UA-50457385-1

Τρίτη 19 Σεπτεμβρίου 2017

Θοῦ, Κύριε, φυλακὴν τῷ στόµατί µου


 Για να χρησιμοποιήσω και εγώ μια παραβολή όπως κάνουν όλοι οι μεγάλοι ηγέτες όταν θέλουν να γίνουν κατανοητοί από τα πλήθη!

 "Πες ότι έχεις ένα ποτήρι στο χέρι σου, γεμάτο με δροσερό νερό. Έξω λιοπύρι, πρελούδιο της Κόλασης, το πίνεις γοργά, λαίμαργα, χωρίς ανάσα, θαρρείς χωρίς αύριο. Ξεδίψασες, στέκει άδειο στο χέρι σου το ποτήρι πια, δεν το έχεις ανάγκη, το πετάς στην γη με ορμή, σπάει. Εσύ μέσα στο λιοπύρι ξανά, πρελούδιο της κόλασης σου, θα ξαναδιψάσεις , αλλά πουθενά ποτήρι να σε ξεδιψάσει."

 Προσοχή στα λόγια τα φτερωτά, ακόμα περισσότερο προσοχή στα λόγια τα άστοχα, προσοχή και στην γλώσσα που ενώ δεν έχει ακουμπήσει στο μυαλό κελαηδά , αφήστε την λογική και όχι την απογοήτευση να μιλά για σας!

 Αφιερωμένο στους φίλους μου μελισσοκόμους που οι κακές μελισσοκομικές χρονιές τους οπλίζουν με ξυράφια στις γλώσσες τους, καθώς και σκοτάδια στην σκέψη τους και την καρδιά τους. Και νιώθουν εξαιτίας αυτών υποχρεωμένοι να πληγώνουν αβέρτα άτομα που αξίζουν της προσοχής τους. Καθώς και να αφήνουν άτομα που αξίζουν να τους αφήσουν πίσω. Ξεχνώντας ότι οι καλές μελισσοκομικές χρονιές θα ξανάρθουν και για αυτούς, αλλά όλοι αυτοί που αξίζουν θα τους έχουν αφήσει πίσω τους για πάντα!

 Τάδε Έφη Άρκτος ο Θαλάσσιος (Ursus Maritimus) A.k.a Αρκούδας, Αρχηγός των "Καλός μελισσοκόμος είναι ο νεκρός μελισσοκόμος αλλά και πάλι βρωμάει" μελισσοκόμων, εν σωτήριο έτος δυο χιλιάδων, μιας δεκάδας, και επτά ετών και εν τόπο καταραμένο και βδελυρό. 

7 σχόλια:

  1. καλησπερα φιλε μου ευχομαι καλα μελια κ συγχαρητηρια για το σαιτ.θελω να παρω κ γω ενα τ4(καθοτι νεος μελισσοκομος κ θα με βολεψει κ αλλου.) αλλα πριν αρχισω να τρεχω στις μαντρες θα θελα να ξερω κανα 2 πραματακια κ επειδη βλεπω οτι το χεις θα εισαι κ γνωστης.Πχ ποσα χωραει στρωση?2 δυοροφα το ενα πανω στο αλλο τα παιρνει σε υψος,τραβαει σε ανηφορα γενικα,αντεχει?.ποσα κυβικα ειναι αυτο που εχεις?οτιδηποτε πληροφορια που νομιζεις οτι θα μου φανει χρησιμη διοτι τα χρηματα δυστηχως δν περισευουν.ευχαριστω εκ των προτερων περιμενω νεα σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Σπύρο και ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Χμμμμμμ Τ4! Τι να πρωτοπώ! Ας αρχίσουμε από τα βασικά σχετικά με το δικό μου Τ4 (προσοχή τα διάφορα μοντέλα διαφέρουν μεταξύ τους σε διαστάσεις ή σε ιπποδύναμη). 2400 κυβικά πεντακύλινδρο (πεντάκλωνο), εμπροστοκίνητο, πετρέλαιο, 80 ίπποι, 1550 απόβαρο 995 ωφέλιμο, μοντέλο του 99, χωρά 16 κυψέλες (4χ4) η στρώση για μερικούς πόντους στην καρότσα δεν χωρούσε 20 (4χ5) το δικό μου (έχω φίλο που έχει το ίδιο μοντέλο και έχει αυτούς τους έξτρα πόντους και το βάζει 20 στην στρώση). Τα ανώτερα του φορτώματα που του έχω κάνει είναι 32 διπλές ή 48 μονές (αφού του έβαλα τα νέα παράπετα για να είμαστε σίγουροι και ασφαλείς –τα παράπετα είναι μετρημένα για τρεις σειρές από μονές, οι δύο σειρές από διπλές είναι μερικά εκατοστά πάνω από τα παράπετα-). Στις ανηφόρες με το μέγιστο φόρτωμα του δείχνει την αδυναμία του ο κινητήρας (πχ στην ανηφόρα στην Καρδία την βγάζεις στο τέλος της με Δευτέρα ή με Τρίτη και 45-60 χιλιόμετρα , μια μόνο φορά την βγάλαμε με Τετάρτη και για αυτό και το θυμάμαι χα χα χα).

      Δυστυχώς οι ανάγκες των μελισσοκόμων για μεταφορική ικανότητα είναι πάντα μεγαλύτερες από τις δυνατότητες μεταφοράς που μπορεί να προσφέρει το κάθε φορτηγό (και αν ένα φορτηγό σε καλύψει να είσαι σίγουρος ότι θα ανεβάσεις μετά τον αριθμό των κυψελών σου χα χα χα). Σε μοντέλα με περισσότερη ιπποδύναμη (ή με turbo) υποθέτω δεν θα είναι τόσο άμεσο το θέμα της δύναμης στις ανηφόρες. Εκείνο όμως που θα είναι έντονο είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα του Τ4 που είναι η υπερθέρμανση του κινητήρα (όπως και το μόνιμο πρόβλημα της Volkswagen που είναι τα ηλεκτρικά τους), ιδίως αν το ζορίζεις με μεγάλο φορτίο σε απαιτητικές ανηφόρες όπως στην καρδία (φυσικά τώρα τελευταία που σταματήσαμε να το οδηγούμε σαν να ήταν αυτοκίνητο βενζινοκίνητο αλλά σαν πετρελαιοκίνητο φορτηγό το πρόβλημα της υπερθέρμανσης δεν είναι πλέον τόσο έντονο). Για αυτό τον λόγο έχει και διπλά Βερβιλατερ και χειροκίνητο διακόπτη για να δουλεύουν διαρκώς όταν έχεις να αντιμετωπίσεις δύσκολες καταστάσεις.

      Πάμε παρακάτω το Τ4 έχει κακή φήμη όσο αφορά τις βλάβες (και με κυριότερη το να καεί ο κινητήρας λόγου του θέματος της υπερθέρμανσης) αλλά σε μια πιο προσεκτική και εμπεριστατωμένη έρευνα (ρωτώντας μεταφορέα οδικής βοήθειας) μου επισήμαναν ότι δεν είναι και τόσα πολλά τα Τ4 που παρουσιάζουν πρόβλημα (σε σχέση πχ με τα Mercedes!). Το μεγάλο του πλεονέκτημα σε αυτή την περίπτωση είναι ο τεράστιος αριθμός από Τ4 σε κυκλοφορία στην χώρα μας, που σημαίνει ότι τα ανταλλακτικά του δεν είναι σπάνια οπότε είναι και πολύ φθηνά (σε αντίθεση πχ με τα ανταλλακτικά του Ford transit). Κάτι που θα σου φανεί χρήσιμο χα χα χα.
      Στην δική μου περίπτωση τώρα, που μπορεί να μην είναι και αντιπροσωπευτική, μου έχει φύγει ένα σεβαστό ποσό για επισκευές και αλλαγές ανταλλακτικών (ήδη είμαι στα 1200 ευρώ για επισκευές, χωρίς να υπολογίζω τις βελτιώσεις που του κάνω για να είναι πιο κατάλληλο για μελισσοκομικό, και με περιμένει και τουλάχιστο ένα ακόμα 300 για προγραμματισμένες επισκευές, και ότι άλλο θελήσει ο καλός θεούλης να υποστώ χα χα χα. Δηλαδή ήδη έχω πληρώσει για επισκευές πάνω από το ένα τέταρτο της αξίας που πλήρωσα για να το αγοράσω!). Φυσικά αυτό θα μπορούσε να οφείλεται και στο ότι ο προηγούμενος ιδιοκτήτης του (ένας παππούλης δενδροκόμος που το κινούσε μάλλον σπάνια) ίσως να μην του έκανε τις συντηρήσεις που έπρεπε (και τις άξιζε).

      Διαγραφή
    2. Πάμε και στην οδηγική του συμπεριφορά. Ναι είναι πολύ καλό! Η προσαρμογή μου έγινε άμεσα από το Vitara που είχα και το ότι έχει μπροστινή κίνηση είναι κάτι που το εκτίμησα δεόντως (και το είχα επιθυμήσει! Ναι τα πισοκίνητα σε κάνουν καλό οδηγό, αλλά είναι και κουραστικό να ξέρεις ότι το κάθε οδηγικό λάθος θα το πληρώσεις ακριβά, ιδίως με το Vitara και το μικρό του μεταξόνιο κάθε λάθος σε στροφή ή αλλαγή κατεύθυνσης μπορούσε να σε οδηγήσει είτε σε έξοδο από τον δρόμο ή σε ένα θεαματικό τετ α κε στην καλύτερη περίπτωση). Οι όγκοι του δεν είναι υπερβολικά μεγάλοι όποτε δεν νιώθεις ότι οδηγείς νταλίκα (αλλά μην γελαστείς, είναι πάλι μεγάλο! Αν πας να χωθείς σε τίποτα δρομάκια με τίποτα μαλάκες να έχουν κάνει γάμησε τα παρκαρίσματα από εδώ και εκεί θα καταλάβεις ότι οδηγείς φορτηγό και όχι αυτοκίνητο πόλης!).

      Σε γενικές γραμμές είμαι ευχαριστημένος (αν δεν πήγαινα και τόσο συχνά σε συνεργεία θα ήμουν κατενθουσιασμένος χα χα χα), αλλά εγώ έρχομαι από ένα σχήμα μεταφορών Vitara με τρέιλερ και είναι φυσικό να μου αρέσει πολύ περισσότερο το νέο μου όχημα και οι δυνατότητες και επιλογές που μου δίνει.

      Φυσικά εδώ θα τελειώσω την απάντηση μου με τα γνωστά, ότι μεταχειρισμένο όταν είναι κάτι θα σου βγάλει και πράγμα, τα μεταχειρισμένα είναι θέμα τύχης, όσο ένα όχημα το συντηρείς και το σέβεσαι τόσο θα σε βγάζει ασπροπρόσωπο και αυτό, και κυρίως ότι πληρώνεις παίρνεις. Α ναι και για το τέλος, μην εμπιστεύεσαι κανένα πωλητή! Χα χα χα.

      Ελπίζω να σε βοήθησα λίγο πάνω στην απόφαση σου Σπύρο και για ότι άλλο χρειασθείς απλώς ρώτα με.

      Διαγραφή
  2. Καλησπερα,καταρχην σε ευχαριστω για την τοσο λεπτομερης περιγραφη.ειμαι απο μεσολογγι κ το δρομολογιο που θα κανω ειναι ορεινα ευρυτανιας για ελατο 2,5ωρες δρομολογιο,η 1,5 ωρα ανηφορα κ δυσκολα κομματια κ βατα.τν υπολοιπο καιρο ασφαλτο κ ευθειες τιποτα το ιδιαιτερο.δν θελω να παρω αγροτικο γιατι θα πρεπει να βαλω τρεηλερ,ουτε σπριντερ διοτι ειναι μεγαλο κ δν βολευει να το δουλευεις για μικροδουλειες.το καλουπι του τ4 ειναι για μενα το ιδανικο.τα πιο πολλα που βρισκω ειναι 2400 με 90 αλογα κ καποια 2500 με 100.κ τα δυο με τουρμπο.εχω καιρο ακομη λιγο αλλα θελω να τη ψαξω οσο γινεται τη δουλεια με το αμαξι.το δικο σου ειχε πολλα χλμ?απο καταναλωση οταν δν εχει βαρος(μικροδουλειες)τι λεει?


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χμμμμ τοποθετήσεις στα έλατα, αυτό και αν είναι αμφιλεγόμενη επιλογή χα χα χα (μην ρωτάς το γιατί, το γράφω σε δεκάδες αναρτήσεις εδώ και χρόνια!). Για να πάμε στα δικά μας τώρα, το δικό μου το είχα πάρει με λίγα χιλιόμετρα μόνο, 217.000 χιλιόμετρα (εγώ ήδη το έχω φτάσει μέσα σε ένα χρόνο στα 242.000 οπότε αν το είχα εγώ από την αρχή τώρα θα είχε 450.000-500.000 για αυτό και χαρακτηρίζω τα χιλιόμετρα του λίγα). Η Κατανάλωση του φορτωμένο από Σοχό για Χαλκιδική (300 χιλιόμετρα πάνε έλα) είναι 30 ευρώ περίπου το δρομολόγιο (μου έχει τύχει και να φτάσει 38-40 αλλά και να φτάσει στα 25 και μια φορά στα 20! Πως γίνεται αυτό? Ρώτα καλύτερα τους Βενζινάδες χα χα χα). Για περισσότερη ανάλυση πάνω στο θέμα (όπως και το σκεπτικό μου γιατί πήρα το συγκεκριμένο φορτηγό) θα την βρεις στις αναρτήσεις του blog Μελισσοκομικό Test Drive: Suzuki Vitara 1600cc plus μελισσοκομικό τρέιλερ Vs Volkswagen T4 2400cc (http://melissoistories-greece.blogspot.gr/2017/06/test-drive-suzuki-vitara-1600cc-plus-vs.html ) καθώς και Που είσαι μάνα να με δεις που έγινα (και) φορτηγατζής (http://melissoistories-greece.blogspot.gr/2016/08/blog-post_6.html ).

      Τώρα Τ4 με turbo είναι τελείως διαφορετική περίπτωση από το δικό μου, ναι είναι δυνατότερα αλλά ταυτόχρονα και περιπλοκότερα και δαπανηρότερα σε καύσιμα (θεωρητικά να τα πηγαίνεις με τις ίδιες ταχύτητες με το δικό μου μπορεί και να είναι οικονομικότερα, αλλά και οι δύο μας ξέρουμε ότι δεν θα το κάνεις αυτό και θα πηγαίνεις ταχύτερα, οπότε υπολόγιζε ένα 50-60% περισσότερο κόστος – Ακόμα και την αεροδυναμική αντίσταση να υπολογίσεις θα δεις πόσο αυξάνει η κατανάλωση καθώς δουλεύεις όλο και πιο κοντά στην τελική πχ έστω ότι θέλεις ένα κινητήρα 25 ίππων για να φτάσεις μέχρι τις ταχύτητες των 100 χιλιομέτρων, για να υπερνικήσεις την αεροδυναμική αντίσταση και να φτάσεις με το ίδιο όχημα στα 200 χιλιόμετρα θα πρέπει ο κινητήρας να αποκτήσει 105 ίππους, ενώ για να φτάσεις τα 400 χιλιόμετρα θα πρέπει ο κινητήρας να αποδίδει 1000 ίππους! Συγκεκριμένα στα 130-140 χιλιόμετρα το 70-80% της ισχύς του κινητήρα χρησιμοποιείται για να νικήσει την αεροδυναμική αντίσταση (το υπόλοιπο είναι η αντίσταση κύλισης).

      Το καλό είναι ότι τα μοντέλα που αναφέρεις (ιδίως το 2500 κυβικών) έχουν καλύτερη φήμη από το δικό μου μοντέλο (στο ότι δεν χτυπάει ο ίδιος ο κινητήρας! Το τι κάνει το turbo είναι άλλη δουλειά χα χα χα). Το κακό είναι ότι ως πολυπλοκότεροι κινητήρες έχουν και περισσότερες πιθανότητες να πάει κάτι στραβά (ιδίως αν βγει καμία βλάβη στο turbo ο λογαριασμός θα σου έρθει σε τετραψήφιο νούμερο). Φυσικά από την άλλη πλευρά καλύτερες επιδόσεις, διαλέγεις, παίρνεις. Τώρα για την κατανάλωση χωρίς φορτίο δεν την κοίταξα ιδιαίτερα αλλά την υπολογίζω στα 7,5-8,5 ευρώ στα 100 χιλιόμετρα (αν δεν είναι αεριωθούμενος ο Βενζινάς χα χα χα).

      Τώρα ο φίλος μου φορτώνει το δικό του T4 με 20 διπλές και 20 μονές ως μέγιστο φορτίο. Λόγου πλάτης? Λόγου κινητήρα? Λόγου παραπέτων? Λόγου στρατηγικής? Λόγου ότι είναι μόνος του? Για όλα τα παραπάνω? Αυτός ξέρει. Ωστόσο η άποψη του είναι παρόμοια με την δική μου, πολύ καλό και ευκολοδήγητο φορτηγό ιδίως σε γενικά καθήκοντα αλλά όταν οι κυψέλες ξεπερνούν τις 150-200 αρχίζει να δείχνει τα όρια του στις μεταφορές (όχι όμως στους τρύγους, και σε οτιδήποτε άλλη μελισσοκομική εργασία!).

      Εκείνο όμως που έχεις εσύ να σκεφτείς είναι και τα δικά σου όρια σε αυτούς τους αριθμούς κυψελών. Μην ξεχνάς άλλο να φορτώσεις μέσα σε μερικές μέρες 150-200 κυψέλες και να τις πάς στα 30-40 χιλιόμετρα, και άλλο να τις πας στα 250-300 χιλιόμετρα. Καλά τα μεγάλα τα φορτηγά αλλά θέλουν και χέρια για να φορτωθούν 80-120 κυψέλες μονοκοπανιά! Ιδίως αν οι μετακινήσεις είναι εκατοντάδων χιλιομέτρων. Αν είσαι μόνος σου στις μεταφορές πίστεψε με δεν είναι τα όρια του φορτηγού που θα σε κρατούν πίσω αλλά τα δικά σου τα όρια!

      Διαγραφή
    2. οι κυψελες μου ειναι 30.εχω κοσμο για μεταφορες,εχω σκοπο το επομενο ετος να τις κανω 60-πρωτα ο θεος-κ βλεπουμε.θελω το πραγμα να παει σιγα σιγα οχι βιαστηκα πραγματα,θελω να βρω οχημα αυτη τη χρονια-αρχες της αλλης.θα συνεχισω να δια βαζω το μπλοκ σου οχι μονο για το αμαξι..οσο για τις περιγραφες σου τι να πω δν εχω λογια σε υπερευχαριστω..θα επανελθω..καλο βραδυ

      Διαγραφή
  3. καλημερα,επανερχομαι κ παλι(οτι θυμαμαι χαιρομαι χα χα),ειπες οτι ενας φιλος σου εχει τ4 αλλα λιιιγο μεγαλυτερο κ παιρνει 20 στρωση..ειναι ευχαριστημενος γενικα αντιμετωπισε τα ιδια με σενα?αυτα προς το παρον.καλημερα

    ΑπάντησηΔιαγραφή