα τολμούσα να πω ότι είναι και ύβρης το να προσπαθήσεις να ισχυριστείς καν ότι ξέρεις το τι θέλει από τον Άνθρωπο ένα Πλάσμα με άπειρη γνώση και δύναμη όπως ορίζουν οι μονοθεϊστικές θρησκείες τον Θεό!). Οπότε άσε, έχοντας αυτή την άποψη μάλλον δεν είμαι ο κατάλληλος να διαβάσω θεολογικές απόψεις που συνήθως δογματικά θεωρούν ότι κατέχουν και την Αλήθεια. Αυτές είναι συζητήσεις που γίνονται κάτω από την θαλπωρή και την ζεστασιά που προσφέρει το κρασί, και κυρίως της βολικής λήθης που επιφέρει έπειτα χα χα χα.

      Διαγραφή
    2. Πάμε στο άλλο θέμα που ρωτάς. Θεραπείες! Δύσκολο θέμα, και ήδη έχω ορίσει ως όριο στην θεματολογία μου το να μην αναφέρομαι στις θεραπείες (όπως και στις τροφοδοσίες, όπως και στις τοποθετήσεις) μέσα στο blog μου. Υπάρχουν όρια στο κάθε τι, και πάνω στις θεραπείες θεωρώ ότι λόγο δημόσιο για αυτές έχουν μόνο οι εξουσιοδοτημένοι από το κράτος επιστήμονες και ερευνητές και κανένας άλλος! Ναι υπάρχουν φορές που θα πρέπει να σώσεις τα μελίσσια σου, και ίσως χρειασθεί να κάνεις θεραπείες άκαιρα, κανονικά αν γίνει κάτι τέτοιο μπορεί και να υπάρχουν υπολείμματα στο μέλι, οπότε δεν θα πρέπει να δώσεις αυτό το μέλι στο εμπόριο αλλά να το αφήσεις για τα μελίσσια σου (αν και συνήθως όταν ένα μελίσσι είναι τόσο άσχημα χτυπημένο από ασθένειες που θέλει κατεπείγουσα θεραπεία είναι λίγο δύσκολο να σου δώσει και μέλι για τρύγο!!).

      Το πώς θα ξέρεις εάν θα φερθεί σωστά ο μελισσοκόμος και θα τηρήσει αυτή την αρχή (να μην δώσει μέλι που θα υπάρχουν υπολείμματα από θεραπείες μέσα του)? Δεν το ξέρεις!!! Είναι θέμα καθαρά εμπιστοσύνης! Θέμα πίστης και μόνο, ακριβώς όπως οι θρησκείες! Δεν ξέρεις εάν υπάρχει ζωή μετά θάνατο, δεν ξέρεις αν πράγματι υπήρξε ένας Ναζωραίος που σταυρώθηκε για τις αμαρτίες μας, και αναστήθηκε μετά νικώντας τον Θάνατο. Δεν ξέρεις και αν πράγματι θα γυρίσει ξανά για να κρίνει ζώντες ζωντανούς και νεκρούς όταν έρθει το πλήρωμα του χρόνου! Αλλά μπορείς να επιλέξεις είτε να τα πιστέψεις όλα τα παραπάνω είτε όχι, είναι θέμα πίστης και μόνο!

      Το ίδιο ισχύει και για το μελισσοκόμο και για κάθε παραγωγό ή και επαγγελματία που σου προσφέρει προϊόντα ή υπηρεσίες και δηλώνει την αρτιότητα τους και την ποιότητα τους. Θα πρέπει να πιστέψεις ότι δεν ψεύδονται! Θα πρέπει να τους εμπιστευτείς!

      Τι μπορεί να κάνει ο μελισσοκόμος για να τον εμπιστευτείς? Να σου δείξει ποιος είναι στην πραγματικότητα, να σου παρουσιάσει την ζωή του και την εργασία του, τον χαρακτήρα του, τις απόψεις του και τις ιδέες του, τις αρχές του και τα όρια του, την κοσμοθεωρία του και την ιδιοσυγκρασία του. Πως μπορεί να το κάνει αυτό? Είτε άμεσα με το να έχει συναναστροφές και αλληλεπίδραση προσωπική μαζί σου (αλλά δεν μπορεί να το κάνει με πολλούς αυτό!), είτε έμμεσα με το να παρουσιάζει τον εαυτό του μέσω κοινωνικών δικτύων (Πχ facebook, blogs) ή μέσω πιο παραδοσιακών τρόπων επικοινωνίας (αρθρογραφία σε περιοδικά, συγγραφές βιβλίων). Αυτό είναι το μόνο που μπορεί να κάνει ο μελισσοκόμος και κάθε παραγωγός που παράγει για την αγορά (ακόμα και το να σου έδειχνε πιστοποίηση ότι το μέλι του έχει περάσει από όλους τους ελέγχους από εργαστήρι στο οποίο πήγε το μέλι του να εξεταστεί, πάλι θα μπορούσες να αμφισβητήσεις ότι το δείγμα που έδωσε ότι ήταν και αντιπροσωπευτικό της όλης παραγωγής του. Μόνο όταν σου κάνουν αιφνιδιαστικό εξωτερικό έλεγχο με δείγμα που θα πάρει ένας ανεξάρτητος δημόσιος φορέας (πχ. Ε.Ο.Φ.) που θα λειτουργήσει με καθορισμένα και μη αμφισβητήσιμα πρωτόκολλα παραλαβής και ελέγχου μπορείς να είσαι σίγουρος, αλλά πάλι το να σου γίνει τέτοιος έλεγχος ακριβώς μόλις βγάλεις παραγωγή είναι κάτι το πολύ δύσκολο (ακόμα πιο δύσκολο είναι να βγουν έγκαιρος τα αποτελέσματα και να δημοσιοποιηθούν), και είναι αδύνατο να γίνεται σε κάθε μελισσοκόμο σε κάθε παραγωγή του!).

      Αυτό είναι το καθήκον του κάθε μελισσοκόμου, και παραγωγού γενικότερα, να παρουσιάσει τον εαυτό του και την εργασία του όσο πιο καλά μπορεί. Αλλά από εκεί και πέρα εξακολουθεί να βασίζεται στο απλό γεγονός ότι ο δέκτης αυτών των πληροφοριών θα πρέπει τις εκτιμήσει σωστά και να εμπιστευτεί και τον μελισσοκόμο. Θέμα πίστης και μόνο, ακριβώς όπως και στην θρησκεία! Χα χα χα.

      Χαίρε φίλε μου.

      Διαγραφή