UA-50457385-1

Τρίτη, 2 Δεκεμβρίου 2014

Greek statistics ή Μελισσοκομικά στατιστικά 2004-2009 Vol II

Και συνεχίζουμε το δεύτερο μέρος της σειράς Greek srtatistics (βλέπετε προηγούμενη ανάρτηση Greek statistics ή Μελισσοκομικά στατιστικά 2004-2009 Vol I). Και το ταξίδι στην χώρα των θαυμάτων να συνεχίζει. 

Αυτή την φορά χρησιμοποίησα ως πηγή για τα αρχικά μου δεδομένα την παρακάτω: 

Εργαστήριο σηροτροφίας και μελισσοκομίας του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών

Η μελισσοκομία στην Ελλάδα και στον Κόσμο

http://efp.aua.gr/sites/efp.aua.gr/files/%CE%9C%CE%95%CE%9B%CE%99%CE%A3%CE%A3%CE%9F%CE%9A%CE%9F%CE%9C%CE%99%CE%91_%CE%95%CE%9B%CE%9B%CE%91%CE%94%CE%91_-_%CE%9A%CE%9F%CE%A3%CE%9C%CE%9F%CE%A3.pdf

Λεπτομέρεια το http://efp.aua.gr/ είναι η σελίδα του Τμήματος Επιστήμης Φυτικής Παραγωγής  του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Ένα ενδιαφέρων αρχείο Pdf από το εργαστήριο σηροτροφίας και μελισσοκομίας του Γεωπονικού Πανεπιστημίου της Αθήνας που λέει πολλά και καλά. Φυσικά εμένα πάντα το μάτι μένει στους πίνακες και τα διαγράμματα που μπορεί να έχει ένα τέτοιο αρχείο (οπτικός τύπος βλέπετε!). Και μέσα σε αυτό το αρχείο υπάρχουν δύο πίνακες που μου κίνησαν το ενδιαφέρων, ο πρώτος είναι ο παρακάτω όπου για το έτος 2009 έχει την κατανομή των μελισσοκομικών μονάδων, αριθμού μελισσιών, και παραγωγή μελιού ανά περιφέρεια και από δίπλα από κάθε στήλη δεδομένων έχει και την ποσοστιαία αναλογία για την κάθε περιφέρεια. 



¨Όλα καλά μέχρι εδώ αλλά αν έχεις καεί από το γάλα φυσάς και το γιαούρτι. Οπότε και αποφάσισα να ελέγξω τα στοιχεία σε κάθε πίνακα να δω αν είναι σωστά έτσι ώστε να τα χρησιμοποιήσω για να βγάλω με αυτά κάποια συμπεράσματα σχετικά με τις τάσεις στον κλάδο της μελισσοκομίας (δεδομένου ότι τα στοιχεία του υπουργείου ήταν άστα να πάνε!). Δυστυχώς εδώ μου έπεσε το δεύτερο κεραμίδι στο κεφάλι! 

Όταν έκανα τον υπολογισμό των ποσοστιαίων αναλογιών σε κάθε στήλη δεδομένων* (βλέπετε πίνακα παρακάτω) βρήκα ότι δεν συμφωνούν με τίποτα με αυτά που έχουν υπολογίσει στον πίνακα που χρησιμοποιεί το πανεπιστήμιο! Και πιο συγκεκριμένα στον παρακάτω πίνακα που δημιούργησα όπου και υπολογίζω τις ποσοστιαίες αναλογίες βλέπουμε ότι στην πραγματικότητα η στήλη στον πίνακα του πανεπιστημίου που εκφράζει την ποσοστιαία αναλογία για τις μελισσοκομικές μονάδες στην πραγματικότητα είναι η ποσοστιαία αναλογία της στήλης των μελισσιών ανά περιφέρεια και το αντίθετο (η ποσοστιαία αναλογία του αριθμού των μελισσιών είναι στην πραγματικότητα η ποσοστιαία αναλογία του αριθμού των μελισσοκομικών μονάδων!)!!!!  

Κάποιοι μπέρδεψαν τις στήλες και το τι υπολογίζουν αυτές!!!

"Καλά πάμε και εδώ!" το μόνο που σκέφτηκα και λέω για να δούμε και τι ακριβώς μας λέει και ο δεύτερος πίνακας που υπάρχει στο αρχείο. Εδώ έχουμε την κατανομή των μελισσοκομικών μονάδων και του αριθμού των μελισσιών ανά περιφέρεια για το έτος 2012. 

Και δεδομένου του κακού προηγούμενου που μου δημιούργησαν οι διαδοχικές ψυχρολουσίες αποφάσισα να επαναυπολογίσω τα δεδομένα και για τον δεύτερο πίνακα. Και αυτή την φορά οι ποσοστιαίες αναλογίες για κάθε στήλη δεδομένων (αριθμός μελισσοκομικών μονάδων και αριθμός από μελίσσια) ήταν τελείως διαφορετικός από αυτά που υπολόγιζε το πανεπιστήμιο!!! Βλέπετε πίνακα παρακάτω. 

Ωστόσο όμως η έκπληξη μου η μεγάλη δεν ήταν αυτή. Όταν έκανα τα αθροίσματα των ποσοστιαίων αναλογιών του πίνακα του πανεπιστημίου τότε τα είδα όλα κωλυόμενα!!! Το άθροισμα της κάθε ποσοστιαίας αναλογίας ξεπερνά στον πίνακα του πανεπιστημίου το 100!!! Συγκεκριμένα το άθροισμα της ποσοστιαίας αναλογίας για τον αριθμό των μελισσοκομικών μονάδων είναι 107,52% (για να το γράψουμε και ολογράφως! Εκατόν επτά κόμμα πενήντα δυο τις εκατό!!!!!! και το άθροισμα της ποσοστιαίας αναλογίας του αριθμού των μελισσιών είναι 109,41% (για να γράψουμε και αυτό ολογράφως! Εκατόν εννέα κόμμα σαράντα ένα τις εκατό!!!!!!)!!! Σε ποσοστιαία κλίμακα που το ανώτερο είναι το 100 τις 100 αυτοί βγάλανε πιο μεγάλο άθροισμα!!!!!!! 


Αν είναι δυνατό να έχει αναρτηθεί ένα τέτοιο αρχείο από ένα φορέα σαν το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών!!! Με τόσο παιδαριώδη λάθη που ούτε μαθητής δημοτικού δεν μπορεί να κάνει!!! Και άντε να διασωθεί το κύρος του πανεπιστημίου όταν θα πέσει στα χέρια των συναδέλφων τους στο εξωτερικό αυτό το αρχείο που με τόση ευκολία χωρίς να το ελέγξουν το αναρτήσανε δημόσια!!!

Φυσικά και το επόμενο που έκανα ήταν να δω στις ιδιότητες του αρχείου ποιος είναι ο δημιουργός αυτού του αρχείου ή ο προϊστάμενος ή επιβλέπων καθηγητής αυτού που δημιούργησε αυτό το αρχείο. Από την παρακάτω εικόνα βλέπουμε ότι αναφέρεται στις ιδιότητες του αρχείου ως δημιουργός ο κύριος  Χαριζάνης Πασχάλης ο οποίος είναι καθηγητής του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών! Φυσικά και δεν πιστεύω ότι έχει κάνει ένα τέτοιο λάθος αυτός! Πιθανότατα να το έκανε κάποιος βοηθός του αφού είχε πάρει τα στοιχεία από το υπουργείο αγροτικής ανάπτυξης (που μπορεί το λάθος να υπήρχε από εκεί! Και απλώς ο βοηθός να μην έλεγξε την ορθότητα των στοιχείων που χρησιμοποίησε!). Το ζήτημα είναι ότι ούτε ο κύριος καθηγητής έλεγξε την ορθότητα των στοιχείων που παρουσιάζονται σε αυτό το αρχείο! Κρίμα από μια παράληψη κάποιου να έρχεται μια άτυχη στιγμή για έναν άνθρωπο που πιθανότατα να μην φταίει αυτός για αυτή την παράληψη (αλλά έχει την ευθύνη λόγου θέσης!).Υπάρχει ακόμα και η πιθανότητα να μην το έχει γράψει και αυτός να μην είναι υπεύθυνος να το ελέγξει, και απλώς κάποιος από το εργαστήριο σηροτροφίας μελισσοκομίας του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών να το δημιούργησε απλώς στον υπολογιστή του κυρίου καθηγητή και φυσικά αυτόματα μπήκε το όνομα του στις ιδιότητες του εγγράφου (καλύπτω όλες τις πιθανότητες για να μην κατηγορηθεί άδικα ένας άνθρωπος και για να μην πει κάποιος ότι έχω πρόθεση να κατηγορήσω κανένα, ένα λάθος έγινε δεν κόβουμε κεφάλια σε τελική ανάλυση!), δυστυχώς και εδώ έχει ευθύνη ο καθηγητής γιατί άφησε να χρησιμοποιηθεί ο υπολογιστής του χωρίς να ελέγξει τι ακριβώς χρήση είχε και το τι ανακοινώθηκε διαδικτυακά μέσου αυτού! 



Συμπέρασμα ακόμα και επίσημοι πανεπιστημιακοί φορείς που στελεχώνονται με άτομα ανωτάτου γνωστικού επιπέδου και επιστημονικής αξίας είναι δυνατό να κάνουν λάθη στις εργασίες και αρχεία που αναρτούν στο διαδίκτυο είτε από δικές τους παραλήψεις και λάθη είτε από μη έλεγχο των πρωτογενών δεδομένων που βασίζουν τις έρευνες τους. 

Αρκετά μέχρι σήμερα, στο τρίτο και τελευταίο μέρος της σειράς αναρτήσεων Greek statistics θα δούμε την συνέχεια αυτού του τρελού ταξιδιού μέσα στα "στατιστικά" της Ελληνικής Μελισσοκομίας.

Οπότε παραμείνετε συντονισμένοι μέχρι την επόμενη ανάρτηση και φυσικά.......




Adios Amigos Locos


Μότσανος Λάζαρος

Σοχός 2/12/2014 


* Για τους υπολογισμούς μου έχω κάνει την χρήστη της συνάρτησης του Excel Round με περιθόριο ανοχής 2 δεκαδικών για αυτό και υπάρχουν μικροδιαφορές στογγυλοποίησης και στους δικούς μου πίνακες, για να μην κάνω χρήση αυτής της συνάρτησης με μεγάλο πλήθος δεκαδικών που θα χαλούσε την εμφάνιση των ποσοστών και για την ευκολία της κατανόησης αυτού που θέλω να δείξω δεν έχω το άθροισμα των δικών μου υπολογισμών ακριβώς όπως θα έπρεπε και ηθελημένα αγνόησα τις διαφορές στογγυλοποίησης. 

2 σχόλια:

  1. Λάζαρε καταπληκτικές οι αναρτήσεις Greek Statistics και δείχνουν πως το ψάρι βρωμάει από το κεφάλι...

    Μία πρόσθετη παρατήρηση: στον πίνακα "ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΑ ΕΤΟΥΣ 2009 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΑ ΑΘΗΝΩΝ" φαίνεται πως τα δεδομένα είναι κατ΄εκτίμηση καθώς τα ποσοστά παραγωγής μελιού είναι ίδια με τα ποσοστά τον κυψελών "μελίσσια". Δηλαδή το 2009 δεν είχαμε αστάθμητους παράγοντες στον κλάδο; Όλες οι περιοχές έδωσαν τα ίδια κιλά ανά κυψέλη;

    Δεν είναι τυχαίο πως στα μάτια του λαού η στατιστική είναι ένα επίσημο εργαλείο ψεύδους.

    Το θλιβερό είναι πως τέτοια μαγειρεμένα νούμερα και πίνακες είναι επίσημα στοιχεία και χρησιμοποιούνται για τον "προγραμματισμό" της χώρας και το μέλλον μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βρε βιαστικό παιδί περίμενε μια ακόμα ημέρα για να ολοκληρωθεί η σειρά αναρτήσεων και θα καταλάβεις πολλά από αυτά που κρύβονται, αλλά ναι είσαι σε καλό δρόμο, σε λιγότερο από 24 ώρες θα δεις ακριβώς το τι κρύβει η στατιστική του κλάδου μας, λίγη υπομονή ακόμη χα χα χα.

      Διαγραφή