UA-50457385-1

Τρίτη 1 Μαΐου 2018

Και συνεχίζουμε.....


  Αγαπημένη μελισσοκομική εικόνα που για πάντα θα προκαλεί μελισσοκομικά χαμόγελα. 

 Και μετά από 2 εβδομάδες εντατικής εργασίας το κόψιμο παραφυάδων τελείωσε, κόψιμο δύο σταδίων, επίπονο και κουραστικότατο σε αυτό το επίπεδο όγκου εργασίας. Με την πρώτη εβδομάδα να απομακρύνεις την βασίλισσα με τους κόκκινους γόνους και τροφές (10 πλαίσια) σε όσες περισσότερες κυψέλες μπορούσες (10-12 την ημέρα μέχρι να «καούν» τα μάτια σου  ψάχνοντας την βασίλισσα- Και εδώ φτάνεις να λες, «ναι καλή η ιδέα να σημαδεύεται η βασίλισσα!» χα χα χα-),  και να μετακινείς τα μελίσσια, με τις βασίλισσες μέσα, στην επόμενη τοποθέτηση που αναμένεις τις αμέσως επόμενες μέρες να αποδώσει (φυσικά έχοντας φάει και πολλές ώρες κάθε μέρα προεργασίας ετοιμάζοντας κυψέλες άδειες για να βάλεις όλο αυτό το υλικό-αδειάζοντας τες από τα χτισμένα πλαίσια που αποθήκευες σε αυτές-) .

 Και την δεύτερη εβδομάδα να χωρίζεις στα δύο το εναπομένον μελίσσι (χωρίς βασίλισσα πλέον) κρατώντας για κάθε παραφυάδα τα 2 καλύτερα βασιλικά κελιά, και προσθέτοντας σε κάθε μια και από 5 χτισμένα πλαίσια για να τα δεκαρίσεις άμεσα (από πλευράς πλαισίων τουλάχιστο, να τα βοηθήσεις λίγο παραπάνω στην προσπάθεια να γίνουν παραγωγικά μελίσσια ταχύτερα). Αφού πρώτα πάλι έχεις φάει ώρες προετοιμασίας φέρνοντας στο μελισσοκομείο γεμάτες με  χτισμένα πλαίσια κυψέλες αυτή την φορά, και τοποθετώντας τες πίσω από κάθε μελίσσι που θα έκανες το χώρισμα. Και φυσικά μετά να μεταφέρεις και από ένα φορτίο με τις μισές παραφυάδες που έκοψες (τις άλλες μισές τις άφησες στην θέση που ήταν το αρχικό μελίσσι) σε μέρος που αναμένεις τις επόμενες 15-20 μέρες να αποδώσει (δηλαδή μόλις αρχίσουν να γεννούν οι μάνες και σταματήσει το μελίσσι το κατενάτσιο λόγου ορφάνιας), αλλά μακριά από τα ήδη δυνατά μελίσσια που έχεις μεταφέρει (για ευνόητους λόγους!!).

 Οπότε σύμφωνα με το σχήμα εργασιών το δεύτερο μέρος της μελισσοκομικής χρονιάς τελείωσε (στο μυαλό μου το σχήμα εργασιών στην μελισσοκομία χωρίζεται σε 4 μέρη: Α/ Ξεχειμώνιασμα και προσπάθεια να διατηρηθεί το ζωικό κεφάλαιο με τροφοδοσία και προληπτική θεραπεία. Β/ Ανάπτυξη για να κοπούν οι παραφυάδες που προβλέπει ο μελισσοκομικός σχεδιασμός της χρονιάς. Γ/ Ανάπτυξη για να γίνουν όσο περισσότερα μελίσσια παραγωγικά (τα μελίσσια που δεν θα κοπούν καθώς και οι παραφυάδες).  Δ/ Μεταφορές των παραγωγικών μελισσιών στις προσδοκώμενες νεκταροεκκρίσεις /μελιτωεκκρίσεις  για να γίνουν  οι Τρύγοι (Θεού θέλοντος και καιρού επιτρέποντος χα χα χα). Φυσικά σπάνια είναι τόσο ξεκάθαρα τα όρια ανάμεσα στα διάφορα μέρη, κόβεις παραφυάδες στο δεύτερο μέρος αλλά ταυτόχρονα αναπτύσσεις και παραγωγικά μελίσσια σε όσα μελίσσια δεν θα κόψεις, ή αντίθετα καθώς  αναπτύσσεις παραγωγικά μελίσσια σου προκύπτουν σμηνουργίες και δημιουργείς νέες παραφυάδες εκτός σχεδιασμού).

 Οπότε τώρα μας περιμένει η ανάπτυξη των μελισσιών για να γίνουν παραγωγικά στις τοποθετήσεις που στοχεύουμε. Ήδη την επόμενη εβδομάδα με περιμένουν οι όροφοι με τα χτισμένα πλαίσια που θα μπουν σε όσα μελίσσια δεν έχουν κοπεί, αλλά καθώς και στα μελίσσια που τα έκοψα αλλά άφησα την μάνα μέσα τους καθώς και τους κόκκινους γόνους (φέτος δεν είχα τόσο δυνατά μελίσσια ως μέσο όρο στο σύνολο του μελισσοκομείου μου, αλλά τα μελίσσια που τελικά έκοψα ήταν πολύ δυνατότερα από τα αντίστοιχα περσινά μελίσσια που έκοψα, με αποτέλεσμα μελίσσι που το έκοψες με 5 ή 6 κόκκινους γόνους σε 2 εβδομάδες να είναι ξανά δεκάρι που αναζητά άμεσα όροφο!).

 Ευτυχώς δεν θα έχω για μια ακόμα εβδομάδα στον νου μου τις παραφυάδες, έτσι ώστε να κοιτάξω τα δυνατότερα μελίσσια που σε ένα βαθμό τα παραμέλησα, καθώς το κύριο βάρος της προσοχής μου ήταν στις παραφυάδες. Από την επόμενη εβδομάδα θα ξανασχοληθώ με αυτές, κάνοντας διαμόρφωση πεδίου (να βάλω πέτρες ή μαρμαράκια κοντά στις εισόδους τους για παραπάνω παράλλαξη για να βοηθήσω την βασίλισσα στην επιστροφή της από το γαμήλιο ταξίδι, καθώς και να κόψω τα χόρτα κοντά στις κυψέλες για τον ίδιο ακριβώς λόγο), να βάλω παγίδες αφεσμού στα μελισσοκομεία μου (βλέπετε προηγούμενη ανάρτηση του blog Σμηνουργίες αφεσμοί πατέντες και μέσα αντιμετώπισης) γιατί μερικές από τις παραφυάδες μου κόπηκαν υπερβολικά δυνατές, να κοιτώ για αφεσμούς εδώ και εκεί, και στο τέλος να κάνω τις απαραίτητες συνενώσεις σε όσα μελίσσια δεν γονιμοποιήθηκαν οι βασίλισσες.

 Οπότε και το επόμενο διάστημα θα έχει δουλειές με φούντες και όχι αστεία.

 Και αυτός είναι ο λόγος που σήμερα Πρωτομαγιά κάθομαι και γράφω αυτή την ανάρτηση (αφού ήδη έχω συσκευάσει και αρκετό μέλι σε τρίκιλα, μια που ενώ και από ζήτηση για μονόκιλα μέλια πάμε καλά η ζήτηση στα τρίκιλα πάντα είναι υπερβολικά αυξημένη και δεν προλαβαίνω να τα συσκευάζω!) όπως και μερικές αναρτήσεις ακόμα (εάν προλάβω), γιατί εκτός από τα δυνατά μου μελίσσια παραμέλησα και το blog μου καθώς και τους αναγνώστες μου. Η φύση της δουλειάς τέτοια τσακαλάκια μου που δυστυχώς υπάρχουν εποχές που θα με χάνετε (και θα γίνονται όλο και πιο συχνές, όλο και πιο εκτεταμένες, καθώς αυξάνει ο όγκος της εργασίας μου σε μια όλο και πιο αναπτυγμένη μελισσοκομική επιχείρηση).

 Ωστόσο θα σας αποζημιώσω με όλο και ποιοτικότερες αναρτήσεις. Ήδη η αρχή θα γίνει με τις αμέσως επόμενες δύο μελισσοκομικές αναρτήσεις που ετοιμάζω όπου θα σας έχω μέσα και τα αγαπημένα σας μελισσομαθηματικά που τόσο σας ξετρελάνουν!!! Χα χα χα. Επίσης σχεδιάζω μια σειρά μελισσοκομικών αναρτήσεων σχετικά με τις υψηλές προσδοκίες των μελισσοκόμων, καθώς και μια για την φούσκα της Ελληνικής Μελισσοκομίας (φυσικά θα σας κοτσάρω και μερικές ενδιάμεσα μη μελισσοκομικές της Σειράς Ελληνικός Καπιταλισμός όνειρα στα συντρίμμια, καθώς και της Σειράς Ο δρόμος έχει την δική του Ιστορία για να στανιάρετε!!! Χα χα χα).

 Πολλά είπα, πρέπει να υπολογίσω πίνακες πιθανοτήτων για την επόμενη μελισσοκομική ανάρτηση μου (αχχχχ για σας δουλεύω!!! Για να σας κάνω μάγκες, ώστε  να το παίζετε έξυπνοι μέσα στις μελισσοκομικές  ομάδες που εγώ «τις φτύνω και τις εκατουράωωωω» που θα έλεγε και ο Μαγκίτης ο Γεώργιος ο Καραϊσκάκης!!! Χα χα χα), ώρα να σας αφήσω.

 Μέχρι την επόμενη ανάρτηση……

 Αααααα ναι!! Και μην ξεχνάτε η πρωτομαγιά δεν είναι δεν είναι γιορτή, δεν αργία, είναι απεργία (μην κοιτάτε που εγώ σήμερα θα ξεσκιστώ στην δουλειά! Εγώ είμαι σαν τους Ιάπωνες εργαζόμενους!! Αυτοί όταν είναι να κάνουν απεργία φορούν μια λευκή κορδέλα στο μέτωπο τους και δουλεύουν εκείνη την ημέρα σκληρότερα. Μια από τα ίδια και εγώ! Φορώ και εγώ αντί για μαύρο λαστιχάκι στην κοτσίδα ένα λευκό λαστιχάκι και ξεσκίζομαι και εγώ στην δουλειά όταν είναι να απεργήσω!!! Χα χα χα).




Adios Amigos Locos




Μότσανος Λάζαρος

Σοχός 1/5/2018





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου