UA-50457385-1

Δευτέρα 17 Αυγούστου 2015

Διαχειρίζοντας ένα μελισσοκομικό ή μη blog


 Σήμερα θα γράφω για ένα θέμα που αποτελεί μεγάλο κομμάτι τις ζωής μου μια που βλέπω ότι αρκετός κόσμος έχει κάποιες απορίες σχετικά με την διαχείριση του χρόνου μου ως μελισσοκόμος και βγάζει κάποια λαθεμένα συμπεράσματα σχετικά και με τον όγκο εργασίας που έχω, την συμπεριφορά μου όσο αφορά τις σχέσεις μου με τους άλλους, το ύφος που αποπνέουν πολλές φορές τα γραπτά μου, τις επιλογές μου όσο αφορά τα κοινωνικά δίκτυα, καθώς και τον κώδικα αξιών που ακολουθώ πάνω σε αυτό το κομμάτι της ζωής μου.

 Και φυσικά αυτό το κομμάτι της ζωής μου είναι το blog μου (και η όλη δραστηριότητα μου ως blogger) και η αλληλεπίδραση που έχω με αρκετούς μελισσοκόμους που βασίζονται τις γνώσεις μου και τις ικανότητες μου και προσβλέπουν σε μένα για να τους βοηθήσω σε προβλήματα που τους αφορούν.

 Δηλαδή ρε μπάρμπα σήμερα θα μας μιλάς πάλι για τον εαυτό σου? 

 Χα χα χα.

 Όχι παίδες σήμερα θα σας μιλήσω για μια δραστηριότητα που έχω (το blogging και οι παράπλευρες συνέπειες από αυτό) και την οποία μπορεί να ακολουθήσετε και εσείς στο μέλλον (ή μπορείτε ήδη να την ασκείτε). Θα γράψω για τι τι ακριβώς κάνεις κάθε φορά που ετοιμάζεις μια ανάρτηση, τι απαιτήσεις έχει, πόσο χρόνο θα σου αφαιρέσει από την ζωή σου, τι θα πρέπει να περιμένεις αν δημιουργήσεις ένα μελισσοκομικό blog από τους άλλους, και ίσως μερικές συμβουλές σχετικά με πως να τα διαχειριστείς όλα τα παραπάνω.

 Πρώτα από όλα το blog είναι ένας άμεσος τρόπος να επικοινωνήσεις με τους άλλους, να εκθέσεις τις ιδέες σου και την δουλειά σου, να παρουσιάσεις τις εμπειρίες και τα βιώματα σου, να εξωτερικεύσεις γενικά τον εαυτό σου στους άλλους. Ναι είναι όλα αυτά, επίσης είναι όμως και σκληρή εργασία αν θέλεις να το πετύχεις αυτό μέσα από πρωτότυπες αναρτήσεις βασισμένες στις δικές σου έρευνες και εμπειρίες που δεν θα είναι κολάζ αναρτήσεων από εδώ και εκεί, βιώματα και εμπειρίες άλλων, κείμενα και φωτογραφικό υλικό που δημιούργησαν άλλοι. Το να έχεις κάτι μοναδικό και αποκλειστικά δικό σου δυστυχώς έχει το κόστος του (χρονικό και σε κόπο) και μάλιστα είναι υψηλό σε αυτή την περίπτωση!

 Εσείς μπορείτε να μπαίνετε σε ένα blog να δαπανάτε μερικά λεπτά της ώρας για να διαβάσετε το τι γράφει ο διαχειριστής του, να δείτε κάποιες φωτογραφίες δικές του ή βίντεο του, να σας παραπέμψει και σε ορισμένους άλλους ιστότοπους μέσα από τους συνδέσμους που μπορεί να έχει και κάπου εκεί τελειώσατε! Το πολύ πολύ να δείτε ακόμα μια δυο αναρτήσεις αυτού του blog και θα φύγετε. Ζήτημα μερικών λεπτών είναι για σας να κάνετε την τυπική περιήγηση μέσα σε ένα blog. Δυστυχώς για τον διαχειριστή του η αντίστοιχη ανάρτηση που εσείς την διαβάσατε στα πεταχτά ή και με πλήρη την προσοχή σας σε μερικά λεπτά αυτός θέλει ώρες για να την γράψει και να την ετοιμάσει για τα μάτια σας, και σε περίπτωση που έχει κάνει και δική του έρευνα για αυτή μπορεί να χρειασθεί ακόμα και εβδομάδες!

 Και καλά τα λέμε θεωρητικά αλλά ας δούμε την διαδικασία που χρειάζεται για να ετοιμάσεις μια ανάρτηση που χρειάζεται έρευνα και δεν είναι κλοπή-paste από αλλού. Βασικά πρώτα από όλα υπάρχει το ερώτημα "Χρειάζεται να γράψω μια ανάρτηση πάνω σε αυτό?" πολλές φορές η απάντηση είναι καταφατική συνήθως όμως είναι αρνητική (ιδίως σε blog που έχουν ένα ήδη μεγάλο αριθμό αναρτήσεων και δεν ενδιαφέρονται για τα περισσότερα κλικ που μπορούν να πάρουν από μια περιττή ανάρτηση αυτή η διαδικασία επιλογής συνήθως δίνει αρνητικά αποτελέσματα χα χα χα).

 Με που θα απαντηθεί θετικά αυτή η ερώτηση αρχίζει το τρέξιμο (ενώ αν απαντηθεί αρνητικά έχουμε αραλίκι! Οπότε υπάρχει ακόμα ένα κίνητρο για να είναι αρνητική η εξέλιξη αυτής της ερώτησης χα χα χα). Ψάξιμο στην βιβλιογραφία για σχετικές πληροφορίες (βιβλία και μελισσοκομικά περιοδικά που θα έχεις στην μελισσοκομική σου βιβλιοθήκη -βλέπετε περισσότερα για αυτό σε ανάρτηση Μελισσοκομική βιβλιοθήκη -) και στο διαδίκτυο (εκεί είναι πολύ πιο εύκολη η αναζήτηση αλλά επίσης η αξιοπιστία της κάθε πληροφορίας που θα βρεις είναι ελεγχόμενη και θα πρέπει αν θέλεις να κάνεις σωστή έρευνα να επιβεβαιώσεις τις πληροφορίες που βρήκες και από άλλη πηγή -ανεξάρτητη από την πρώτη γιατί πολλές φορές οι ίδιες και ίδιες πληροφορίες ανακυκλώνονται απλώς από πηγή σε πηγή χωρίς να είναι άμεσα προσβάσιμη η αρχική πηγή αυτών των πληροφοριών-).

 Κάθε πληροφορία τώρα που θα βρεις θα την μελετήσεις για να δεις αν είναι σύμφωνη με την εμπειρία που έχεις εσύ στην μελισσοκομία (πιστέψτε με υπάρχουν πολλές απόψεις που τις διατύπωσαν  μεγάλοι ερευνητές μελισσοκόμοι οι οποίες δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα που έζησα εγώ και στις εμπειρίες που έχω. Όσες φορές το ανάφερα είδα μια δογματική άρνηση από αρκετούς να το αποδεχθούν αυτό! Δεν πειράζει κρατώ εγώ για τον εαυτό μου το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που μου πρόσφερε η εμπειρία μου και οι πειραματισμοί μου και αφήνω τους άλλους με ένα ανταγωνιστικό μειονέκτημα που τους προσφέρει η δογματική προσήλωση σε γραπτά και εικασίες προηγούμενων δεκαετιών! Και κάποιοι κάποτε λέγαν ότι η γη είναι επίπεδη επειδή έτσι έλεγε μια Αυθεντία (δικιά μας και αυτή! Χα χα χα) ενώ όλες οι ενδείξεις συνηγορούσαν σε κάτι διαφορετικό από αυτή την πεποίθηση. Τελικά την Αμερική την βρήκε αυτός που έκανε ένα αυγό να σταθεί όρθιο! Χα χα χα).

 Αν δεν είναι σύμφωνη με την εμπειρία σου καλά είναι αυτό να το επισημάνεις (εγώ συνήθως αυτό το κάνω με παραγράφους σε κόκκινο χρώμα γραμμάτων), δυστυχώς πολλοί συνάδερφοι bloggers αυτό δεν το κάνουν  με αποτέλεσμα να υπάρχει μια σοβαρότατη παράλειψη μέσα στις αναρτήσεις τους και να μένουν έκθετες σε μια προσεκτικά αυστηρή και κριτική ματιά! Παραδείγματα εδώ δεν θα αναφέρω αλλά αν με διαβάζουν τα κατάλληλα άτομα καταλαβαίνουν ακριβώς τι εννοώ εδώ και σε ποιους αναφέρομαι..

 Ωραία έχουμε κάνει την έρευνα τι άλλο μένει?

 Πάμε σιγά σιγά να περιγράψουμε τα διάφορα στάδια συγγραφής μιας ανάρτησης και των στοιχείων που την  αποτελούν (τουλάχιστο έτσι όπως τις κάνω εγώ).

 Φωτογραφίες-Βίντεο: Συνήθως για κάθε ανάρτηση μου δημιουργώ και έναν φάκελο στον υπολογιστή με το όνομα της ανάρτησης στον οποίο και αποθηκεύω τις φωτογραφίες που χρησιμοποιώ για αυτή, τους πίνακες και γραφήματα που θα τα εντάξω σε αυτή, όπως και τα αρχεία του Excel με τα οποία δημιούργησα τα παραπάνω.

 Πάμε τώρα στις φωτογραφίες πρώτα (βίντεο δεν έχω ακόμα εισάγει μέσα στις αναρτήσεις μου, δεν το θεωρώ άλλωστε και αναγκαίο, όποιος θέλει βίντεο μελισσοκομικά βλέπει το Youtube και δεν διαβάζει blog (τονίζω ξανά εδώ την λέξη διαβάζει! Στον νου μου το blog είναι το παραπλήσιο ενός βιβλίου, άντε καλά ενός περιοδικού! χα χα χα ). Όταν λοιπόν "δανείζομαι" φωτογραφίες από το διαδίκτυο (συνήθως τυχαίες φωτογραφίες με μια μικρή σχέση με το κείμενο που συνοδεύουν κυρίως με μια χιουμοριστική οπτική) τα πράγματα είναι εύκολα, κάνεις έρευνα για την κατάλληλη φωτογραφία ή φωτογραφίες (έχεις ήδη σκεφτεί τι θέλεις από φωτογραφίες να συνοδεύουν το κείμενο σου και κάνεις μια σειρά ανάλογων αναζητήσεων) βρίσκεις αυτή ή αυτές που σου αρέσουν αλλά έχουν και το κατάλληλο μέγεθος για την ανάρτηση που τις προορίζεις και τις αποθηκεύεις στον αντίστοιχο φάκελο.

 Το πρόβλημα είναι όταν χρησιμοποιείς φωτογραφίες που έχεις τραβήξει εσύ με τις φωτογραφικές σου μηχανές (έχω μια μικρή ψηφιακή φωτογραφική μηχανή καθώς και την ψηφιακή φωτογραφική μηχανή που έχει το κινητό μου), και αυτό γιατί στην ψηφιακή εποχή το να παίρνεις μια φωτογραφία από πολλές λήψεις χωρίς να σε ανησυχεί το αν θα τελειώσει το φιλμ δεν αποτελεί πρόβλημα. Οπότε έχεις δεκάδες σχεδόν παρόμοιες λήψεις από κάτι που ήθελες να το αποθανατίσεις και πρέπει να διαλέξεις την καλύτερη από αυτές για να την αποθηκεύσεις στον σχετικό φάκελο. Επίσης μπορείς να χρησιμοποιήσεις πολλές φωτογραφίες για να κάνεις ένα κολάζ φωτογραφιών με τα σχετικά προγράμματα επεξεργασίας εικόνας ή και να προσθέσεις κείμενο σε αυτές (τώρα τελευταία αρχίσαμε να κάνουμε το συγκεκριμένο κόλπο χα χα χα). Οπότε εδώ η χρονική καθυστέρηση είναι μεγαλύτερη (ιδίως όταν θα πρέπει να ξεφορτώσεις τις φωτογραφίες από το κινητό σου ή την φωτογραφική σου μηχανή στον υπολογιστή).

 Πίνακες γραφήματα: Συνήθως το πρόγραμμα που χρησιμοποιώ για αυτά είναι το Excel, εκεί δημιουργώ τους πίνακες μου όταν θέλω κάτι παραπάνω από απλή παράθεση φωτογραφιών μέσα στις αναρτήσεις μου ή παρουσίαση αριθμητικών δεδομένων που να τεκμηριώνουν αυτά που γράφω. Επίσης στα γραφήματα το Excel είναι αξεπέραστο και με έχει βοηθήσει αρκετά πάνω σε αυτά. Αφού έχω ετοιμάσει τους πίνακες και τα γραφήματα τα μορφοποιώ και έπειτα τα αποθηκεύω σε μορφή φωτογραφίας στον αντίστοιχο φάκελο της ανάρτησης.

 Κείμενο: Εδώ και αν είναι το μεγάλο μανίκι και το τεράστιο χάσιμο (χρονικό). Δυστυχώς θέλω να γράφω πολλά στις αναρτήσεις μου και παρόλο που είμαι πολύ γρήγορος στην γραφή με το πληκτρολόγιο αυτή η διαδικασία μου παίρνει συνήθως πολλές ώρες (πολλές φορές έχω κάτσει και έχω γράψει 6-7 ώρες συνεχόμενα τα κείμενα μιας ανάρτησης, ενώ σε 2-3 αναρτήσεις μου έχει πάρει πάνω από 11-13 ώρες γραφής για να τις τελειώσω!). Πολλές φορές πριν αρχίσω να γράφω προσθέτω πρώτα τις φωτογραφίες που θα συνοδέψουν το κείμενο της ανάρτησης και καθώς γράφω χρησιμοποιώ τις φωτογραφίες για να οριοθετώ την ενότητα της κάθε ανάρτησης.

 Γενικά η όλη διαδικασία της συγγραφής της ανάρτησης είναι κάτι το χαοτικό, γράφεις διαρκώς για ώρες, έχοντας την μουσική να παίζει σε υψηλή ένταση, έναν φραπέ στο γραφείο και ένα δύο μπουκάλια με παγωμένο νερό, ο blogger ανοιχτός σε πάνω από μια σελίδες (για να βάζεις συνδέσμους από αναρτήσεις σου μέσα στο κείμενο σου), όπως και η αρχική σελίδα του Google (για να βάζεις συνδέσμους από σελίδες του παγκόσμιου ιστού ή να κοιτάς για ορισμένα πράγματα που σου έρχονται φευγαλέα στην μνήμη σου και μπορείς να τα χώσεις στην ανάρτηση σου, ή ακόμα για να ελέγξεις πως γράφεται μια λέξη!), και φυσικά ανοιχτή έχεις και την σελίδα του Facebook για να βλέπεις αν ζουν ή αν έχουν πεθάνει όλοι οι άλλοι μελισσοκόμοι που έχουν κάνει το λάθος να σου έχουν κάνει αίτημα φιλίας χα χα χα.

 Και φυσικά ανάμεσα στα  ημίωρα  με σαρανταπεντάλεπτα συνεχής γραφής (κάθε τόσο σηκώνεις το κεφάλι σου από την οθόνη και βλέπεις στο ρολόι του υπολογιστή ότι έχουν περάσει 45 λεπτά από την τελευταία φορά που το είδες ενώ εσύ νόμιζες ότι είχαν περάσει μόνο 5-10 λεπτά! Χα χα χα) σηκώνεσαι είτε για να ξεμουδιάσεις, είτε για να πας να αδειάσεις λάδια στην τουαλέτα, είτε για να ανοίξεις το ψυγείο για να δεις αν υπάρχουν καλικάντζαροι μέσα (ψυχαναγκασμός τρομερός χα χα χα).

 Κάτσε καλά φάση! Σαν να είσαι κανένας βλαμμένος! Να έχεις ένα πληκτρολόγιο στα γόνατα και να γράφεις διαρκώς με τις ώρες χωρίς να σε νοιάζει απολύτως τίποτα εκτός από την οθόνη που έχεις μπροστά σου, ε καλά που και πού τραβάς και μια τζούρα φραπέ χα χα χα. Ο φραπές στο μεταξύ παίδες θα είναι παγωμένος υπεργλυκός (3-4 κουτάλια ζάχαρη, 1 καφέ) και με πολύ πολύ γάλα (φραπόγαλο στην πραγματικότητα χα χα χα), όλοι έχουμε ανάγκη ένα κομμάτι του παραδείσου μέσα στην ζωή μας χα χα χα.

 Υπερσύνδεσμοι: Ήδη έχουμε αναφέρει ότι και ο blogger και το Google είναι διαρκώς ανοιχτοί για να προσθέτουμε υπερσυνδέσμους. Εδώ απλώς θα πρέπει να θυμάσαι ακριβώς τι έχεις πει, και που το έχεις πει στις αναρτήσεις σου για να βάλεις τον υπερσύνδεσμο που θα οδηγεί τον αναγνώστη σου στην ανάρτηση - παραπομπή που θέλεις, ή να θυμάσαι που είχες συναντήσει κάτι που σου κίνησε το ενδιαφέρον στο διαδίκτυο και θέλεις να κάνεις παραπομπή σε αυτό μέσα σε μια ανάρτηση σου. Δηλαδή αν δεν το έχεις το παιχνίδι με την μνήμη αυτό μπορεί να γίνει εφιάλτης.

 Ορθογραφικός-γραμματικός συντακτικός έλεγχος: Το πλέον σπαστικό κομμάτι της συγγραφής είναι ακριβώς αυτό, το να περάσεις και να ξαναπεράσεις πολλές φορές από έλεγχο το κείμενο σου για να διασφαλίσεις ότι και τα ορθογραφικά λάθη μέσα του θα είναι τα ελάχιστα δυνατά (κάνω γενικά πολλά ορθογραφικά λάθη! Και δεν είναι τα κείμενα μου να τα παρουσιάσω χωρίς να κάνω εκτεταμένη χρήση του ορθογραφικού ελέγχου που υπάρχει στον blogger όπως και να ξανελέγξω μόνος μου το κείμενο για ορθογραφικά), τα γραμματικά και συντακτικά λάθη θα εξαλειφθούν τελείως έτσι ώστε να έχουν νόημα αυτά που γράφεις εσύ και στους άλλους (αν έχετε παρατηρήσει έχω διαφορετικό τρόπο γραφής από τον συνηθισμένο τρόπο γραφής που ορίζει με ένα συγκεκριμένο τρόπο το πως, και το που θα σπέρνουμε τα ουσιαστικά, τα ρήματα, και τα επίθετα).

 Δυστυχώς (ή ευτυχώς) δεν θεωρώ ότι θα πρέπει να περιορίζουν τον τρόπο γραφής μου οι συμβατικότητες που μαθαίνουμε στο σχολείο, μπορεί αυτό να είναι δείγμα ανεπαρκής εμπέδωσης της γραμματικής από μέρος μου, εξίσου πιθανό είναι όμως να είναι και δείγμα υψηλής νοημοσύνης! Ο καιρός θα δείξει, αν και ξέρετε τι νομίζω εγώ ήδη! Χα χα χα.. Σπαστική εργασία όλα τα παραπάνω που σπάζει αρχίδια και κρατά παραδόξως πολύ (κρατά πολύ γιατί τα γραπτά σου είναι σαν το Στάλινγκραντ το 1943 κάγκουρα! Χα χα χα).

 Τέλος αφού έχεις φάει ώρες πολλές με αυτά έρχεται και η στιγμή της δημοσιοποίησης στο blog (στο Google+ γίνεται σχεδόν πάντα αυτόματα) και στο facebook. Αυτό το βήμα σε αντίθεση με όλα τα άλλα χρειάζεται ελάχιστο χρόνο έτσι για αλλαγή (για την αλητεία θα ταίριαζε επίσης να γράψω εδώ χα χα χα).

 Τι μόνο αυτά είναι μπάρμπα?

 Σιγά το πράγμα! Μας πρίζεις και μας πρίζεις τόση ώρα για αυτά!!!!!

 Όχι παίδες αυτές οι διαδικασίες ήταν για την συγγραφή μιας ανάρτησης και μόνο, δυστυχώς το blogging δεν είναι μόνο αυτό. Πρώτα από όλα δεν γράφεις μόνο μια ανάρτηση την φορά, πολλές φορές έχεις πολλές αναρτήσεις μισοτελειωμένες (προσχέδια) και πηδάς από την μία στην άλλη διαρκώς και τις γράφεις τμηματικά (εγώ αυτή την στιγμή που γράφω αυτή την ανάρτηση έχω 4 αναρτήσεις στα σκαριά -προσχέδια- καθώς και έχω μαζέψει υλικό για άλλες 12-13 και επεξεργάζομαι την δομή από άλλες 7-9 αναρτήσεις μέσα στο μυαλό μου πριν ξεκινήσω καν να μαζεύω υλικό για αυτές).

 Έπειτα φροντίζεις να κάνεις μια διαχείριση του χρόνου σου και να δημιουργείς ένα απόθεμα αναρτήσεων τους μήνες που ο όγκος των μελισσοκομικών σου εργασιών είναι στο Ναδίρ (χειμώνας) για να τις έχεις στην καβάντζα όταν δεν θα προλαβαίνεις να γράψεις τίποτα τους μήνες που θα πνίγεσαι στην δουλειά στα μελισσοκομεία σου (άνοιξη, καλοκαίρι), οπότε υπάρχουν εποχές που ασχολούμαι με το blogging για 14-16 ώρες την ημέρα για πολλές ημέρες συνεχόμενα!

 Μια άλλη συνέπεια του blog που έχω είναι ότι έχει δημιουργηθεί μια τάση να με ρωτούν μελισσοκόμοι ερωτήσεις μελισσοκομικές περιμένοντας να τους δώσω τα φώτα μου και γνωρίζοντας ήδη προκαταβολικά ότι έχω κάθε διάθεση να τους βοηθήσω σε κάθε ερώτημα τους (δυστυχώς πολλοί συνάδελφοί bloggers δεν έχουν την ίδια διάθεση για κάτι τέτοιο, επιλογή τους μεν δεν την εγκρίνω δε!). .

 Από αυτά τα ερωτήματα και τις αντίστοιχες απαντήσεις μου ανακτώ υλικό για να δημιουργήσω τις αναρτήσεις της σειράς απαντώ εκεί που δεν με σπέρνουν. Φυσικά το υλικό που αναρτώ σε αυτές τις αναρτήσεις δεν είναι παρά μόνο η κορυφή του παγόβουνου από τις ερωτήσεις που μου κάνουν και τις απαντώ.

 Με ένα χονδρικό υπολογισμό δικό μου περίπου μόνο η 1 στις 4 ερωτήσεις που μου κάνουν βγαίνει τελικά σε μορφή ανάρτησης σε αυτή την σειρά! Είτε γιατί οι απαντήσεις είναι της μορφής μικρών προτάσεων (οπότε δεν λέει να τις βάλω αυτούσιες σαν απάντηση εγώ ο πολυλογάς χα χα χα), είτε γιατί έχουν σχεδόν παρόμοιες ερωτήσεις και απαντήσεις δημοσιοποιηθεί, είτε γιατί βλέπω ότι δεν θα ήθελε ο συγκεκριμένος μελισσοκόμος να βγάλω κάποια ερώτηση του δημοσίως (αν και έτσι χαμένοι βγαίνουν όλοι! Γιατί δεν θα υπάρχει διάχυση γνώσεων σε όλους αν ο καθένας δεν επιτρέπει γνώση που του δόθηκε χωρίς αντάλλαγμα σε αυτόν να μην δίνεται χωρίς αντάλλαγμα και στους άλλους. Πόσα ερωτήματα κάποιος θα μου κάνει 10-15? Ήδη υπάρχουν πάνω από 100 δημοσιοποιημένα από μένα! Ερωτήσεις που μπορεί να μην είχε καν σκεφτεί να τις κάνει ήδη είναι στα πόδια του!), είτε γιατί απλώς δεν θεωρώ ότι πρέπει να έχουν θέση σε αυτή την σειρά αναρτήσεων (αφεντικό δεν είμαι? Ότι θέλω δεν κάνω? χα χα χα).

 Φυσικά και αυτό όμως θέλει χρόνο για να γίνει. Χρόνο και διάθεση! Και άντε τον χειμώνα είμαστε αρνταν ζωή και κίνηση και όλα είναι εύκολα, την άνοιξη ή το καλοκαίρι που γαμιέται το σύμπαν όλο από την δουλειά και όλα είναι πίπα - κώλο εμπλοκή (μα τι καλός λιμενεργάτης είναι αυτόςςςςςςς! Πράσινο σαπούνι για το στόμα σου, χίλια Πάτερ ημών, 40 Άβε Μαρία, και 180 μέρες νηστεία με νερό και ψωμί ρε αμαρτωλέ!!! χα χα χα) τι γίνεται τότε?  Και τότε απαντάς αλλά με χρονοκαθυστέρηση όταν μπορείς να ξεκλέψεις λίγο χρόνο από όλα τα άλλα (άτομα που αγαπάς, δουλειά, ζωή! Χα χα χα).

 Δυστυχώς βλέπουμε τον τελευταίο καιρό μια πτώση στον αριθμό των αυτούσιων μελισσοκομικών αναρτήσεων (που σε ένα βαθμό είναι και φυσιολογικό γιατί με την τακτική μου να αναπτύσσω ένα θέμα μέχρι τέλους και να μην ξαναγυρνώ ποτέ σε αυτό παρά να βάζω συνδέσμους για αυτό μέσα σε άλλες αναρτήσεις καθώς και με τους περιορισμούς στην θεματολογία μου, όχι θεραπείες, όχι τροφοδοσίες, όχι τοποθετήσεις, η διαθέσιμη για αναρτήσεις  μελισσοκομική θεματολογία διαρκώς βαίνει μειωμένη) και μια αντίστοιχη αύξηση των αναρτήσεων που αφορούν μελισσοκομικές απορίες (η σειρά απαντώ εκεί που δεν με σπέρνουν είναι απορίες των άλλων προς εμένα, η σειρά μελισσοκομικός διάλογος με τον εαυτό μου είναι μελισσοκομικές απορίες δικές μου προς εμένα. Σχιζοφρένεια πλήρης δηλαδή χα χα χα).

 Δυστυχώς (ή ευτυχώς) το blog θα πρέπει να προσαρμόζεται πάντα στις ανάγκες των αναγνωστών του και αυτή την στιγμή περισσότερο βαρύτητα απαιτεί αυτό το κομμάτι της θεματολογίας. Αν στο μέλλον όσο θα καλύπτονται οι μελισσοκομικές ερωτήσεις που μπορούν να κάνουν οι μελισσοκόμοι βρεθεί περισσότερη λάσκα θα ξαναρχίσει να ανεβαίνει το κομμάτι των αυτούσιων μελισσοκομικών αναρτήσεων (αν και ετοιμάζω τώρα κάποιες αυτούσιες μελισσοκομικές αναρτήσεις για απόθεμα στους τρύγους του πεύκου!).

 Οπότε η πρώτη δουλειά που κάνω όταν ανοίγω τον υπολογιστή είναι να κοιτάζω για νέες ερωτήσεις μέσα στον Blogger, στο Google+ (Gmail), στο Yahoo, και στο Facebook να απαντώ σε ότι ερώτηση βρίσκω σε αυτά και αν είναι κατάλληλη η ερώτηση /απάντηση να την εντάσσω στην σειρά απαντώ εκεί που δεν με σπέρνουν.

  Οκ ρε μπάρμπα και πόσο σε παίρνει αυτό κάθε μέρα κατά μέσο όρο?

 Χμμμμμμμ δύσκολο ερώτημα γιατί υπάρχουν μέρες που μπορεί να ασχολούμαι με αυτά για 14-16 ώρες υπάρχουν και μέρες όμως που δεν προλαβαίνω να ανοίξω καν τον υπολογιστή από την πολύ δουλειά. Αλλά στο περίπου κατά μέσο όρο δαπανώ 2,5-3,5 ώρες ημερησίως για αυτή την ασχολία μου!!!

 Και τι σημαίνει αυτό σε πραγματικούς όρους?

 Αυτό σημαίνει παίδες ότι στο ίδιο χρονικό διάστημα θα μπορούσα να έχω μια συμπληρωματική εργασία, θα μπορούσα επίσης να κατέβαζα περίπου 400-500 κιλά ξύλο από το βουνό (παράνομα φυσικά χα χα χα), θα μπορούσα επίσης να δουλεύω ακόμα 50-65 κυψέλες, ή να δούλευα μια γραμμή βασιλοτροφίας και βασιλικού πολτού! Αυτό το γράφω για ένα φίλο μου που σε ανύποπτο χρόνο όταν είχα πει σε ένα διάλογο ότι δεν γουστάρω να φτάσω σε αριθμούς 300-500 κυψελών γιατί δεν θα προλάβαινα τίποτα, χωρίς πρόθεση μου είχε πετάξει το "εσύ Λάζαρε θέλεις να δουλεύεις 8ωρο και πενθήμερο" και ενώ με είχε πειράξει αυτό το άφησα να περάσει αλλά προφανέστατα δεν το άφησα να πέσει κάτω χα χα χα.. Καλό είναι σιγά σιγά να μαθαίνουν περισσότερες πτυχές της ζωής μου οι φίλοι μου για να μην βγάζουν λανθασμένα ή επιπόλαια συμπεράσματα μόνο και μόνο γιατί δεν έχουν γνώση των συνθηκών της ζωής μου και των περιορισμών της.

 Και φυσικά θα το ξαναπώ αυτό όπως το κάνω πολλές φορές και μπορεί κάποιους αυτό να τους ενοχλεί αλλά δεν πειράζει, η αλήθεια είναι αλήθεια. Αυτές τις 2,5-3,5 ώρες κάθε μέρα τις δαπανώ για την διάχυση των γνώσεων και για να βοηθήσω τους άλλους χωρίς καμία ανταμοιβή για μένα! Αυτό μην το ξεχάσετε ποτέ (μια που εγώ έτσι και αλλιώς δεν θα σας αφήνω να το ξεχάσετε! Χα χα χα). Ούτε διαφημίσεις, ούτε σεμινάρια, ούτε καν ακόμα διαφήμιση στο μέλι μου (αυτό θα αλλάξει σε λίγο καιρό φυσικά, αλλά όσο ακόμα πουλώ το σύνολο της παραγωγής μου στο ήδη εδραιωμένο πελατολόγιο μου δεν θα βιαστώ ιδιαίτερα να πάω και σε αυτό το βήμα).

 Αυτοί είναι και μερικοί από τους λόγους που πολλές φορές είμαι απόλυτος στις απόψεις μου στους διαλόγους με τους άλλους και ορισμένοι το μεταφράζουν αυτό ως έπαρση (το άκουσα από δύο άτομα αυτό οπότε πρέπει να το διευκρινίσω και αυτό το σημείο για να μην έχουμε παρεξηγήσεις).

 Παίδες ασχολούμαι με την μελισσοκομία σε θεωρητικό επίπεδο εδώ και μια δεκαετία και σε πρακτικό επίπεδο εδώ και μια πενταετία - εξαετία, σε αυτό το διάστημα είχα μερικούς από τους καλύτερους μελισσοκόμους ως δασκάλους και μερικούς από τους καλύτερους επιστήμονες μελισσολόγους πάλι σαν δάσκαλους, επίσης έχω κάνει ένα μελισσοκομείο με μερικές εκατοντάδες κυψέλες και έχω γυρίσει την μισή κεντρική Μακεδονία με κυψέλες στην πλάτη. Ιδίως τον τελευταίο ενάμιση χρόνο (στην πραγματικότητα τα τελευταία 2,5 χρόνια γιατί μάζευα υλικό για το blog εδώ και πολύ καιρό) δαπανώ σε έρευνα παρά πάρα πολύ χρόνο. Αυτά με κάνουν να έχω αυτοπεποίθηση για τις γνώσεις μου και για τις απόψεις μου τις μελισσοκομικές που τις έχω δοκιμάσει όλες στην πράξη και άντεξαν την κρίση της πραγματικότητας έτσι ακριβώς όπως μου είπαν οι καλύτεροι της μελισσοκομίας ότι θα άντεχαν. Αυτό μπορεί από κάποιους να μεταφρασθεί ως έπαρση, αλλά δεν είναι, είναι απλώς αυτοπεποίθηση και μόνο!

 Δυστυχώς στην μελισσοκομία έχουμε το κακό χούι να ευλογούμε τα γένια μας και να θεωρούμε το αντικείμενο της μελισσοκομίας σαν κάτι το εξωφρενικά δύσκολο. Και πιθανότατα να είναι ένα πολύ δύσκολο γνωστικό αντικείμενο του πρωτογενούς τομέα αλλά ο πρωτογενής τομέας δεν έχει τα δυσκολότερα γνωστικά αντικείμενα του πολιτισμού μας!!!

 Το είχα γράψει αυτό σε μια ανάρτηση και άρπαξα πολλές διαγραφές και μπλοκαρίσματα από αρκετά βαριά πεπόνια του μελισσοκομικού κλάδου (πως γίνεται τώρα συνήθως να είναι και γυναίκες αυτές δεν το κατάλαβα ποτέ αυτό! χα χα χα). Οπότε το ρισκάρω και το επαναλαμβάνω. Παίδες δύσκολη η μελισσοκομία δεν λέω αλλά σε μια πενταετία κάποιος τελειώνει την ιατρική! Ή γίνεται μηχανικός από το πολυτεχνείο! Ή αστροφυσικός! Και πιστέψτε με το αντικείμενο της μελισσοκομίας δεν είναι πιο δύσκολο γνωστικό αντικείμενο από τα παραπάνω! Θα τα ακούνε αυτά που λέμε οι γιατροί, οι αρχιτέκτονες, οι μηχανικοί, οι μαθηματικοί, οι φυσικοί ότι θέλεις δεκαετίες για να γίνεις μελισσοκόμος και θα σκάζουνε στα γέλια! Λίγη σοβαρότητα συνάδελφοι γιατί θα μας πάρουν όλοι στο κράξιμο! Σε πέντε χρόνια μελισσοκομίας αν δεν έχεις γίνει σωστός μελισσοκόμος τότε κάποιο νοητικό πρόβλημα έχεις μάλλον και όχι ότι είναι τελείως δύσκολο το αντικείμενο!

 Φυσικά το ότι θα γίνεις σωστός μελισσοκόμος με τίποτα δεν σημαίνει ότι θα παίρνεις κάθε χρονιά μέλι, ή θα μπορείς να προβλέψεις την συμπεριφορά των ανθοφοριών ή του καιρού τον επόμενο μήνα, ή θα έχεις λύσεις για κάθε πρόβλημα που θα σου παρουσιαστεί. Και 40 χρόνια μελισσοκόμοι να γίνετε αυτά πάλι δεν θα τα έχετε! Μην μπερδεύεστε! Άλλο ο μελισσοκόμος άλλο ο προφήτης! Χα χα χα.

 Ναι ισχύει "Ποτέ δεν θα μάθουμε την μέλισσα", ναι ισχύει "Η μέλισσα μας μαθαίνει συνεχώς" ναι ισχύει "Κάθε μέρα μαθαίνεις κάτι στην μελισσοκομία και κανείς δεν τα ξέρει όλα σε αυτή". Το ίδιο ισχύει όμως και σε κάθε επιστημονικό ή μη κλάδο! Μην  έχετε ψευδαισθήσεις πάνω σε αυτό!

 Ξέρω οι μελισσοκόμοι είμαστε οι "αριστοκράτες" του πρωτογενούς τομέα (η τελευταία τρύπα του ζουρνά είμαστε! Αλλά άσε τώρα να τρώμε παραμύθι χα χα χα) αλλά μην το παίρνουμε και τόσο ψιλά τον αμανέ έτσι ώστε να νομίζουμε ότι κάνουμε και την δυσκολότερη εργασία (δεν είναι ούτε σε πνευματικό επίπεδο ούτε σε σωματικό επίπεδο. Και κάποιος που σχεδιάζει ολοκληρωμένα κυκλώματα ή πυρηνικούς αντιδραστήρες είναι πιο δύσκολη η δουλειά του σε πνευματικό επίπεδο. Και κάποιος που είναι υλοτόμος ή σκάβει διαρκώς είναι η δουλειά του σκληρότερη σε σωματικό επίπεδο! Καλά είναι να έχουμε ένα μέτρο σε ότι λέμε).

 Τώρα αν θέλετε και εγώ να επαναλαμβάνω τα παραπάνω κλισέ μέσα στα εισαγωγικά που τα παπαγαλίζουν όλοι οι άλλοι για να μην δείχνω έπαρση (ή αυτοπεποίθηση σύμφωνα με μένα) για τις γνώσεις μου και τις δυνατότητες μου, εντάξει να το κάνω! Όσο υποκριτικό και αν το νιώθω από μέσα μου!

 Θα πετάω και εγώ διαρκώς ένα "ποτέ δεν θα μάθουμε την μέλισσα" και θα σκέφτομαι από μέσα μου "ναι ρε μαλάκα αλλά δεν θα μάθουμε και ποτέ τις γυναίκες! Και άντε να θέλουμε να μάθουμε τις γυναίκες για να τις ρίξουμε στην αγκαλιά μας, τις μέλισσες γιατί να τις μάθουμε ποτέ? Το μέλι τους θέλουμε ή θα τις ρίξουμε και αυτές στο κρεβάτι?"

 Χα χα χα

 Κακό αρκούδι! Κακό! Κακό! Κακοοοοοοοοοό!

 Είδατε τι άχρηστο καλούπι που είναι το αρκούδι? Και όπως ήταν καλό παιδάκι μικρό! Αυτές οι πουτάνες οι μέλισσες που πλαγιάζει μαζί τους φταίνε για όλα! Οι Ασίζες! Οι Καρακαλτάκες!

 Χα χα χα.

 Αυτά τα λίγα παίδες, άνοιξα ένα μέρος από την ζωή μου σήμερα, από την καθημερινότητα μου, από τις απόψεις μου, για να έχετε μια πιο πλήρη γνώση τους για να με κρίνετε βάση αυτών και όχι βάση στοιχείων που και ελλειπή είναι και λαθεμένα.

 Ούχχχχ αυτό το αρκούδδδδδδδ το παραπονιάρικο και το παρεξηγιάρικο!

 Σαν μικρό παιδάκι!

 Είναι να μην το αγαπάς!!!

 Χα χα χα.

 Μέχρι την επόμενη ανάρτηση......


 Adios Amigos Locos


Μότσανος Λάζαρος

Σοχός 17/8/2015

Σημείωση αρκουδοσυγγραφέα: Αρχή ανάρτησης στις 13:17 μ.μ. Τέλος της 20:57 μ.μ.
  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου