UA-50457385-1

Τετάρτη 15 Οκτωβρίου 2014

Περι Ανωνυμίας και περι αξιοπιστίας


Για να κάνουμε μια τελευταία ανάρτηση για τους προφήτες της μελισσοκομίας.

Τελευταία ανάρτηση που θα ασχοληθώ μαζί σας θα είναι, σας το υπόσχομαι, άλλωστε η βλακεία είναι κουραστικό πράγμα και εγώ δεν έχω και τόσο ανοχή σε αυτό το είδος νοημοσύνης, η απάθεια μου θα είναι από εδώ και πέρα η στάση μου σε ότι αφορά το τσίρκο που έφτασε στην πόλη χα χα χα. 

Και επειδή έχουμε ασχοληθεί με κάποιους υπερβολικά περισσότερο από ότι αξίζουν (και από ότι έχουν ονειρευτεί!) ας πάμε γρήγορα γρήγορα στο κυρίως θέμα γιατί έχουμε και σημαντικότερα θέματα για να ασχοληθούμε από τα διάφορα "ψώνια" του διαδικτύου.  

Παραπάνω παιδάκια μου είναι η ρύθμιση που έχω στο Blog μου σχετικά με το ποίος μπορεί να σχολιάζει τις αναρτήσεις μου. Δέκα λεπτά αφού είχα δημιουργήσει το Blog μου (και χωρίς να έχω καμία προγενέστερη εμπειρία πάνω στα Blog) "ανακάλυψα" την ρύθμιση για το ποίος μπορεί να σχολιάζει τις αναρτήσεις μου (σοβαρή ανακάλυψη!!! χα χα χα Ακόμα και ηλίθιο οκτάχρονο με σοβαρά προβλήματα όρασης θα χρειαζόταν λιγότερο χρόνο για να το "ανακαλύψει" χα χα χα). Από ότι βλέπετε το μόνο που χρειάζεται είναι να τσεκάρεις ένα από τα 4 κουμπιά που έχει ως επιλογές (αυτό σε περιβάλλον Blogger, σε περιβάλλον Wordpress (η άλλη πλατφόρμα για Blogs δηλαδή) με την τρομερή παραμετροποίηση που διαθέτει όπως λένε αυτοί που το χειρίζονται υποθέτω θα έχει κάτι αντίστοιχο (και πιθανότατα και καλύτερο!)). Και τι βλέπουμε εδώ? Ότι υπάρχουν 4 επίπεδα σχολιασμού, ένα για οποιοσδήποτε, ένα για όσοι είναι εγγεγραμμένοι και έχουν OpenID (μην με ρωτάτε ποίοι είναι απλώς σε αυτό το επίπεδο διασφαλίζεις ότι δεν μπορεί οποιοσδήποτε ανώνυμος να κάνει οποιοδήποτε σχόλιο χα χα χα), ένα για να σχολιάζουν μόνο όσοι έχουν λογαριασμό Google+, καθώς και ένα τελευταίο επίπεδο που επιτρέπει σχολιασμό μόνο σε όσους είναι μέλη του παραπάνω Blog. Οπότε μπορείτε να δείτε ότι είναι εκπληκτικά εύκολο για τον διαχειριστή οποιουδήποτε Blog να μην αφήνει την επιλογή να σχολιάζουν οτιδήποτε χαζό θέλει ο Οποιοσδήποτε, φυσικά με αυτό τον τρόπο δεν θα μπορεί να σχολιάζει και ο ίδιος στο Blog του ως ανώνυμος! Φυσικά παίδες δεν μπορείς να κερδίζεις παντού χα χα χα.

Το γιατί κάποιοι από τους bloggers δεν επιλέγουν αυτή την ρύθμιση είναι δικό τους θέμα και μπορεί να έχει πιθανότατα σχέση με το ότι θέλουν να έχουν περισσότερη επισκεψιμότητα στα Blog τους (ένα νταβατούρι με σχόλια διαρκώς ανεβάζει τα κλικ στα ύψη, μια ανάρτηση που θα την βλέπανε φυσιολογικά 500 άτομα αν αρχίσει ένα πανηγύρι στα σχόλια της μπορεί άνετα να φτάσει στις 5000-8000 προβολές!!!). Και από άποψη επισκεψιμότητας το αν στα σχόλια κάποιος σου λέει "Μα τι υπέροχος είσαι!" ή αντίθετα σου λέει "Μα τι μαλάκας είσαι!" δεν έχει καμία σημασία, ένα κλικ το ένα, ένα κλικ και το άλλο. Επίσης μπορεί να αφήνει το περιθώριο στον διαχειριστή του Blog να εξυμνεί τον εαυτό του για να δημιουργήσει κλίμα υπέρ του ή υπέρ τον απόψεων του! Προσοχή η εποχή της αθωότητας και τον καλών προθέσεων στο διαδίκτυο έχει περάσει ανεπιστρεπτί, το να είσαι ανυποψίαστος πλέον δεν είναι χαρακτηριστικό νοήμονα ανθρώπου!

Φυσικά αυτή η ρύθμιση δεν σε προστατεύει απόλυτα από άτομα που θα σχολιάζουν αβέρτα ότι γουστάρουν (όπως και το ίδιο μπορεί να κάνει και ο διαχειριστής!) με ψεύτικα προφίλ. Και δυστυχώς αν έχει και την τακτική να χρησιμοποιεί αυτά τα προφίλ μόνο από υπολογιστές σε Internet cafe και το να γνωρίζεις την IP πρόσβασης αυτού του υπολογιστή είναι άχρηστο (αυτό για τους Ποιμένες που μάθανε το διαδίκτυο τα τελευταία χρόνια). Επίσης μπορεί να χρησιμοποιεί και λογισμικό κάποιος για να κρύβει τα ίχνη του (φυσικά κανένας δεν θα μπει στον κόπο να κάνει όλα τα παραπάνω για να σου πει απλώς μέσα από τα σχόλια του το πόσο μαλάκας είσαι χα χα χα). Η διαδικασία τώρα όταν υπάρχει πλαστογραφία της ταυτότητας κάποιου ή ακόμα η διαδικασία όταν κάποιος σε προσβάλει και σε απειλήσει μέσα από τα σχόλια είναι να γίνει μήνυση στο σώμα δίωξης ηλεκτρονικού εγκλήματος για να μεριμνήσει καταλλήλως (τώρα με το θέμα της τελευταίας "πλαστοπροσωπίας" που ανέκυψε φυσικά και περιμένουμε όλοι μας να δούμε αυτή την διαδικασία μέσα από τις αναρτήσεις των Blog που επηρεάζει βήμα προς βήμα, πχ να δούμε την ίδια την μηνυτήρια αναφορά στο σώμα δίωξης ηλεκτρονικού εγκλήματος, την δικογραφία που σχηματίστηκε, και γενικά όλη την πορεία της υπόθεσης αλλά όχι με δελτία τύπου αλλά με επίσημα έγραφα του ελληνικού κράτους, για να μην υπάρχει καμία υποψία ότι το όλο θέμα είναι ένα κόλπο που σκοπό έχει να αυξήσει την επισκεψιμότητα κάποιων συγκεκριμένων Blog!!!! Δυστυχώς υπάρχουν και κάποιοι που θεωρούν κάποιους άλλους ως άτομα που δεν χρίζουν εμπιστοσύνης, και όχι αδικαιολόγητα!).

Το γιατί θέλουν επισκεψιμότητα στα Blog τους τώρα είναι ένα θέμα που αφορά αυτούς και μόνο αυτούς, μπορεί να βάζουν Banners (διαφημίσεις) και να παίρνουν αμοιβή ή και μπορεί να μην παίρνουν (ναι κάτι τέτοιο είναι πιθανό θεωρητικά, και να ανατείλει ο ήλιος από την Δύση και αυτό θεωρητικά επίσης πιθανό είναι χα χα χα ), το αν παίρνουν χρήματα ή δεν παίρνουν από αυτούς που διαφημίζουν δεν με αφορά εμένα καθόλου και υποθέτω και κανένα άλλο (εκτός ίσως από το ΣΔΟΕ αν παίρνουν "μαύρα" χρήματα από αυτές τις διαφημίσεις και δε κόβουν τα αντίστοιχα παραστατικά χα χα χα). Εγώ από την πλευρά μου δεν πρόκειται ποτέ να το κάνω αυτό.

Επίσης μπορεί να κάνουν γκρίζα διαφήμιση μέσα από άρθρα - δελτία τύπου των εταιριών και τον προμηθευτών μελισσοκομικών προϊόντων, αυτό έχει ένα τεράστιο θέμα δεοντολογίας και συναδελφικότητας ανάμεσα στους συναδέλφους μελισσοκόμους τους. Και αφορά την αξιοπιστία τους ως ανεξάρτητες φωνές μέσα στο μελισσοκομικό χώρο και στον χώρο τον Bloggers. Από την πλευρά μου ούτε θα προβώ ποτέ σε αυτή την τακτική την οποία θεωρώ αηδιαστική και ανήθικη!

Τώρα σχετικά με τον ορισμό της αξιοπιστίας δεν θα τον δώσω, είτε τον ξέρεις είτε δεν τον ξέρεις , απλώς θα δώσω κάποια παραδείγματα το τι δεν είναι αξιοπιστία.

Αξιοπιστία δεν είναι να έχεις εδώ και ένα χρόνο 2 κυψέλες και να το παίζεις ειδήμονας στην μελισσοκομία.

Αξιοπιστία δεν είναι στις 10 τελευταίες σου αναρτήσεις οι 5 και παραπάνω να είναι διαφημίσεις (πληρωμένες ή όχι δεν έχει καμία απολύτως σημασία!) και μάλιστα οι περισσότερες από αυτές να είναι για τροφές μελισσών (στα μελισσοκομικά Blog δεν μπαίνουν μόνο μελισσοκόμοι μπαίνουν και καταναλωτές! Και αν το μόνο που βλέπουν εκεί μέσα είναι μελισσοκομικές τροφές, μελισσοκομικές τροφές, μελισσοκομικές τροφές, είναι εκπληκτικά δύσκολο μετά να τους πείσεις ότι κύριο μέλημα των μελισσοκόμων δεν είναι το πως θα νοθεύουν το μέλι τους, ήδη εγώ έχω για ορισμένους μελισσοκόμους αμφιβολία για το τι μέλι προσφέρουν αν πράγματι έχουν δοκιμάσει όλες αυτές τις τροφές  τις οποίες και εγκωμιάζουν σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα!).

Αξιοπιστία δεν είναι να βγάζεις θεωρίες σχετικά με τροφές (πχ καραμέλα) οι οποίες με το HMF που έχουν μέσα τους σύμφωνα με τις οδηγίες του κάθε "μάγειρα" με τεράστιο Εγώ και ένα πληκτρολόγιο στα χέρια μπορούν να είναι τοξικές για τις μέλισσες και όταν σε εκθέτουν οι έρευνες από τους αρμόδιους φορείς του Ελληνικού κράτους να αμφισβητήσει αυτούς που κάνανε τις έρευνες και τις δημοσιοποίησαν (παρόλο που τώρα παροδικά δέχεσαι ότι έχουν κάποιο "μικρό" κύρος! Όχι φυσικά όσο ένας μεγαλοBlogger! Χα χα χα).

Αξιοπιστία δεν είναι αναρτήσεις παραπλανητικές με τεράστιους τίτλους "Έρχονται μαύρες μέρες για την Ελληνική μελισσοκομία!", " Φοβερή αποκάλυψη!", "Η νέα υπερτροφή για πολλούς γόνους", "Η μέθοδος για πολλά μελάκια". Αυτά μπορεί να είναι τακτικές στα πρωινάδικα και στις κουτσομπολίστικες εκπομπές στην τηλεόραση αλλά όχι για Blog που υποτίθεται έχουν σκοπό να ενημερώνουν κόσμο.

Αξιοπιστία δεν είναι να ξεσπαθώνεις και να βγάζεις Φιλιππικούς ενάντια στις πλαστικές κυψέλες με επιχειρήματα  σχετικά με την ποιότητα τους και την ακαταλληλότητα διαβίωσης των μελισσών μέσα σε αυτές και μετά από 2-3 εβδομάδες να βγάζεις Φιλιππικούς σχετικά με την υπεροχή των πλαστικών κυψελών αφού έκανες Test Drive των κυψελών που σου χάρισε (!!!!!!!!!) κάποια εταιρία.

Αξιοπιστία δεν είναι να σου χαρίζουν τα προϊόντα στα οποία θα κάνεις Test Drive (όπως και Dest Drive κυψελών μέσα σε 1-2 μήνες ούτε πάλι γίνεται! θέλει χρόνια για να βγάλεις ένα πόρισμα αν αξίζουν ή όχι!!!!)!. Επίσης Test Drive προϊόντων στα οποία όσα μας ικανοποιούν τα εγκωμιάζουμε και όσα δεν μας ικανοποιούν απλώς δεν λέμε την γνώμη μας δεν γίνεται!!!! Αξιοπιστία στην πραγματικότητα είναι να λες την γνώμη σου για τα προϊόντα που δεν σε ικανοποιούν για να μπορέσεις και να προειδοποιήσεις τους υπόλοιπους, και να δώσεις με την κριτική σου την πίεση στις εταιρίες να βελτιώσουν το προϊόν τους (βλέπετε προηγούμενη ανάρτηση Αποχαιρετισμός στα όπλα)! Το να εκθειάζεις απλώς προϊόντα δεν είναι ενημέρωση, είναι απλώς αντιγραφή δελτίων τύπου των εταιριών που εμπορεύονται τα παραπάνω προϊόντα.

Αξιοπιστία δεν είναι να να προτείνεις θεραπείες οι οποίες δεν έχουν από πίσω τους το επιστημονικό υπόβαθρό για να ξέρουμε την αποτελεσματικότητα τους ή την βλαπτικότητα τους ως προς τις μέλισσες, Όπως αξιοπιστία δεν είναι να δίνεις δελτία τύπου σχετικά με το ποιες περιοχές δίνει η ανθοφορία τους χωρίς να έχεις προσωπική άποψη  για ένα ζήτημα που δεν χωράει προβλέψεις και βεβαιότητα σχετικά με το αν θα συνεχίσει να δίνει ή όχι και να παίρνεις κόσμο στον λαιμό σου με λάθος τοποθετήσεις (όπως και αξιοπιστία δεν είναι να "προβλέπεις" ότι ο περυσινός χειμώνας θα ήταν ο χειρότερος ποτέ ενώ στην πραγματικότητα ήταν ο θερμότερος ποτέ χα χα χα. Άλλη μια γαργάρα για αναρτήσεις εντυπωσιασμού και μόνο!).

Αξιοπιστία δεν είναι να θεωρείς ότι είσαι αλάθητος στην μελισσοκομία (χωρίς καν να έχεις δεκαετίες στην πλάτη σου ως μελισσοκόμος ή να έχεις διδακτορικό στην μελισσολογία και δεκάδες εργασίες στο ενεργητικό σου!!!!). Αξιοπιστία δεν είναι να θεωρείς τον εαυτό σου Αυθεντία σε κάτι (Αυθεντίες δεν υπάρχουν πουθενά!) χωρίς καν να έχεις το στοιχειώδες υπόβαθρό που θα σε ωθούσε να  έχεις αυτή την λανθασμένη άποψη για τον εαυτό σου, εκτός και αν η ύπαρξη ενός φουσκομένου και ξεσηκωμένου Εγώ αποτελεί από μόνο του την μόνη απαραίτητη προϋπόθεση για αυτή την άποψη!!!

Αξιοπιστία επίσης δεν είναι πολλά, πολλά, ακόμα αλλά πραγματικά νομίζω ότι ασχολήθηκα υπερβολικά πολύ με άτομα και καταστάσεις που δεν αξίζουν καθόλου της προσοχής μου.

Α και κάτι τελευταίο Αξιοπιστία δεν είναι να λες σαν παιδάκι "εγώ είμαι αξιόπιστος","εγώ είμαι αξιόπιστος","εγώ είμαι αξιόπιστος" μέχρι να βρεθεί να το εμπεδώσει αυτό κάποιος έστω και αν αυτός ο κάποιος είσαι μόνο εσύ στο τέλος!

Από την πλευρά μου αυτή είναι η τελευταία μου φορά που ασχολούμαι με ένα θέμα που μου προκαλεί αηδία, τους τρελούς προφήτες και τις παραφυάδες τους, και τους πραματευτές (εμπόρους) και τους παρατρεχάμενους τους, έχετε το ελεύθερο από μένα να κάνετε ότι θέλετε, αδιαφορία και μόνο από μένα πια.

Στους νεότερους μελισσοκόμους που σκοπεύουν να κάνουν Blog με την σειρά τους τους εφιστώ στην προσοχή τους τις παρακάτω αναρτήσεις αυτού  του Blog αν θέλουν να αποφύγουν κακοτοπιές και σφάλματα που θα είναι αδύνατο να διορθωθούν μετά (βλέπετε προηγούμενες αναρτήσεις Φύκια για μεταξωτές κορδέλεςΣυμβουλές σε ένα νεο blogger,).

Για τους νέους μελισσοκόμους που λόγου απειρίας είναι εύκολο να υποκύψουν στις διάφορες σειρήνες που λυμαίνονται την Ελληνική μελισσοκομία (διαδικτυακή ή και πραγματική) σας προτείνω να διαβάσετε τις προηγούμενες αναρτήσεις του Blog μου έχοντας την ελπίδα να μπορέσετε να μην πέσετε τελείως μέσα στα νύχια του κάθε επιτήδειου (βλέπετε προηγούμενες αναρτήσεις Χαμένος στο λαβύρινθο, Μελισσοκομική βιβλιοθήκηΜελισσοκομία στην πράξηΗ ευθύνη του νέου μελισσοκόμου Γιατί είναι τόσο δύσκολο να σκεφτόμαστε λογικά?)

Για τους παλιούς δεν δίνω καμία συμβουλή! Αυτοί τα φάγανε όλα στην μάπα και ξέρουν πλέον τι να κάνουν!

Χα χα χα.

Και τέλος για μένα με συμβουλεύω να μην ασχολούμαι πλέον με το τι ζημία μπορούν να προκαλέσουν στον κλάδο άτομα που δεν τα έχω σε καμία εκτίμηση, να μην σπαταλώ τον χρόνο μου και την προσοχή μου σε θέματα και καταστάσεις ασήμαντης σπουδαιότητας για εμένα, να μην κάνω τον κόπο και την προσπάθεια να δώσω ένα άλλο τρόπο σκέψης σε νεότερους μελισσσοκόμους από μένα, ούτε την ορθολογική, νοήμονα και διαυγή σκέψη είναι υποχρέωση μου να τους μάθω, ούτε όμως και μπορώ να την επιβάλω σε άτομα που δεν τους την εμφυσήσαν  μέσα τους οι καθηγητές τους και οι γονείς τους. Για την δικιά μου βοήθεια ας παραθέσω τις παρακάτω αναρτήσεις από το Blog μου κάθε φορά που θα με πιάνει καμία κρίση και θα νομίζω ότι μπορώ να ισιώσω στραβά αγγούρια (Αρκούδα βλέπε τις προηγούμενες αναρτήσεις Τέλος εποχήςΟι φυλές των Ελλήνων μελισσοκόμωνΠιανίστας σε μπουρδέλο , μπαγλαμά! Μην τυχόν και ασχοληθείς ξανά με τον Ζωολογικό κήπο σε έφαγα φουκαρά! Χα χα χα).

Μέχρι την επόμενη ανάρτηση το λοιπόν τσακαλάκια μου μην ξεχνάτε.

Τσομπανάκια υπάρχουν μόνο γιατί υπάρχουν και προβατάκια!



Μότσανος Λάζαρος

Σοχος 15/10/2014

4 σχόλια:

  1. Δε θέλουν, όπως σωστά αναφέρεις, να μην σχολιάζουν οι ανώνυμοι. Το ωραίο που λες δεν το είχα σκεφτεί: το να σχολιάζουν οι ίδιοι στο ιστολόγιό τους ως ανώνυμοι! Που φτάνει ο νους του ανθρώπου αν είναι για πονηριά!

    Αίσθησή μου είναι ή θέλω να είναι (!) ότι τα γνωστά μεγαλοιστολόγια θα κάνουν κοιλιά, καθώς ο κόσμος θα αρχίσει να κουράζεται από τις τυμπανοκρουσίες τους και την υποκρισία (βλέπε περίπτωση κωλοτούμπας με το γνωστό νοτιογερμανικό ζυμάρι !). Εμείς να έχουμε δύναμη να γράφουμε. Και να γράφουμε θέματα ουσίας, που δεν συναντάει κανείς συχνά: έναρξη ανθοφοριών, μελιτεκρίσεων, αποδόσεις κτλ. Καλούς τρύγους σε όλους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κωνσταντίνε δεν είμαι τελείως σίγουρος ότι τα μεγάλα Blog θα κάνουν κοιλιά με αυτά που γράφουν γιατί και το πνευματικό επίπεδο τον μελισσοκόμων δεν διαφέρει και τόσο από το γενικό επίπεδο της χώρας που λατρεύει τις Τατιάνες Στεφανίδου ή τις Ελεωνόρες Μελέτες (το ίδιο κάνουν και οι μεγαλομελισσοblogger στην πραγματικότητα, να μην έχουν καμία ψευδαίσθηση για τον ρόλο τους!), οπότε και έχουν και πολύ μέλλον μπροστά τους, άλλωστε με τις μελισσοκομικές ομάδες που έχουν επίσης οι διαχειριστές αυτών των Blog, τις μελισσοκομικές σελίδες τους, και τα πολλαπλά προφίλ τους στο Facebook, έχουν στίσει μια καλοδουλεμένη μηχανή που πολλαπλασιάζει την επισκεψιμότητα των blog τους, για να εξυπηρετήσουν με αυτή κάθε συμφέρων τους ή και σύμπλεγμα και μειονεξία του χαρακτήρα τους. Και φυσικά οι χειροκροτητές και οι υποτακτικοί τους βελάζουν αμέριμνα χα χα χα.

      Διαγραφή
    2. Γι' αυτό το λόγο έγραψα κι εγώ "αίσθησή μου είναι, ή θέλω να είναι (!)".
      Κι εγώ έχω αμφιβολία για το γραφόμενό μου, αλλά ελπίζω. Ίσως και να το βλέπω ρομαντικά και αισιόδοξα, δεν μπορώ να το αρνηθώ!

      Καλό απόγευμα

      Διαγραφή
    3. Εμείς θα εξακολουθούμε να πετάμε πέτρες στον ουρανό, δεν ξέρεις μπορεί κάποτε και να πετύχουμε και το φεγγάρι, τρέλα στην ζωή, τρέλα και για την ζωή.

      Καλό απόγευμα Κωνσταντίνε.

      Διαγραφή