UA-50457385-1

Παρασκευή 10 Μαΐου 2019

Μελισσοκομία το επάγγελμα που κάθε μέρα βλέπεις κάτι καινούριο!


  Μελισσοκομία! Ποτέ δεν παύει να σε εκπλήσσει αυτή η ενασχόληση, είτε λόγου των μικρών  πλασμάτων που ορίζουν τις ζωές μας, είτε λόγου των άλλων που ασχολούνται με αυτή.

 Οπότε σήμερα θα μοιραστώ μαζί σας το τι καινούριο είδα χθες μέσα στο μελισσοκομείο μου.

 Τις κυψέλες μου τις έχετε δει, είναι τσίλικες και τελείως cool, παραφυναρισμένες ή βαμμένες, πλαστικές ή ξύλινες, παλιού ή νέου τύπου, όλες έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό, έχουν χειρολαβές στα πλάγια τους. Βοηθάνε πολύ, υπερβολικά πολύ για το  μικρό σχετικά κόστος που τις επιβαρύνουν. 

 Οπότε χθες που πήγα για επιθεώρηση σε ένα μελισσοκομείο μου και δούλευα σε ένα πολύ μικρό μελισσάκι (2-3 πλαίσια, ούτε κανονικά θα έπρεπε να υπάρχει, η ορθή επιλογή θα ήταν να το έκανα συνένωση με κάποιο άλλο, έβγαλε όμως τον χειμώνα και δεν μου πάει η καρδιά να τερματίσω ένα επιζήσαντα. Δεν θα γίνει με τίποτα παραγωγικό, το ξέρω, μερικές φορές όμως είσαι μελισσοκόμος για την ίδια την μέλισσα και όχι για τον μελισσοκόμο! Μερικοί ίσως το καταλάβετε αυτό άνετα, οι υπόλοιποι πιθανότατα δεν θα το καταλάβετε ποτέ αυτό! Είτε το έχεις εκ γεννητής είτε όχι, απλά πράγματα!) ένα πουρνάρι ακριβώς από πίσω του είχε απλωμένα τα κλαδιά του και με εμπόδιζε στο να δουλέψω (το μελίσσι είναι εκεί από τον χειμώνα, και το ίδιο ακριβώς πουρνάρι είχε ρόλο ως ανεμοθραύστη των βόρειων ανέμων, ναι αλλά πλέον ήταν εμπόδιο). Οπότε δίχως δεύτερη σκέψη πήγα να πιάσω τις χειρολαβές της κυψέλης για να το φέρω 30-40 πόντους μπροστά για να λύσω το πρόβλημα. Κατεβάζω τα χέρια σαν αυτόματο στα πλαϊνά της κυψέλης εκεί που γνωρίζουν από μόνοι τους οι μύες ότι βρίσκονται οι χειρολαβές για τις πιάσω. Και πιάνω αέρα!

 Μερικές στιγμές σαστιμάρας, και τραβώ το βλέμμα μου από το εσωτερικό της κυψέλης για να δω τι ακριβώς συμβαίνει, γιατί ο εγκέφαλος είναι ανίκανος να δεχθεί το γεγονός ότι εκεί που θα έπρεπε  να υπάρχει κάτι δεν υπήρχε  τίποτα!

 Και βλέπω το παραπάνω!

 Λείπει η χειρολαβή!

 Κάποιος την πήρε!

 Στην θέση της υπήρχε μόνο το περίγραμμα του που βρισκόταν, καθώς και οι πέντε τρύπες  από τις ξυλόβιδες (τις πήραν και αυτές!) που την "έδενε" με την κυψέλη! 


 Τα ίδια και από την άλλη πλευρά!

 Κάποιος πήρε τις χειρολαβές της κυψέλης (από αυτή μόνο!), άλλο και αυτό! Καινούριο!

 Και αμέσως να αρχίζει ο εγκέφαλος να παραλογίζεται (ο εγκέφαλος κάθε μελισσοκόμου όταν αρχίζει να δουλεύει λειτουργεί πάντα παράλογα! Εάν λειτουργούσε λογικά δεν θα ήταν μελισσοκόμος! ), τι ακριβώς συμβαίνει εδώ? Κάποιος που έχει μελίσσια (Όχι μελισσοκόμος ή συνάδελφος, εγώ συνάδελφους έχω μόνο μελισσοκόμους, όχι κλέφτες!) μπάνισε τις χειρολαβές και του φάνηκαν καλή ιδέα, και τις πήρε για να τις βάλει στις κυψέλες του ή να τις παραγγείλει (κινητά ρε μεγάλε! Βγάζεις μια φωτογραφία και έχεις την πληροφορία που θέλεις χωρίς να γίνεις γραφικός!)? Ή μήπως μπάνισε κάποιος το μέρος που έχω τα μελίσσια μου (ανελλιπώς τοποθετήσεις εδώ και 7 χρόνια στο ίδιο σημείο) και θέλησε να μου δώσει μια "προειδοποίηση" για να αφήσω το μέρος? 

 Το να είναι κάποιος βοσκός ή κυνηγός και να τις πήρε το βρίσκω κομματάκι δύσκολο, μελισσοκόμοι ή άτομα που ασχολούνται με μελίσσια (δεν είναι το ίδιο!) έχουν μόνο άνεση για να κάνουν εργασίες δίπλα σε κυψέλες (και εδώ κάποιος χρησιμοποίησε κατσαβίδι ή βιδολόγο για πόση ώρα για να τις βγάλει. 10 συνολικά ξυλόβιδες θα έπρεπε να  βγάλει για να πάρει τις χειρολαβές!). Οπότε....


 Και για να εξηγούμαστε εάν τυχαίνει να το διαβάζεις και εσύ που έκανες αυτή την γραφικότητα, μια που είμαστε στον Βορρά, και εδώ οι άνθρωποι είναι άντρες ντόμπροι και ευθείς.

  Μεγάλε, εάν είχες τόση ανάγκη να μην δώσεις 2,5 ευρώ για χειρολαβές αρκεί να μου το ζητούσες, θα σου έδινα όσες ήθελες, χωρίς να σου ζητήσω τίποτα, σαν χάρη. Άπλωσες όμως χέρι σε κυψέλες μου (το μόνο άτομο που έχει το δικαίωμα να ανοίγει κυψέλες μου ή να βρίσκεται μέσα στο μελισσοκομείο μου είναι ο δάσκαλος μου! Όλοι οι υπόλοιποι δεν το έχετε αυτό το δικαίωμα, και κινδυνεύετε εάν σας βρω εκεί μέσα! Δεν μπαίνω σε ξένα μελισσοκομεία, δεν ανοίγω ξένες κυψέλες, δεν ανέχομαι καν την ιδέα να το κάνει αυτό κάποιος μέσα στα δικά μου μελισσοκομεία!)! Εάν σε πετύχω μέσα σε μελισσοκομεία μου σου υπόσχομαι ότι θα σου δώσω 500 χειρολαβές! Και όχι μόνο, θα τις βγάλω από τις κυψέλες μου και θα στις χώσω όλες μια, μια, εκεί που δεν λάμπει ο Ήλιος!

 Μεγάλε, εάν μπάνισες το μέρος, σου άρεσε και θέλεις να δώσεις μια "προειδοποίηση" για να φύγω για να βάλεις εσύ εκεί κυψέλες σου, έχω και εγώ μια  προειδοποίηση γραμμένη στην κυψέλη και την επαναλαμβάνω και εδώ γιατί δεν φαίνεται καλά σε παραφυναρισμένες  κυψέλες "ΕΑΝ ΑΠΛΩΣΕΙΣ ΞΑΝΑ ΧΕΡΙ ΣΕ ΚΥΨΕΛΗ ΜΟΥ ΘΑ ΣΤΟ ΣΠΑΣΩ".

 Και εάν σου περάσει από τον νου να πάρεις και κάτι παραπάνω από χειρολαβές, ένα έχω να σου πω. Βλακάκο θα σε βρω εύκολα! Γιατί έκανες το λάθος να μπεις σε μελισσοκομείο μου, κατάλαβες το τι έχω πει εδώ? Βλακάκο, ε βλακάκο!

 Απλά, ντόμπρα, αντρίκια, και με ευθύ τρόπο. Πρόσεχε! Μια προειδοποίηση έδωσα ήδη, δεν υπάρχει δεύτερη, σε βρήκα μέσα σε μελισσοκομείο μου, τρεις επιλογές μόνο θα έχεις. Στα πλευρά σου, στο  λαιμό σου, ή στο μάτι σου, το μέρος που θα μπει το ξέστρο μου!!!!


 Adios Amigos Locos







Λάζαρος Μότσανος

Σοχός 10/5/2019

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου