UA-50457385-1

Κυριακή, 5 Οκτωβρίου 2014

Τεστ κοπώσεως


Οκτώβρης ο μήνας που διαπιστώνεις σε ποια κατάσταση βρίσκεται το καρδιοαναπνευστικό σου σύστημα και πόσο σε έχει επιβαρύνει σωματικά ακόμα μια χρονιά.

Τα τελευταία χρόνια έχω βρει ένα πολύ αξιόπιστο Τεστ Κοπώσεως για να διαπιστώσω το αν ακόμα αντέχω στην έντονη καταπόνηση ή πρέπει σιγά σιγά να αρχίζω να χαλαρώνω ρυθμούς.

Και το Τεστ ποιο είναι?

Μα φυσικά τα "ψώνια" πάνω στο Βουνό! 

Και με την έννοια "ψώνια" εννοούμε την κοπή ξερών ξύλων ή κούτσουρων από το βουνό και την μεταφορά τους στο σπίτι σου (ή την αποθήκη σου).   

Οπότε κάθε πρώτη του Οκτώβρη φορτώνω πάνω στο Vitara  μου (που του έχω κοτσάρει το τρέιλερ) το μικρό μου το Husqvarna, τα λάδια του και τα ξίδια του (βενζίνες και λάδι για την αλυσίδα) το κιβώτιο με τα ανταλλακτικά του και τα εργαλεία του (δεύτερη αλυσίδα, βούρτσα, το κλειδί από το αλυσοπρίονο, λίμα στρόγγυλή και λίμα τετράγωνη για το τρόχισμα της αλυσίδας, εργαλείο για να βγάζω τις ακαθαρσίες από την λάμα, και τέλος πετσέτα, πάντα θα έχετε μαζί σας μια πετσέτα! -για περισσότερες λεπτομέρειες διαβάστε το γυρίστε τον γαλαξία με Ωτοστόπ χα χα χα-), ένα θερμός με νερό και πάγο ( βλέπετε προηγούμενη ανάρτηση Έσο έτοιμος   ), το τσεκούρι μου για κόψιμο, και τέλος το αγαπημένο μου Βαριό (6 κιλά χαλύβδινη κεφαλή σφυριού και στειλιάρι από φτυάρι! Ότι πρέπει για να ξεπατώνεις κούτσουρα από το έδαφος ή ακόμα και για να γκρεμίζεις τεράστια όρθια ξερά δέντρα ) και πάω να βγάλω ξύλα για τις αυξημένες ανάγκες θέρμανσης που έχουμε στον Σοχό (περίπου 7,5-8 μήνες χειμώνα τον χρόνο έχουμε εδώ).

Και φυσικά μια που είναι η αρχή της περιόδου που επιτρέπεται η υλοτομία από το δασαρχείο της περιοχής μας (1 Οκτώβρη έως 15 Νοέμβρη συνήθως) ξεκινάω με όρεξη και περιέργεια σχετικά με τι τι ψάρια πιάνουμε και αυτή την χρονιά (παίδες η θεωρία λέει ότι το επίπεδο της τεστοστερόνης στον άντρα μειώνεται κατά 1% κάθε χρονιά από τα 40 και πάνω, ίσως και αυτός να είναι ο λόγος που παρατηρείται και μια αντίστοιχη αύξηση της νοημοσύνης των αντρών από αυτή την ηλικία και μετά χα χα χα). Και την μονάδα μέτρησης αυτής της ακμαιότητας αυθαίρετα την έχω ορίσει ως τρέιλερ (1 τρέιλερ ισούται με 350-450 κιλά ξερό ξύλο και με 500-650 κιλά φρέσκο ξύλο). Όριο για να πούμε ότι και φέτος έχουμε ακόμα αρκετές δυνάμεις για να μην μας υπολογίζουν ως παγκίτες (παγκίτης ο αναπληρωματικός στο ποδόσφαιρο που έχει βγάλει ρίζες λόγου μονιμότητας στον πάγκο χα χα χα) ή για παππούδια είναι τα δυο τρέιλερ την ημέρα!

Φυσικά και δεν φέρνεις κάθε μέρα από δύο τρέιλερ! Αυτά γίνονται τις πρώτες 1-2 ημέρες που σε έχει πιάσει η μεγαλομανία και νομίζεις ότι μπορείς να κατεβάσεις όλο το βουνό χα χα χα. Μετά χαλαρώνεις και λες "οκ και ένα να φέρουμε σήμερα καλά είναι, άλλωστε πρέπει και κάποια στιγμή να τα κόψουμε για να τα κάνουμε ξύλα για λέβητα ή τζάκι".


Το ρεκόρ μου ήταν 3 τρέιλερ σε μια ημέρα, αλλά τότε δεν πήγαινα και καλά (παλαβομάρες!) χα χα χα. Εκτός από την σωματική ρώμη χρειάζεται ταυτόχρονα και λύσσα καθώς και μένος για να κάνεις τέτοιες ταρζανιές, σιγά σιγά και αυτά με εγκαταλείπουν ευτυχώς.

Ευτυχώς γιατί μόνο απλό δεν είναι να κατεβάσεις τέτοιες ποσότητες ξύλου από το βουνό. Είναι εργασία επίπονη, εξαντλητική και βάρβαρη, σκοτωμός τελείως! Διαρκώς είσαι με αυξημένους παλμούς (ιδίως πλέον που δεν υπάρχουν και "εύκολα" ξύλα, δηλαδή ξερά ξύλα που να είναι κοντά στους δρόμους ή σε ευκολοπρόσιτα μέρη -μετά από τόσα χρόνια που τόσος κόσμος κάνει "ψώνια" από το βουνό που να μείνουν "εύκολα" ξύλα για να πάρεις?-οπότε για να βρεις ξερά ξύλα θα πρέπει να μπαίνεις βαθιά μέσα σε ρέματα, -η απόλυτη γυμναστική για να κάνετε σφιχτούς γοφούς !Τσάκου ένα ξύλο 40-50 κιλών βάλτε το στους ώμους σας και ανεβείτε μια παγία με κλίση 70-75 μοίρες για 20-30 μέτρα!-), κίνδυνο να πάθεις κάτι (είτε από το αλυσοπρίονο και τα ξύλα που κόβεις, ιδίως αν είναι όρθια, είτε από διάφορα φίδια ή δηλητηριώδη έντομα, είτε από κάποιο λάθος στο κουβάλημα των ξύλων που μπορεί να σου κάψει ή να σου σπάσει μυς ή να σου κάνει κανένα πρόβλημα στην μέση), και με τον κίνδυνο της θερμοπληξίας ή της υπογλυκαιμίας να είναι πάντα διαρκής (αυτό είναι το καλό παιδάκια μου στην ύπαρξη λίπους στους άντρες, ιδιαίτερα αθλητικοί άντρες χωρίς καθόλου ποσοστά λίπους επάνω τους έχουν διαρκή την ανάγκη για να καταναλώνουν τροφές για να κρατάνε το ενεργειακό τους επίπεδο ψιλά- μια που δεν έχουν αποθέματα- αντίθετα με λίγο λίπος (λίγο είπαμε! Με πολύ δεν μπορείς ούτε να κατούρησεις πάνω στο βουνό όχι θα φέρνεις και τόνους ξύλα κάθε μέρα!) τα πας καλύτερα σε αυτό τον τομέα (και όχι μόνο σε αυτόν τον τομέα χα χα χα)). 

Το δικό μου το ρεκόρ το είχα κάνει με 98 κιλά βάρος (φυσικά την επόμενη ημέρα ήμουν σαν να με είχαν ποδοπατήσει δεκάδες άλογα χα χα χα), φέτος με 90 κιλά βάρος (και φυσικά με λιγότερη μυική μάζα όπως και λιγότερο λίπος) στο δεύτερο τρέιλερ αρχίζουν τα απαίσια σημάδια της υπογλυκαιμίας να χτυπούν (ναυτία, απότομη πτώση των δυνάμεων, αίσθημα ότι φοράς στολή αστροναύτη σε κάθε κίνηση σου -στολή αστροναύτη 150-220 κιλά περίπου χα χα χα-, έντονο τρεμούλιασμα, αίσθημα κρύου! Υπέροχη γυμναστική ε? Χα χα χα). Λύση είτε αυξάνεις το βάρος σου (αλλά κυρίως αυξάνοντας την μυική μάζα ταυτόχρονα με το λίπος και όχι μόνο λίπος, δύσκολο αυτό χα χα χα) είτε λες "ε καλά και 2 τρέιλερ πολύ είναι δεν θα κατεβάσουμε εμείς όλο το βουνό! Ας αφήσουμε λίγο και για τους άλλους χα χα χα"

Φέτος μπορέσαμε και βγήκαν τα δύο τρέιλερ (όχι εύκολα όμως την πρώτη ημέρα, ευκολότερα την δεύτερη), σημάδι ότι αυτά τα τσακαλίκια έχουν ημερομηνία λήξης (και φυσικά και θα έχουν, το κάθε τι έχει την ώρα του, το αν εμάς μας χτύπησε η παλαβομάρα όψιμα δεν σημαίνει και ότι η πραγματικότητα και το σώμα μας συμμερίζεται το κουζουλό το μυαλό μας χα χα χα). Θα βγούνε και μερικές ακόμα δεκάδες για να έχουμε να λέμε και εμείς ιστορίες για αγρίους στις νεότερες γενιές όταν περάσουν τα χρόνια και θα έρθει και η δικιά μας η σειρά να λέμε στους μικρότερους το πόσο πιο άντρες από αυτούς ήμασταν και πόσο καλομαθημένοι είναι (επίσης θα τους λέμε ότι στην εποχή μας οι γυναίκες ήταν και παρθένες και όχι σαν τις ξετσίπωτες καρακαλτάκες τις δικές τους χα χα χα) και ότι αν σφίξουν τα πράγματα και οι καταστάσεις την έχουν βαμμένη (καλά! Μην φάτε, θα φάμε γλαρόσουπα!).  

Καλό πράγμα να γνωρίζεις τα όρια σου, τις δυνατότητες σου, και τις ικανότητες σου. Να ξέρεις τι είσαι ικανός να κάνεις, να μπορείς να εκπλήξεις τον εαυτό σου αναλαμβάνοντας να εκτελέσεις πράγματα και να βιώσεις καταστάσεις πρωτόγνωρες για σένα με επιτυχία. Βλέπεις ποτέ δεν είναι αργά για να μάθεις νέα και ενδιαφέροντα άτομα, ποτέ δεν είναι αργά για να μάθεις πραγματικά τον εαυτό σου!

Μέχρι την επόμενη ανάρτηση.

Adios Amigos





Μότσανος Λάζαρος

Σοχός 05/10/2014  


Υστερόγραφο

Κατά την διάρκεια πολλών ετών έχω γράψει αρκετές αναρτήσεις σχετικά με την όλη διαδικασία της υλοτομίας καθώς και της χρήσης των καυσόξυλων ως καύσιμου θέρμανσης. Τις παραθέτω παρακάτω για να είναι στα υπόψη σας αν ποτέ θελήσετε να εμβαθύνετε περισσότερο σε αυτό που ονομάζω ως "Πολιτισμός του Ξύλου" . 







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου