Εδώ βγάζω μια ανάρτηση σε δύο μέρη (το δεύτερο μέρος εδώ Τέσσερα χρώματα Λευκό Γαλάζιο ), αναγκαστικά λόγου μεγέθους, και του θέματος, και του υλικού που θα ανεβάσω (το οποίο είναι κλάσμα μόνου του συνολικού υλικού μου).
Θέμα επεξεργασία των κυψελών σε μεγάλους αριθμούς (μεγάλης φυσικά σε επίπεδο εργασίας ενός ατόμου).
Προμήθεια μιας μεγάλης παρτίδας από κυψέλες, ρισκάροντας να μην χάσεις χρονιές αρχίζοντας σιγά σιγά και καθώς μεγαλώνει το επίπεδο των γνώσεων σου να μεγαλώνει αντίστοιχα και ο αριθμός των κυψελών σου, η λογική αντίθετα του πέσε και κολύμπα μερικές φορές είναι αποτελεσματικότερη.
Η επεξεργασία ακολουθεί τα βήματα που αναλύω σε άλλη μου ανάρτηση Trust Me, I m an Engineer με κάποιες αλλαγές, πχ έγινε και χρήση βελατούρας νεφτιού, ή και λαδομπογιές νεφτιού γιατί δεν έμεινα και ιδιαίτερα ικανοποιημένος με τις επιδόσεις των χρωμάτων νερού.
Η όλη διαδικασία για μια παρτίδα 20-25 κυψελών μπορεί να διαρκέσει 12-16 ημέρες, και εξαρτάται πάρα πολύ από τις καιρικές συνθήκες (συμβουλή που είχα από επαγγελματία βαφέα ήταν ότι όλο το μυστικό στο βάψιμο είναι το στέγνωμα, εάν δεν στεγνώσει καλά το ένα χέρι δεν προχωράς στο επόμενο), φανταστείτε τώρα ένα μέρος που την άνοιξη βρέχει αβέρτα και πρέπει να βάψεις τον Μάρτη πόσο πίσω μπορεί να πάει η δουλεία.
Τα στάδια όλης της διαδικασίας είναι τα εξής:
-Στοκάρισμα των ατελειών των κυψελών με ξυλόστοκο ή με ξυλόκολλα με πριονίδι.
-Τρίψιμο του ξυλόστοκου με γυαλόχαρτο (εγώ αυτό έκανα στην αρχή και ξεθεωνόμουν για μία μέρα) ή με μια γυαλοχαρτιέρα (με κόστος μόνο 30 ευρώ δουλεία μίας μέρας γίνεται σε 2 ώρες).
-Πυροσφράγιση των κυψελών με τον Μελισσοκομικό κωδικό (συνήθως δεν αποτυπώνουν σωστά οι πυροσφραγίδες και αναγκάζεσαι να κρατάς την σφραγίδα περισσότερο και να καις τοπικά την κυψέλη-θα χρησιμοποιήσω στο μέλλον σιδερόβουρτσα για να αφαιρώ το καμένο ξύλο στην σφραγίδα-), εγώ χτυπώ 5 φορές τον κωδικό μου στις κυψέλες για τις περιπτώσεις κλοπών (και αν ποτέ βρω κλέφτη που με έκανε τράκα θα χτυπήσω και 6 σφραγίδα στο μέτωπο του).
-Βάψιμο εξωτερικά της κυψέλης (και τα καπάκια, και τα πατώματα, αυτά θα τα παραλείπω από εδώ και πέρα εκτός και αν θα αναφέρομαι ειδικά σε αυτά) με ωμό λινέλαιο Αγγλίας (μην με ρωτάτε γιατί το λένε έτσι, δεν ξέρω) με προσθήκη νεφτιού και στεγνωτικού (σε περίπτωση που δεν χρησιμοποιηθούν τότε από 10-16 μέρες επεξεργασίας πάμε στον μήνα). Πριν βάψουμε με λινέλαιο φροντίζουμε να καλύψουμε τους αεραγωγούς με ξυλοταινία για να μην περάσουν λάδια και μπογιές μέσα (για να βάψω τις εσοχές στους αεραγωγούς χρησιμοποιώ πινέλο ζωγραφικής). Το βάψιμο με το λινέλαιο μπορεί να γίνει με ταβανόβουρτσα για να γίνεται σύντομα η δουλεία.
-Δεύτερο χέρι με λινέλαιο όταν έχει στεγνώσει καλά το πρώτο χέρι.
-Βάψιμο της βάσης με αστάρι μετάλλου (κάτω εξωτερικά, τα τακούνια, και την σανίδα πτήσης, δεν βάφουμε ποτέ εσωτερικά, αυτό γιατί μου ρωτήθηκε και το απαντώ και εδώ) και αυτό γιατί εκεί θα είναι η μεγαλύτερη φθορά από την υγρασία.
-Βάψιμο της κυψέλης με βελατούρα για να δημιουργηθεί το υπόστρωμα που θα κρατήσει την λαδομπογιά πάνω στην κυψέλη (εγώ χρησιμοποιώ λευκή βελατούρα).
-Βάψιμο πάνω στην στεγνωμένη βελατούρα με λαδομπογιά (εγώ στην πρώτη παρτίδα είχα χρησιμοποιήσει λευκή λαδομπογιά γιατί σκόπευα μετά από το δεύτερο χέρι λευκής λαδομπογιάς να βάψω και τις προσόψεις με λαδομπογιά στο χρώμα που ήθελα για να πετύχω την παράλλαξη, πλεονασμός άχρηστος!! Χάσιμο χρήματος, χρόνου, δυνάμεων. Πλέων βάφω κατευθείαν πάνω στην βελατούρα με χρωματιστή λαδομπογιά και γλυτώνω το τρίτο χέρι λαδομπογιάς).
-Βάψιμο στο στεγνωμένο πρώτο χέρι λαδομπογιάς το δεύτερο χέρι λαδομπογιάς.
-Πέρασμα στην κυψέλη με την βοήθεια οδηγών των κλειδιών των κυψελών, η διαδικασία είναι η εξής: σημειώνεις σε μεζούρα ράπτη το μέσο ανάμεσα στους αεραγωγούς (αυτό παίζει, αλλά συνήθως είναι 6,5 πόντοι) πέρασμα του άγκιστρου (σόρρυ δεν ξέρω την ορολογία για αυτό το εξάρτημα) σε ύψος που να εξέχει ελάχιστα από το καπάκι.
Με οδηγό τώρα το καπάκι περνάς στην κυψέλη τα κλειδιά φροντίζοντας να είναι σχεδόν στην μέση του σπειρώματος το πάνω μέρος του κλειδιού (λεπτομέρεια τις λαμαρινόβιδες τις βάζεις πάντα με μικρή κλίση προς τα πάνω, ιδίως στο άγκιστρο στην τρίτη την κάτω βίδα για να μην μαγκώνει πάνω της το κλειδί).
Αφού έβαλες τα κλειδιά στην κυψέλη με οδηγούς αυτά περνάς κάτω τα άγκιστρα στα πατώματα.
Και τέλος χρησιμοποιείς το καπάκι πάλι σαν οδηγό για να βάλεις τα κλειδιά στην πάνω πλευρά των πατωμάτων -προσοχή τα πατώματα έχουν πάνω και κάτω! όταν βλέπεις χαμόγελο στο πάτωμα -η χειρολαβή του στο μπρος μέρος δείχνει σαν χαμόγελο- περνάς τα κλειδιά εάν όχι γυρνάς το πάτωμα σωστά, αλλιώς ξαναπερνάς τα κλειδιά βρίζοντας τον εαυτό σου για το πόσο χαζός είσαι χα χα χα).
Περνάς στα πλάγια της κυψέλης τις χειρολαβές πάλι με οδηγό μεζούρα (συνήθως με σημάδι στους 26 πόντους και ύψος λίγο πάνω από την μέση της -αν έχει σκαλισμένη πλάγια χειρολαβή λίγο πιο πάνω από αυτή-).
Η επιλογή αυτή έχει ένα πρόσθετο κόστος αλλά βγάζει λαγούς σε περίπτωση κυψελών με μεγάλο βάρος γιατί μπορούν να την μεταφέρουν 2 άτομα.
Τέλος περνάς και την είσοδο με την πιαστράκι της φροντίζοντας να μην το βάζεις ίσια ακριβώς αλλά με μικρή κλίση προς τα πλάγια έτσι ώστε με λίγες περιστροφές να κουμπώνει εύκολα.
Παρατηρήσεις: βιδολόγος υπερβολικά χρήσιμος! Γυαλοχαρτίερα εξίσου χρήσιμη! Αεροπίστολο βαφής για το μέλλον, καθώς και μάσκα και γυαλιά για προστασία! Γάντια μίας χρήσης για τα βαψίματα, τα πινέλα πάντα καλό ξέπλυμα και διατήρηση μέσα σε νέφτι για να μην στεγνώσουν, το νέφτι καίει τελείως το γκαζόν προσοχή! Ρούχα πρόχειρα για τις βαφές, νάιλον κάτω από τις κυψέλες αν βάφεις σε εξωτερικό χώρο για να μην γεμίζουν με σκουπίδια, αερισμός σωστός αν βάφεις μέσα σε εσωτερικό χώρο. Γάντια και γυαλιά όταν πυροσφραγίζεις, δοκιμή σε σανίδα για να δεις αν ήρθε στην σωστή θερμοκρασία. Παραφυνίερα για το μέλλον, δεν νοείται επαγγελματίας χωρίς παραφυνίερα δυστυχώς μονόδρομος!!!
Παρακάτω μια επιλογή από φωτογραφίες από τις δύο πρώτες παρτίδες κυψελών που βάφτηκαν στα χρώματα που βλέπουν οι μέλισσες (πράσινο, κίτρινο, τα άλλα δύο χρώματα μπλε άσπρο θα είναι θέμα επόμενης ανάρτησης οπού θα δείξω και τις διαφορές ανάμεσα στις κυψέλες παλιού και νέου τύπου! Υπομονή.)
Βρε καλώς τες!!!
Κωπηλάτης σε γαλέρα και πάμε!
ΚΑΙ ΕΚΑΜΝΕ ΠΑΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΜΙΚΡΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΜΕΓΑΛΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΛΟΥΣΙΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΤΩΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΔΟΥΛΟΥΣ ΝΑ ΛΑΒΩΣΙ ΧΑΡΑΓΜΑ ΕΠΙ ΤΗΣ ΧΕΙΡΟΣ ΑΥΤΩΝ ΤΗΣ ΔΕΞΙΑΣ Η ΕΠΙ ΤΩΝ ΜΕΤΩΠΩΝ ΑΥΤΩΝ *
*Ιωάννης κεφάλαιο 13ο στίχος 16.
ΚΑΙ ΝΑ ΜΗ ΔΥΝΑΤΑΙ ΜΗΔΕΙΣ ΝΑ ΑΓΟΡΑΣΗ Η ΝΑ ΠΩΛΗΣΗ ΕΙΜΗ Ο ΕΧΩΝ ΤΟ ΧΑΡΑΓΜΑ Η ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΘΗΡΙΟΥ Η ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟΝ ΤΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ ΑΥΤΟΥ*
**Ιωάννης κεφάλαιο 13ο στίχος 17.
Ζυγισμένα στοιχισμένα στρατιωτάκια στην σειρά.
Λευκές περιστέρες!
Τρείλερ ε?
Και βουαλά!!! Κυψέλες!!
Περίπτωση βάλε λάδι έλα βράδυ (και πραγματικά μου πήρε μέχρι την νύχτα για να τελειώσω!)
Τα πόδια να είναι στεγνά και όλα θα πάνε καλά*
*Δημοφιλής συμβουλή στον Στρατό.
Σινεμακώλορ!!!
Οι πληγές του Φαραώ!!!
Ακρίδες!
ΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ!
ΡΕ! Αυτά έχουν και αυτιααααααααααααααααααά!!!
Ο όγκος ορθογώνιου παραλληλεπίπεδου ισούται με το γινόμενο των τριών ακμών μιας οποιασδήποτε στερεάς γωνίας του!
Περιμένοντας τον Γκοντό!
Συνεχίζεται.....
Μότσανος Λάζαρος
Σοχός 13/2/2014
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου