UA-50457385-1

Τετάρτη 13 Μαΐου 2020

Μελισσοκομικός απολογισμός 2018-2019


 Αν και η περσινή μελισσοκομική χρονιά έχει τελειώσει εδώ και καιρό, και είμαστε ήδη βαθιά στην νέα μελισσοκομική χρονιά έστω και (υπερβολικά) καθυστερημένα ήρθε η ώρα για τον μελισσοκομικό απολογισμό της χρονιάς 2018 -2019. Φυσικά αριθμητικά δεδομένα δεν θα υπάρχουν και σε αυτό τον απολογισμό μια που δεν αφορούν αυτά κανένα άλλο εκτός από τον Λογιστή μου και τον Υπουργό οικονομίας χα χα χα. 

 Και αυτός ο απολογισμός θα ενταχθεί στην σχετική σειρά με τους μελισσοκομικούς απολογισμούς της κάθε χρονιάς για να έχετε μια δυναμική εικόνα μιας μελισσοκομικής επιχείρησης καθώς αναπτύσσεται σε πάγιο και ζωικό κεφάλαιο και δραστηριοποιείται σε διαρκώς περισσότερους τομείς δράσης.




 Και για ακόμη μια φορά λίγα απολεπίσματα φάτσα κάρτα. Γιατί? Γιατί αυτοί που παράγουν μέλι ξέρουν την απάντηση , και όσοι δεν παράγουν μπορούν εύκολα να την υποθέσουν! Χα χα χα.



 Αλλά και επειδή οι καιροί είναι πονηροί, και για να μην βρεθεί κανένα μαιμούνι να μου πει "Ααααα αυτά είναι τα περσινά απολεπίσματα που μας έδειξες στον Μελισσοκομικός απολογισμός 2017-2018!" για τσιμπήστε σε μια φωτογραφία τα περσινά καθώς και τα φετινά απολεπίσματα! Έτσι, έτσι, έτσι! Κάποιοι μιλάνε με αποδείξεις και μόνο! Χα χα χα.

 Και ξεκινούμε όπως κάθε χρονιά με την Γενική εκτίμηση της χρονιάς. Μια χρονιά στην οποία δεν υπήρξε καμία απώλεια  μελισσιού τον χειμώνα, και έδειχνε ότι θα υπήρχε μια τεράστια δυναμική από αριθμό μελισσιών και δυναμικότητας τους, ωστόσο όμως το γεγονός ότι μου έσπασε ο κινητήρας του Τ4 αρχές Μαρτίου με ανάγκασε να μην πάω για 5 εβδομάδες στα μελίσσια μου μέχρι να επισκευάσω το αυτοκίνητο (Να μαζεύσω τα απαραίτητα χρήματα, να βρω μόνος μου κινητήρα στο διαδίκτυο, να πάω μέχρι την Δράμα μαζί με τον ξάδερφο μου τον Ζαχαρία για να τον φέρω στον Σοχό, να τον πάω σε νέο μηχανικό -γιατί ο προηγούμενος ήταν εγκληματικά άσχετος!!! Και σε αυτόν οφείλεται το σπάσιμο του κινητήρα, λόγου και στην εγκληματική αδιαφορία του, καθώς και στην τραγικά παντελή έλλειψη γνώσεων!- για να τον βάλει στο Τ4, και μετά να πάω στα μελίσσια μου, φυσικά και όλη η ρευστότητα μου πήγε πάνω σε αυτή την επισκευή, και δεν υπήρχε καν η δυνατότητα για τροφοδοσία στα μελίσσια!). Διάστημα κατά το οποίο τα μελίσσια που έμειναν χωρίς καμία τροφοδοσία σε ένα μέρος που δεν έδωσε τίποτα! Αποδυναμωθηκαν τόσο πολύ που μείνανε στα 1-2 πλαίσια πληθυσμού (και υπήρξαν μεγάλες απώλειες μελισσιών!). Όλη η χρονιά οριοθετήθηκε από αυτό το γεγονός, και στο διαρκές τρέξιμο μου σε όλες τις νεκταροεκκρίσεις για να μπορέσω να αντιστρέψω τις αρνητικότατες επιπτώσεις του! Ένα τρομερά δύσκολο κατόρθωμα που κανένας δεν πίστευε ότι θα το πετύχω (με πρώτο και καλύτερο τον δάσκαλο μου!), και όμως το κατάφερα! Και μια χρονιά που έδειχνε ότι θα ήταν η ταφόπλακα των μελισσοκομικών ονείρων μου, κατόρθωσα και την γύρισα σε ένα θρίαμβο, εάν αναλογιστείς το πόσο μεγάλο ντισαβαντάζ είχα στις αρχές της άνοιξης! 

 Ο Χειμώνας ήταν ιδιαίτερα ήπιος και φέτος με μερικές καλές χιονοπτώσεις, αλλά γενικά δεν είχε την υγρασία που έπρεπε και αυτό φάνηκε στις αρχές της άνοιξης, όπου περιοχές που συνήθως έδιναν καλά πρώιμα δεν έκαναν απολύτως τίποτα. Υπήρχε ένας καλός αριθμός μελισσιών τον χειμώνα, σε αντίθεση με πέρσι, που έδινε τρομερή αισιοδοξία για το πως θα πήγαινε η χρονιά. Ήμουν σίγουρος ότι θα έφτανα σε αριθμό ρεκόρ μελισσιών που θα κατέβαζα στα πεύκα. Μάλιστα το γεγονός ότι δεν υπήρξε καμία απώλεια μελισσιού τον χειμώνα ενίσχυε τρομερά αυτή την αισιοδοξία μου!  

 Η Άνοιξη η ανομβρία συνεχίστηκε και αυτή την εποχή, με αποτέλεσμα να μην δώσουν νεκταροέκκριση οι περιοχές που είχα τα μελίσσια μου, ταυτόχρονα και με το γεγονός ότι ακινητοποιήθηκα για 5 εβδομάδες μέχρι να κάνω το  Τ4 και δεν μπορούσα ούτε να τροφοδοτήσω ή να μετακινήσω τα μελίσσια μου, είχε αποτέλεσμα να πέσουν κατακόρυφα. Όσες απώλειες δεν είχα δει σε 3 μήνες χειμώνα τις αντίκρισα στις 29 Μαρτίου που πήγα μετά από εβδομάδες στα μελίσσια μου! Τα υπόλοιπα μελίσσια ήταν σκιά του εαυτού τους. 

 Δύο στιγμές στην μελισσοκομική μου ζωή με έπιασε η πλήρη απελπισία σχετικά με το μελισσοκομικό μου μέλλον. Αυτή ήταν η μια! Η εικόνα των μελισσιών που είχαν επιζήσει ήταν τραγικότατη! Δεν έπρεπε κανονικά να καταφέρω απολύτως τίποτα αυτή την χρονιά, το είχα δει και στο πρόσωπο του δασκάλου μου όταν τον είδα αφού είχε δει τα μελίσσια μου και σε τι κατάσταση ήταν. Θα έπρεπε να είχα παραιτηθεί ακριβώς εκείνη την στιγμή, δεν υπήρχαν στην πραγματικότητα ελπίδες για να υπάρχει οποιοδήποτε καλό αποτέλεσμα αυτή την χρονιά, δεν είχα και ρευστότητα για να τροφοδοτήσω τα μελίσσια. 

 Ναι! Έπρεπε να είχα παραιτηθεί εκείνη την στιγμή! Δεν το έκανα, είχα τυφλωθεί από οργή, θυμό, και ένα τρομερό μένος! Ο εγωισμός μου δεν μπορούσε να το δεχθεί το παραπάνω γεγονός! Όλα (και όλοι!) γύρω μου μου έλεγαν ότι το παιχνίδι είχε τελειώσει, όλοι εκτός από ένα πράγμα. Το μελισσοκομικό μένος μου! Αποφάσισα να κόψω όλα τα έξοδα που μπορούσα να έχω, και να κάνω το μόνο πράγμα που μου είχε μείνει, να πολεμήσω με νύχια και με δόντια μια χαμένη μάχη! Για αυτό και έριξα όλη μου την ρευστότητα για να κάνω διαρκείς μετακινήσεις ανάμεσα στις πρώιμες και όψιμες ανθοφορίες των κύριων ανθοφοριών της άνοιξης! Διπλές τοποθετήσεις σε ελαιοκράμβεις για να αυξήσω το παράθυρο ανθοφοριών, διπλές μετακινήσεις και στην ακακία, και στο άγριο τριφύλλι, και στο παλιούρι. Και απέδωσαν όλες οι τοποθετήσεις μου! Κατόρθωσα να μην χάσω άλλα μελίσσια και να έχω και μια εκατοντάδα με παραγωγικά εικοσάρια μελίσσια, συν μια μικρή εφεδρεία από 5-7αρια μελίσσια. Μια εφιαλτική περίοδος που το σωματικό βάρος μου έπεσε σε λίγο περισσότερο από μια βαριά ατρύγιστη εικοσάρα κυψέλη (φυσικά δεν χρειάζεται να σας πω το πόσο βαρύτερες μου φαίνονταν στο φόρτωμα οι διπλές κυψέλες με τόσο χάσιμο βάρους και μυικής μάζας από μένα!).

 Το Καλοκαίρι έγινε και το μεγάλο στοίχημα μου, το μεγάλο ρίσκο που πήρα να πάω όλα τα μελίσσια μου στο βελανίδι. Φέτος ήμουν σίγουρος ότι θα ήταν η χρονιά του βελανιδιού! Το έλεγα σε όλους όσους ήξερα "Φέτος το βελανίδι θα πάει τρένο! Μας την χρωστά αυτή την χρονιά!" και το έλεγα αυτό από τις αρχές του Δεκέμβρη, με έπαιρναν όλοι για τρελό, αλλά είχα μια υπόθεση στο μυαλό μου που σας την έχω ήδη αναλύσει στις αναρτήσεις των Μαύρων Τρύγων που δημοσίευσα το καλοκαίρι. Μια περιοδικότητα 4 ετών στο βελανίδι όπου οι καιρικές συνθήκες δεν μπορούν να του κόψουν εύκολα την μελιτωέκκριση. Και αυτό ήταν που με είχε πειράξει περισσότερο στις αρχές της άνοιξης όταν είδα τα μελίσσια μου σε τέτοια μαύρα χάλια. Θα ήταν η χρονιά του βελανιδιού και εγώ δεν θα είχα μελίσσια! Αλλά κατόρθωσα και γύρισα το παιχνίδι μέσα σε 2 μήνες και ήμουν έτοιμος για το βελανίδι (στην πραγματικότητα τα μελίσσια δεν ήταν ακόμα στην δυναμικότητα που ήθελα, αλλά και πάλι είχαν προοπτικές να πάνε καλά). Και είχα δίκιο! Ήταν η χρονιά του βελανιδιού! Άρχισε να δίνει και δεν σταματούσε με τίποτα, παρόλο που έβρεχε διαρκώς, αυτό δεν σταματούσε να δίνει! Με αποτέλεσμα και να γίνει ένας τρύγος σε επίπεδο τρύγων του πεύκου, αλλά και τα μελίσσια να δυναμώσουν ακόμα περισσότερο και να έχουν πλέον μεγάλη δυναμικότητα και προοπτικές για το πεύκο (που πάντα στην πραγματικότητα αυτή είναι η στόχευση μου!). Μάλιστα το βελανίδι έδινε πολύ καλά ακόμα και όταν ήταν καιρός να τα πάω στα πεύκα! Αλλά χρειάζονταν και οι κόκκινοι τρύγοι!

 Το Φθινόπωρο έγινε ο πρώτος τρύγος του πεύκου με πολύ καλά αποτελέσματα! Πολύ μέλι για τον αριθμό των μελισσιών που είχε κατέβει, τόσο που αποφάσισα τα μελίσσια που τα είχα κρατήσει σε μια από τις δύο τοποθετήσεις που δεν έδωσε καλά (τα περισσότερα τα είχα πάρει από αυτή την τοποθέτηση και τα είχα πάει στην τοποθέτηση που έδωσε, είπαμε ευέλικτος σχεδιασμός πάντα!) να τα πάρω πίσω στον Σοχό για να τα κρατήσω ως εφεδρεία από μελίσσια που δεν θα βγάλουν και τα δύο χέρια του πεύκου, και θα έχουν τοποθέτηση στις σουσούρες για να παραμείνουν ακμαία για να δώσουν πολλές παραφυάδες την επόμενη χρονιά. Τοποθέτηση στις σουσούρες που ήταν τελείως πετυχημένη! Και έκανε τα μελίσσια πατημένα δεκαράκια γεμάτα με μέλια (τα οποία δεν τα τρύγησα και τα άφησα στα μελίσσια! Τακτική που μου έδωσε μελίσσια που κόπηκαν σε πολλές πολλές παραφυάδες πολύ νωρίς!). Δυστυχώς το δεύτερο χέρι του πεύκου άργησε να έρθει στα μελίσσια που είχαν παραμείνει στα πεύκα! Ωστόσο όμως ο αρκουδόβατος έδωσε πολύ καλά και κράτησε ακμαία τα μελίσσια που δεν βγήκαν από τα πεύκα και έδωσε  και έναν μικρό τρύγο. Αμέσως μετά άρχισε να δίνει και η κουμαριά και τα μελίσσια δεν έπεσαν. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να κρατηθούν ακόμα περισσότερο τα μελίσσια μέσα στα πεύκα και να γίνει ακόμα ένας τρύγος (είχε αρχίσει να δίνει με καθυστέρηση και το πεύκο πλέον) με πευκοκούμαρο. Ωστόσο όμως από ένα σημείο και μετά ήταν μεγάλο ρίσκο να παραμείνουν τα μελίσσια μέσα στα πεύκα ενώ η κουμαριά είχε ήδη ένα μήνα που έδινε αδιάκοπα, και αποφάσισα να θυσιάσω έναν ακόμα μικρό τρύγο με πεύκο και να πάρω τα μελίσσια από εκεί για να μην έχουμε μπελάδες με την κουμαριά και το μέλι της (μπορεί πολύ εύκολα να προκαλέσει νοζεμίαση στα μελίσσια εάν δεν κλειστούν τα μέλια της, γιατί έχουν μεγάλη υγρασία!). 

 Συμπέρασμα μια χρονιά που την είχαν οριοθετήσει τελείως αρνητικά οι απώλειες σε αριθμούς και δυναμικότητα μελισσιών, και θα έπρεπε κανονικά να ήταν η χρονιά που θα έπρεπε να αποσυρθώ από την μελισσοκομία, μπόρεσα και γύρισα το παιχνίδι και έκανα 4 τρύγους πάλι! Και μάλιστα με ικανοποιητικές ποσότητες μελιού (σχεδόν πήρα υπερδιπλάσιο μέλι από την προηγούμενη χρονιά!). Εάν μάλιστα δεν είχα το συμβάν με το Τ4 και τα μελίσσια μου δεν είχαν χάσει την δυναμικότητα τους στην αρχή της άνοιξης θα ήταν μια χρονιά που θα είχα σπάσει κάθε ρεκόρ στην παραγωγή που θα έβγαζα, και θα ήταν χρονιά που θα μπορούσα να ανεβάσω επίπεδο δραστηριότητας από την ρευστότητα που θα αποκτούσα! Κρίμα! Χάθηκε μια τεράστια ευκαιρία για επέκταση της μελισσοκομικής μου επιχείρησης. Από την άλλη πλευρά έχω αντιληφθεί πλήρως τις δυνατότητες των μελισσιών μου, αλλά κυρίως τις δικές μου ως μελισσοκόμος, και ότι στα δύσκολα μπορώ να  αντιδράσω ακριβώς όπως ονειρευόμουν μια ζωή!  Νιώθω πιο σίγουρος για εμένα από όσο ποτέ! Έμαθα να μην παραδίδομαι, να μην υποχωρώ, να μάχομαι διαρκώς, έμαθα να χρησιμοποιώ την οργή μου, την λύσσα  μου, το μένος μου ως καύσιμο! Τρομερή αυτή η συνειδητοποίηση!

 Γενικά θα την βαθμολογούσα την χρονιά ως καλή ( με την κλίμακα να είναι: καταστροφική, κακή, μέτρια, ικανοποιητική, καλή, πολύ καλή, Βρέχει μέλι! ), γιατί κατόρθωσα και διόρθωσα το καταστροφικό ξεκίνημα της μελισσοκομικής μου χρονιάς βγάζοντας μάλιστα και ικανοποιητικότατη παραγωγή. Αγκάθι στην γενική εικόνα το ότι δεν μπόρεσα να αυξήσω τον αριθμό των μελισσιών μου κάτι που θα το επιχειρήσω την επόμενη χρονιά (Μην είσαστε σε αγωνία! Χα χα χα. Τώρα που γράφω αυτή την ανάρτηση ήδη έχω σχεδόν διπλασιάσει τον αριθμό των μελισσιών μου με δυναμικότητα τέτοια που μπορεί τις επόμενες εβδομάδες να κάνω τον πιο πρώιμο τρύγο μου!), φυσικά με στόχο να κατεβάσω τον μεγαλύτερο αριθμό παραγωγικών μελισσιών στο πεύκο (για το βελανίδι δεν έχω φέτος την τρελή εμμονή ότι θα πάει σαν τρένο! Ξανά σε 4 χρόνια αυτό! Χα χα χα). 



 Για τσιμπήστε και λίγη πρόπολη για να στανιάρετε! Δυστυχώς ήδη την έχω δώσει σε προμηθευτές μου! Οπότε δεν θα μπορέσω να καλύψω όσους φέτος ζητάνε πρόπολη (φέτος λόγου κορωνοϊού η ζήτηση για πρόπολη ήταν πολύ μεγάλη!).


Για να δούμε και οι κύριες επιμέρους ανθοφορίες τι κάνανε:

Αμυγδαλιά: Φέτος δεν έδωσε τίποτα από νεκταροέκκριση στα μέρη που ήμουν και ήταν μια από τις ελάχιστες απογοητεύσεις της χρονιάς

Ροδακινιά: Φέτος δεν είχα εικόνα για αυτή μια που δεν είχα τοποθετήσεις σε αυτή.

Ελαιοκράμβη: Φέτος έδωσε πολύ καλά, επιλέχθηκε μάλιστα και ένας συνδυασμός τοποθετήσεων σε πρώιμες και όψιμες τοποθετήσεις που ανέστησαν τα μελίσσια και βοήθησαν στα μέγιστα να ανακτήσουν την δυναμικότητα τους τα μελίσσια.

Κερασιά: Φέτος δεν είχα εικόνα για αυτή μια που δεν είχα τοποθετήσεις σε αυτή.

Ακακία: Και φέτος ρίσκαρα και έκανα τοποθετήσεις κοντά της. Και έδωσε καλά, ακόμα μια κερδισμένη ανθοφορία μέσα στον εφιάλτη της φετινής άνοιξης στην υπερπροσπάθεια μου να ξαναφτιάξω αξιοπρεπή μελίσσια!

ΠαλιούριΦέτος έδωσε πολύ καλά, επιλέχθηκε μάλιστα και ένας συνδυασμός τοποθετήσεων σε πρώιμες και όψιμες τοποθετήσεις που ανέστησαν τα μελίσσια και βοήθησαν στα μέγιστα να ανακτήσουν την δυναμικότητα τους τα μελίσσια.

Αγριορίγανη: Φέτος έδωσε πολύ καλά, επιλέχθηκε μάλιστα και ένας συνδυασμός τοποθετήσεων σε πρώιμες και όψιμες τοποθετήσεις που ανέστησαν τα μελίσσια και βοήθησαν στα μέγιστα να ανακτήσουν την δυναμικότητα τους τα μελίσσια.

Τριφύλλι: Φέτος έδωσε πολύ καλά, επιλέχθηκε μάλιστα και ένας συνδυασμός τοποθετήσεων σε πρώιμες και όψιμες τοποθετήσεις που ανέστησαν τα μελίσσια και βοήθησαν στα μέγιστα να ανακτήσουν την δυναμικότητα τους τα μελίσσια.

Βελανίδι: Φέτος ήταν η χρονιά του, πήγε τρένο για μήνες! Και έδωσε ένα πολύ καλό τρύγο και δυνάμωσε τρομερά τα μελίσσια, στοίχημα, ρίσκο, και τοποθέτηση λίρα εκατό!

Μαρούβιο (Σκούπα): Φέτος μας έκανε την τιμή και έδωσε σαν τρελό λόγου του πολύ υψηλού επιπέδου βροχοπτώσεων! Είχα αδύναμα μελίσσια στην τοποθέτηση του και τα δυνάμωσε πολύ! Σε περίπτωση που είχα στην τοποθέτηση του δυνατά μελίσσια θα πήγαινα ακόμα και για τρύγο!

Καστανιά: Φέτος δεν είχα εικόνα για αυτή μια που δεν είχα τοποθετήσεις σε αυτή.

Μηδική: Έδωσε στα μέρη που είχα τα μελίσσια ελάχιστα γιατί οι αγρότες σε αυτά τα μέρη το κόβουν με το πρώτο σημάδι ανθοφορίας του.

Βάτος: Έδωσε και φέτος γύρη αλλά η νεκταροέκκριση του δεν ήταν με τίποτα ικανοποιητική.

Λυγαριά: Φέτος έδωσε ελάχιστο νέκταρ και γύρη, ουσιαστικά αυτή η ανθοφορία φέτος έδωσε το ελάχιστο δυνατό που θα μπορούσε, θα την υπολογίσω ως μη γενόμενη. 

Ηλιόσπορος: Έδωσε καλά στα μέρη που ήμουν, αλλά δεν κράτησα τα λίγα παραγωγικά μελίσσια που είχα σε αυτή την τοποθέτηση γιατί πήρα το ρίσκο να τα μεταφέρω και αυτά στο βελανιδι!

Βαμβάκι: Μεικτή η εικόνα φέτος, άλλοι πήραν μέλια άλλοι όχι, εγώ σε μια τοποθέτηση στα πεύκα είχα ταυτόχρονα και βαμβάκι κοντά, δεν έδωσε καλά για τρύγο (ούτε και το πεύκο εκεί!) αλλά κράτησε τα μελίσσια με πολλούς γόνους (και τα πήρα κοντά μου για να τα πάω στις σουσούρες)

Πεύκο: Έδωσε φέτος σε ελάχιστα μέρη στην Χαλκιδική, οι τοποθετήσεις για την συντριπτική πλειοψηφία των μελισσοκόμων στην Χαλκιδική ήταν καταστροφικότατες! Εγώ μπόρεσα να πάρω παραγωγές και στο πρώτο χέρι του πεύκου και στο δεύτερο, σε σημείο μάλιστα που θα το χαρακτήριζα ικανοποιητικό σε σχέση με τις άλλες χρονιές μου  (λίγο χάλασε η εικόνα του λόγου του ότι δεν έδωσε καλά το δεύτερο χέρι), αλλά σε σχέση με την απόδοση και την παραγωγή που είχαν άλλοι μελισσοκόμοι (και πιο παλιοί και έμπειροι από μένα!) φέτος ήταν πάρα πολύ καλά συγκριτικά με τον μέσο όρο των μελισσοκόμων.

Αρκουδόβατος: Φέτος ανά περιοχές έδωσε σαν τρελός και βοήθησε στο να υπάρξει μαζί με το πεύκο ο δεύτερος τρύγος στο πεύκο. 

Σουσούρα: Φέτος έδωσε σαν τρελή σε πολλά μέρη και στα μέρη που είχα τοποθέτηση και εγώ τα "εφεδρικά" μου μελίσσια με αποτέλεσμα να έχουν 4-5 γόνους από ξύλο σε ξύλο στα τέλη Δεκέμβρη (τα υπόλοιπα πλαίσια ήταν μέλι!). Έκανε μελίσσια ικανά να κοπούν στα 4-5 πολύ νωρίς στην άνοιξη (όροφοι σε αυτά τέλη Γενάρη, αρχές Φλεβάρη στον Βορρά!)

Πολύκομβος: Φέτος ήταν ανύπαρκτος στα μέρη που ήμουν και σχεδόν παντού αλλού, πλήρης απογοήτευση και φέτος η ανθοφορία του.

Κουμαριά: Έδωσε σαν τρελή στα μέρη που ήμουν και βοήθησε να πάρω τον τέταρτο τρύγο της χρονιάς, αλλά εξακολουθώ να μην εμπιστεύομαι ιδιαίτερα την κουμαριά και την ανθοφορία της , και αυτό με ώθησε να πάρω τα μελίσσια μου από εκεί, ίσως και πρώιμα.  



 Και η ανταμοιβή μιας τρομερά σκληρής ψυχοφθόρας και κοποβόρας χρονιάς. Τα τέσσερα μέλια της χρονιάς όπως σας έχουν παρουσιαστεί στις αναρτήσεις του blog Το πρώτο μέλι της χρονιάς και είναι βελανιδόμελο - Back in BlackΉρθε και η ώρα του δεύτερου μελιού της χρονιάςΚαι ήρθε η ώρα του Τρίτου Μελιού της χρονιάςΤο Τέταρτο και τελευταίο μέλι της χρονιάς.


Γενική εικόνα της μελισσοκομικής επιχείρησης. Και φέτος υπήρξαν 4 τρύγοι! Αλλά για να επιτευχθεί αυτό το αποτέλεσμα έπεσε πολύ τρέξιμο, τρέξιμο που θα ήταν πολύ πιο αποδοτικό αν δεν ήταν τραγικές οι αρχικές συνθήκες των μελισσιών που όρισε η γκέλα με το Τ4! Κέρδος και η τρομερή μαχητικότητα και πείσμα που έδειξα φέτος, έτσι ατσαλώνουν οι χαρακτήρες, στα δύσκολα και στις μάχες χωρίς ελπίδα!

 Μελλοντικός σχεδιασμός Η αναπλήρωση των απωλειών του ζωικού κεφαλαίου για να κατεβεί ο μεγαλύτερος ποτέ αριθμός μελισσιών στα πεύκα, για να μπορέσω να πετύχω την μελισσοκομική χρονιά που θα μπορέσει να μου λύσει τα χέρια όσο αφορά την ρευστότητα και το πλάνο επενδύσεων που θέλω να κάνω για να αποκτήσει άλλη δυναμική η μελισσοκομική επιχείρηση μου.


 Παρατηρήσεις Εξακολουθώ να συντηρώ το blog με αναρτήσεις (μελισσοκομικές ή μη) χωρίς να κάνω συμβιβασμούς και εκπτώσεις ως προς την υψηλή ποιότητα τους, λόγος υπερηφάνειας και αυτός! Επίσης το φορτηγό είναι προβληματικό για αυτό το επίπεδο μελισσοκομικής δραστηριότητας! Στάνταρ πρέπει στο εγγύς μέλλον να βρεθεί μια πιο αξιόπιστη και αποτελεσματική λύση στο βασικότερο προβληματισμό ενός επαγγελματία νομάδα μελισσοκόμου.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου