UA-50457385-1

Παρασκευή 2 Ιουνίου 2017

Μελισσοκομικό Test Drive: Suzuki Vitara 1600cc plus μελισσοκομικό τρέιλερ Vs Volkswagen T4 2400cc



 Και ήρθε η ώρα για το μελισσοκομικό Test Drive που σας είχα υποσχεθεί ανάμεσα στο Suzuki Vitara 1600cc σε συνδυασμό με το  μελισσοκομικό τρέιλερ, και του νέου φορτηγού μου Volkswagen T4 2400cc, μια που ξεπέρασα με το δεύτερο όχημα τα 15.000 χιλιόμετρα (συγκεκριμένα έχω ήδη κάνει 22.000 χιλιόμετρα μέσα σε 9 μήνες!) και είναι ακόμα νωπές οι μνήμες μου από τις διαδρομές μου με το Vitara (Το πεισματάρικο ασπροκόκκινο οπισθοκίνητο μερικές φορές μουλαράκι μου Vs Της Γεμιστής πράσινης πιπεριάς χα χα χα).

 Θυμάμαι ότι ένα από τα αγαπημένα μου περιοδικά οι 4Τροχοί όταν κάνανε Test Drive είχαν δύο κατηγορίες Test. Το μικρό στις 5.000 χιλιόμετρα, και το κύριο στις 15.000 χιλιόμετρα, και πάντα ήθελα να κάνω κάτι αντίστοιχο και εγώ, οπότε σήμερα θα μου δοθεί αυτή η ευκαιρία να σας παρουσιάσω κάτι αντίστοιχο.

 Είστε έτοιμοι?

 Ναι?

 Λείτσι γκόου τότε!


 Και αρχίζουμε με τα τεχνικά χαρακτηριστικά από κάθε όχημα (και προσθήκη του).

 Και έχουμε και λέμε.



Suzuki Vitara 1600cc.

 1600 Κυβικά, 16 βαλβίδες, καύσιμο βενζίνη, οπισθοκίνητο αρχική επιλογή, τετρακίνηση κατά επιλογή.




Μελισσοκομικό τρέιλερ

 Χωρητικότητα 8 ή 16 ή 24 κυψέλες (8 κυψέλες η σειρά , 2 Χ 4 κυψέλες η σειρά αντικριστές, μέγιστα γεμίσματα 24 μονές κυψέλες, ή 8 διπλές μαζί με 8 μονές), αναρτήσεις αμορτισέρ και σούστες, φρένα όχι.





Volkswagen T4 2400cc

 2400 Κυβικά, 5 Κύλινδρο, καύσιμο πετρέλαιο, εμπροσθοκίνητο, χωρητικότητα κυψελών 32 ή 48 (μέγιστα γεμίσματα 16 διπλές και 16 μονές, καθώς και 40 μονές).

 Οπότε εδώ έχουμε μια σύγκριση λίγο ασύμμετρη ανάμεσα σε οχήματα με διαφορετικές δυνατότητες και ρόλους, και ίσως να μην είναι και τόσο δόκιμη αλλά γίνεται κάτω από το πρίσμα της δικής μου εμπειρίας, οδηγικής και μελισσοκομικής, και της παρουσίασης της εδώ και χρόνια μέσα από αυτό το blog.

 Και πάμε να παρουσιάσουμε τα δύο οχήματα πιο αναλυτικά.

Suzuki Vitara

 Μια λέξη μπορεί να χαρακτηρίσει αυτό το όχημα «Σκυλί»! Φοβερά σκληρό και ανθεκτικό όχημα, αξιόπιστο ακόμα και με ελάχιστη συντήρηση (που είχε και την ελάχιστη δυνατή για πολλά χρόνια από μένα, μέχρι που άρχισε να με κόβει πάνω σε αυτόν τον τομέα, οπότε και βελτιώθηκε θεαματικά η συμπεριφορά μου –και η συντήρηση του- σε αυτόν τον τομέα).

 Ιδιόρρυθμο και ακραίο στην οδηγική του συμπεριφορά (λόγου οπισθοκίνησης και μικρού μεταξονίου υπέστρεφε σαν τρελό με δύο άμεσα αποτελέσματα: Πρώτον κάθε λάθος να το πληρώνεις στις στροφές και να το διορθώνεις πολύ δύσκολα (όταν μπορούσες να το διορθώσεις!). Και δεύτερον με έμαθε να οδηγώ (με το πόδι ελαφρύ πλέον στο γκάζι, πάρσιμο του ποδιού στην αρχή της στροφής και πάτημα του στην κορυφή της (APEX), προσοχή σε κάθε στροφή και απότομη επιτάχυνση).

 Η αξιοπιστία του τρομερή και το επίπεδο παρουσίασης βλαβών ελάχιστο (σε 6 χρόνια το πήγα μόνο 7 φορές σε συνεργείο, τις 5 για σέρβις μόνο, την μια από ένα κουλό περιστατικό, και την μια από βλακεία των μηχανικών) και αυτός ο λόγος που δεν σκαμπάζω και ιδιαίτερα από μηχανολογικά (ας είναι καλά οι ιάπωνες κάνουν αυτοκίνητα που δεν χρειάζονται να έχεις γνώσεις έμπειρου μηχανικού για να τα λειτουργήσεις).

 Δυστυχώς ο συνδυασμός φαρδιών ελαστικών και σκληρών αναρτήσεων έκανε την οδήγηση του ιδιαίτερα κουραστική (ιδίως αν είχες συνεχώς και στον νου σου να μην σανιδώνεις διαρκώς μην βρεθείς ξαφνικά σε κανένα χωράφι) με αποτέλεσμα να είναι κατάλληλο μόνο για μικρές αποστάσεις (να πας από κανένα Σοχό σε καμία Ασπροβάλτα ή καμία Ολυμπιάδα, να χτυπήσεις κανένα μπάνικο Τσεχάκι ή Σερβάκι, να του κάνεις βόλτες στην παραλία με ανοιχτή την οροφή και μόνο χα χα χα). Με κανένα τρόπο δεν ήταν κατάλληλο να βγάζει 300 χιλιόμετρα πάνε έλα από Σοχό – Χαλκιδική με ένα τρέιλερ φορτωμένο με κυψέλες από πίσω του.   

 Ημίμετρο και μόνο η χρήση του για να μεταφέρει μερικές εκατοντάδες κυψέλες σε αποστάσεις μερικών εκατοντάδων χιλιομέτρων κάθε φορά. Το έσπρωξα στα όρια του και μόλις τα ανακάλυπτα συνέχιζα να σπρώχνω ακόμα περισσότερο. Σκληροτράχηλο το μικρό μου το Vitara (Στις ανιχνεύσεις με την τετρακίνηση και το μικρό του μεταξόνιο ήταν ασυναγώνιστο στους χωματόδρομους!!!!) αλλά εγώ του φέρθηκα ακόμα πιο σκληρά, μια σκληρότητα που οφείλεται στην άγνοια των κινδύνων και την έλλειψη εμπειρίας από μέρος μου και κατά 99% κατόρθωσε και ανταποκρίθηκε άψογα. Δυστυχώς το 1% που δεν είχε αυτή την άψογη συμπεριφορά οδηγηθήκαμε σε τραγικές καταστάσεις!

 Το αγάπησα? Ναι! Και αυτό φαίνεται στην ανάρτηση αυτού του blog Αποχαιρετισμός σε ένα παλιό σύντροφο.

 Το μίσησα? Ναι! Και αυτό φαίνεται στις αναρτήσεις αυτού του blog Το τυχαίο και η σημασία του στην μελισσοκομία , Χιλιομετροφάγος , Οι τρύπες από τα καρφιά στις παλάμες .


Υπέρ

 Τετρακίνηση (όταν την κοτσάριζες ένοιωθες ότι οδηγούσες τρένο στην Άσφαλτο, και τανκς στο χώμα!).

 Ελαστικότητα κινητήρα (με την ατελείωτη τρίτη του έφτανες να οδηγείς σχεδόν μόνο με την τρίτη και την πέμπτη του).

 Αξιοπιστία-ελαχιστοποίηση συντηρήσεως.

 Ανθεκτικότητα πάνω σε πολύ δύσκολους δρόμους και Off road καταστάσεις.

 ABS! (Ναι είχε και ABS! Εκτός από αερόσακους και χίλια δύο ακόμα πρόσθετα εφετζιλίκια χα χα χα).

 Μουράτο!


Κατά

 Ανύπαρκτη μεταφορική ικανότητα μέσα του (και περιορισμένη με το τρέιλερ).

 Άθλια οδηγική συμπεριφορά στην Άσφαλτο (σκληρές αναρτήσεις, φαρδιά λάστιχά, κοντό μεταξόνιο, οπιστοκίνηση).

 Υπερστροφή και Άγιος ο Θεός!!!

 Για κάποιο παράξενο λόγο είχε την τάση να σπινιάρει υπερβολικά (τα περίπου 100 άλογα του δεν δικαιολογούσαν κάτι τέτοιο).

 Βρόμιζε εύκολα λόγου της υφασμάτινης οροφής (ιδίως αν έβαζες σαν κάγκουρας και κυψέλες μέσα του χα χα χα).

 Κουραστικό στην οδήγηση (μετά από 50-60 χιλιόμετρα στο τιμόνι του έβγαινες από το αμάξι και ένοιωθες σαν να καβαλούσες για ώρες ολόκληρες άλογο!).

 Οικονομία (βενζινοκίνητο).



 Volkswagen T4 2400cc

 Εδώ έχουμε ένα πραγματικό μελισσοκομικό εργαλείο και όχι ένα ημίμετρο και μόνο. Με 32 ή 48 μονές κυψέλες μεταφορική ικανότητα (θα γίνουν μετατροπές για να αυξηθεί η μεταφορική του ικανότητα, θα ακολουθήσει αντίστοιχη ανάρτηση) επιτέλους η μεγαλύτερη μελισσοκομική μου αδυναμία εξαλείφεται εν μέρει (Δυστυχώς ήδη από φέτος αρχίζουμε να αντιμετωπίζουμε πρόβλημα στις μεταφορές μετά από την νέα αύξηση των κυψελών μας, θα δοθεί στο εγγύς μέλλον νέα λύση και σε αυτό). Μαλακές αναρτήσεις που εξασφαλίζουν πολύ πιο άνετη οδήγηση (συν το γεγονός ότι και είναι εμπροσθοκίνητο το όχημα μαζί με τους μαζεμένους όγκους του έκανε την μετάβαση από το Vitara σε αυτό πολύ εύκολη και απροβλημάτιστη). Το κυριότερο μπορείς να μεταφέρεις διπλάσιες (με τις μετατροπές στην καρότσα 2,5 φορές παραπάνω) κυψέλες από το σχήμα Vitara με τρέιλερ αλλά με ασφάλεια! Οι μετακινήσεις έχουν πάψει πλέον να είναι ένα παιχνίδι ρώσικης ρουλέτας με αυτό το όχημα! Επίσης το κόστος μεταφοράς κυψελών στην Χαλκιδική έχει πέσει κατακόρυφα (Με το Vitara για να μεταφέρω 16 κυψέλες μου κόστιζε 46-48 ευρώ το δρομολόγιο –έχω φτάσει και τα 54 ευρώ όταν η βενζίνη ήταν στα ουράνια!- ενώ με το Τ4 οι 32 κυψέλες μου βγαίνουν στα 30-32 ευρώ –μια και μόνο φορά μου βγήκε το δρομολόγιο 27 ευρώ!- με το πετρέλαιο να είναι στα 1,01 –πέρσι το καλοκαίρι πριν την νεότερη αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο που ώθησε την τιμή του στα 1,21-1,24 ευρώ-).

 Ναι η μεταφορική του ικανότητα δεν είναι τεράστια, αλλά αυτός είναι ένας περιορισμός αναγκαίος για το κέρδος να έχεις ένα φορτηγό που έχει οδηγικά χαρακτηριστικά αυτοκινήτου (ναι καλό θα ήταν ένα τεράστιο Mercedes 818,  αλλά όταν είναι να το έχεις ως κύριο και μόνο όχημα σου θα είναι λίγο παράξενο να το παρκάρεις σε μια πόλη όταν θα έχεις πας  για να πληρώσεις ένα λογαριασμό εκεί, ή να βγεις μόνο για ένα καφέ! Χα χα χα). Ιδίως η εμπροσθοκίνηση είναι κάτι που μου είχε λείψει πολύ (πρώτο μου αυτοκίνητο ένα μικρό Fiat Pundo). Είναι αρκετά ευχάριστο να στρίβεις χωρίς να έχεις στην άκρη του μυαλού σου το «Έτσι και κάνεις καμία μαλάκια να πατήσεις νωρίτερα το γκάζι μέσα στην στροφή το έχεις χάσει αμέσως, και άντε μετά να το μαζεύεις καθώς σου έχει φύγει ο κώλος με την ταχύτητα του φωτός!». Αν και μερικές φορές μπόρεσα να το κάνω να υποστρέψει με αρκετά χιλιόμετρα σε βρεγμένο οδόστρωμα (μάλλον λόγου παλαιότητας ελαστικών που θέλουν άμεσα αλλαγή) αλλά πολύ εύκολα μπόρεσα και ανέκτησα το έλεγχο από αυτές τις δυσάρεστες καταστάσεις (διαφορά στο επίθετο ε? Στο Vitara οι καταστάσεις ήταν τραγικές και όχι δυσάρεστες!!!).

 Η αξιοπιστία του όμως είναι η αχίλλειος πτέρνα του! Είτε λόγου σχεδιασμού (ο Μηχανικός που το επισκεύαζε είχε αναφέρει σχετικά «Αυτός που το σχεδίασε είχε όλη την μαλακία του Κόσμου στο κεφάλι του»!!! χα χα χα), είτε λόγου κατασκευής, είτε λόγου συντήρησης του (ο προηγούμενος ιδιοκτήτης του ένας παππούς δενδροκόμος όπως μου ανάφεραν αυτοί που μου το πούλησαν «Το οδηγούσε ελάχιστα και έκανε πολύ λίγα χιλιόμετρα» στο τέλος όμως κάθε φορά που μου το ανάφεραν αυτό ανταπαντούσα «ο Παππούκας έκανε ελάχιστα χιλιόμετρα με αυτό, αλλά και το συντηρούσε επίσης και ελάχιστα» και αν το πει αυτό κάποιος σαν εμένα που η σχέση του με την συντήρηση οχημάτων είναι ανύπαρκτη είναι τρομερό κράξιμο και σπόντα!!! Χα χα χα) έχω γίνει τακτικός πελάτης των συνεργείων, συγκεκριμένα σε 9 μήνες το έχω πάει 21 φορές σε συνεργείο! 

 Φυσικά ο ρυθμός που επισκέπτομαι το συνεργείο έχει πέσει δραματικά τους τελευταίους μήνες και θέλω να πιστεύω ότι απλώς στην αρχή μου έβγαζε όλα τα προβλήματα που είχε η ελλιπή συντήρηση του από τον «Παππούκα» («Υψηλές προσδοκίες αυτές πιτσιρίκο!!» ακούω μια φωνή να ψιθυρίζει πίσω από το αυτί μου!!! Χα χα χα). Κόστος από αυτό το σούρτα φέρτα στο συνεργείο 900 ευρώ ήδη (και δεδομένου ότι θα έχουν και κάποιο κόστος οι μετατροπές του για να αυξηθεί η μεταφορική του ικανότητα το 6χίλιαρο που είχα προϋπολογίσει ως κόστος του μου φαίνεται ως πολύ χαμηλή εκτίμηση κιόλας!).

 Ναι αλλά απέκτησα και μηχανολογικές γνώσεις (έμαθα τις πυρόφουσκες, τις αντλίες συμπλέκτη, την προθέρμανση, την αντλία νερού, τα βερβιλατέρ και ένα σωρό ακόμα άγνωστες λέξεις χα χα χα) αλλά και μια καλή προσωπική επαφή με τους μηχανικούς, καλή προσωπική επαφή του επιπέδου:

 Μηχανικός: Κοίτα θέλω μια χάρη από σένα!

 Αρκούδας: Ότι θέλεις εσύ Κωστή.

 Μηχανικός: Θέλω πριν κάνεις μια μετακίνηση στα 40-50 χιλιόμετρα, να πας Λαγκαδά πες ή Σαλονίκη να ανοίγεις το καπό.

 Αρκούδας: Χμμμμμχμμμμμ (με ορθάνοιχτα τεράστια αθώα μάτια που γνέφουν καταφατικά).

 Μηχανικός: Να τραβάς αυτή την βέργα που είναι για τα λάδια να βλέπεις την στάθμη της.

 Αρκούδας:  Χμμμμμχμμμμμ (με ορθάνοιχτα τεράστια αθώα μάτια που γνέφουν καταφατικά).

 Μηχανικός: Να ανοίγεις και αυτό το δοχείο να βλέπεις το νερό μέσα.

 Αρκούδας: Χμμμμμχμμμμμ (με ορθάνοιχτα τεράστια αθώα μάτια που γνέφουν καταφατικά).

 Μηχανικός: Και αν δεν έχεις λάδια ή νερό να με φωνάζεις εμένα να συμπληρώνω.

 Αρκούδας: Χμμμμμχμμμμμ (με ορθάνοιχτα τεράστια αθώα μάτια που γνέφουν καταφατικά).

 Μηχανικός: Ξέρω ότι δεν θα το κάνεις αυτό και θα με γράφεις.

 Αρκούδας: Χμμμμμχμμμμμ (με ορθάνοιχτα τεράστια αθώα μάτια που γνέφουν καταφατικά).

 Μηχανικός: Αλλά σε παρακαλώ πολύ να το κάνεις!!!!!!!

 Αρκούδας :………………………………! (με το δεξί φρύδι πάνω από ορθάνοιχτα τεράστια αθώα μάτια σηκωμένο σε στιλ Δόκτωρ Σπόκ!!!)

 Υπέρ

 Μεγάλη μεταφορική ικανότητα και ευκολία φόρτωσης λόγο παραπέτων που πέφτουν.

 Ευκολία οδήγησης (μικροί σχετικά όγκοι, εμπροσθοκίνηση).

 Οικονομία (πετρελαιοκίνητο).

 Καμουφλάζ (ΠΑΣΟΚαρα αφούυυυυυυ!!! Χα χα χα).

 Άνεση (άσε που μπορείς να βρίζεις μέσα του και να μην ακούγεσαι καθαρά και δυνατά από τον δρόμο λόγο υφασμάτινης οροφής χα χα χα).

 Καλύτερη θέα του δρόμου (υπερυψωμένο σε σχέση με τα κανονικά τα αυτοκίνητα).

Κατά

 Αξιοπιστία- Συντήρηση.

 Πράσινη γεμιστή πιπεριά.

 Δεν είναι Vitara!!!




 Ορίστε είναι πλέον γεγονός!!!

 Το πρώτο Ελληνικό Μελισσοκομικό Test Drive οχημάτων ολοκληρώθηκε!!!

 Και ήσασταν οι πρώτοι που το είδατε!!!

 Κερασμένο και αυτό παίδες από μένα!

 Αρκούδας, 1000 χρόνια αγώνες, 1000 χρόνια πρωτοπορία!!!

 Χα χα χα.

 Μέχρι το επόμενο μελισσοκομικό φορτηγό…….

Adios Amigos Locos







Μότσανος Λάζαρος

Σοχός 2/6/2017.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου