UA-50457385-1

Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου 2018

Καύσιμα για τον Μελισσοκόμο


 Και ήρθε η στιγμή να σας γνωρίσω ακόμα ένα σύντροφο των μελισσοκόμων, και μάλιστα ένα πολύτιμο σύντροφο του μελισσοκόμου που έχει βασικό ρόλο ως καύσιμο του, στις ατελείωτες και πολύωρες μετακινήσεις του, και στους ακόμα πιο επίπονους και κουραστικούς τρύγους του. Και αυτά είναι τα ενεργειακά ποτά.

 Ποτά τα οποία είναι υπερτιγκαρισμένα με ζάχαρη, ταυρίνη, καφεΐνη και εκχύλισμα γκουαρανά μερικές φορές, και είναι ικανά να σε κρατήσουν σε εγρήγορση, γεμάτο ενέργεια, έτσι ώστε να αντέξεις πολλές ώρες πάνω στο τιμόνι, ενώ έχεις φορτώσει τόνους κυψελών ή έχεις τρυγήσει για ολόκληρα οκτάωρα και πας τα τρυγημένα πλαίσια πίσω στην βάση σου. 

 Τα έχω αναφέρει πολλάκις στις αναρτήσεις μου (βλέπετε προηγούμενες αναρτήσεις του blog Προετοιμασία για τους ΤρύγουςΗ μελισσοκομία έτσι όπως είναι και όχι έτσι όπως θα θέλαμε να είναι  , Το  μέλι το επίπονο , Μελισσοκομική ΚόλασηΧιλιομετροφάγος , Μελισσοκομικά Προβλήματα Λύσεις Πατέντες Επιλογές ) μια που είναι βασικές προσθήκες στις μελισσοκομικές μου προμήθειες εδώ και πολλά χρόνια. Δυστυχώς η μελισσοκομία είναι μια πολύ δύσκολη εργασία και οποιαδήποτε βοήθεια μπορείς να πάρεις για να βγάλεις ένα τεράστιο όγκο εργασίας, και κυρίως μέσα σε πολύ στενά χρονικά περιθώρια, είναι ευπρόσδεκτη. Φυσικά όμως κάθε βοήθεια που θα δεχθείς (ιδίως χημική βοήθεια) δεν είναι πάντα η καλύτερη δυνατή λύση, αλλά δυστυχώς μερικές φορές είναι μονόδρομος και η μόνη δυνατή λύση.

 Ας έχουμε και ως δεδομένο μια έρευνα (εδώ η σχετική έρευνα Ενεργειακά ποτά: Ποιες οι επιπτώσεις στα αιμοφόρα αγγεία)  που μου έστειλε ένας φίλος μου (και καλά έκανε) σχετικά με την χρήση ενεργειακών ποτών και τον κίνδυνο να προκαλέσουν καρδιακές προσβολές, εξαιτίας της χρήσης τους κατά την διάρκεια εκγύμνασης, γιατί στενεύουν οι αρτηρίες λόγου των ενεργειακών ποτών ακριβώς την στιγμή που είναι εντονότερη η ροή του αίματος (λόγου της εκγύμνασης) σε παιδιά. 

 Φυσικά είναι τελείως διαφορετική η περίπτωση ενός παιδιού 35-45 κιλών που θα πιει 500ml από ένα ενεργειακό ποτό από αυτή ενός ενήλικου 90-92 κιλών που θα πιει την ίδια ποσότητα ενεργειακού ποτού (στην πραγματικότητα αυτή την στιγμή που μόλις τελείωσε η μελισσοκομική χρονιά είμαι στα 86 κιλά από τα 98 που ήμουν στα τέλη του Γενάρη! Ναι! Έχω χάσει 12 κιλά μέσα στην μελισσοκομική χρονιά, φέτος είμαι πιο κάτω σε κιλά από κάθε άλλη φορά, και έτσι όπως το κόβω δεν θα μπορέσω να ανακάμψω σε κιλά μέσα στον χειμώνα. 12 κιλά κάτω ε? Και μιλάμε για ένα καλογυμνασμένο άτομο που έχει προσαρμοσθεί στις χειρωνακτικές εργασίες πλήρως εδώ και χρόνια ε? Μελισσοκομία! Ζωή και κότα ε? Χα χα χα. Καλό αυτό από την μια πλευρά γιατί με 1,89 ύψος και 86 κιλά είμαι τρομερά ευκολοκίνητος για το ύψος μου, όταν θα έρθει το καλοκαίρι με την στολή δεν θα έχω τα φαινόμενα θερμοπληξίας που είχα στις αρχές της μελισσοκομικής πορείας μου, και φυσικά θα αυξηθεί η αντοχή μου στις πολύωρες εργασίες μέσα στο μελισσοκομείο ή στο εργαστήριο. Από την άλλη πλευρά όμως όταν χάνεις κιλά δεν τα χάνεις μόνο σε λίπος αλλά και σε μυική μάζα, και ήδη το έχω παρατηρήσει ότι έχω χάσει σε δύναμη όταν μετακινώ κυψέλες, οπότε θα είναι δυσκολότερη η μετακίνηση φορτίων ιδίως τώρα που έχω συνηθίσει να μετακινώ ατρύγιστες τις κυψέλες για να τις τρυγώ κοντά. Δυστυχώς τίποτα στην ζωή δεν είναι μόνο με πλεονεκτήματα και στην μελισσοκομία αυτό είναι ακόμα πιο εμφανές!). Προφανέστατα υπάρχει μια διαφορά στην κλίμακα που μπορεί να παίξει τεράστιο ρόλο. 

 Επίσης όταν καταναλώνεις τα ενεργειακά ποτά δεν το κάνεις όταν εργάζεσαι αλλά όταν έχεις σταματήσει την εργασία σου (τρύγους, φόρτωμα φορτηγού), και είσαι σε κατάσταση ηρεμίας καθώς οδηγείς και πίνεις το ενεργειακό ποτό για να μην κοιμηθείς στο τιμόνι (ακριβώς γιατί είσαι σε κατάσταση ηρεμίας!), οπότε και εδώ διαφέρει η περίπτωση σου σε σχέση με αυτή της έρευνας.

 Αλλά το κυριότερο είναι η διάσταση της ιεράρχησης των κινδύνων, προφανέστατα κάτι που μπορεί να σε τονώσει τόσο πολύ μπορεί να είναι δυνητικά επικίνδυνο. Αλλά ακόμα πιο επικίνδυνο είναι το γεγονός ότι με τόση κούραση που έχει ένας μελισσοκόμος ο κίνδυνος να αποκοιμηθεί πάνω στο τιμόνι είναι πολύ μεγαλύτερος (και με πολύ μεγαλύτερες επιπτώσεις! Εάν πάθει καρδιακή προσβολή ο μελισσοκόμος θα πεθάνει οκ! Εάν όμως αποκοιμηθεί στο τιμόνι μπορεί να πεθάνει ο ίδιος αλλά να πάρει στο λαιμό του και πολλούς άλλους που θα είναι στον δρόμο μαζί του ή απέναντι του!). Ιδίως εάν κάνει πολλά συνεχόμενα δρομολόγια για μεταφορές ο μελισσοκόμος σε μακρινές τοποθετήσεις (φέτος εγώ έκανα μόνος μου 5 συνεχόμενα δρομολόγια σε 5 συνεχόμενες ημέρες για να κατεβάσω τα μελίσσια μου στα πεύκα για το πρώτο χέρι του πεύκου, σε αντίθεση με πέρσι που είχαμε μαζί με τον αδερφό μου κατεβάσει 6 δρομολόγια σε 7 μέρες (3 δρομολόγια σε 3 μέρες - μια μέρα ανάπαυσης- και άλλα 3 δρομολόγια σε 3 ημέρες) στο πρώτο χέρι του πεύκου. Ναι αλλά η συσσωρευμένη κούραση από κάτι τέτοιο (σε 5 ημέρες 1500 χιλιόμετρα  και αρκετοί τόνοι κυψελών - ατρύγηστων μάλιστα- να φορτωθούν και να ξεφορτωθούν και αυτά σε λιγότερο από μια εβδομάδα!) είναι τεράστια, χωρίς αβέρτα καφέδες και ενεργειακά ποτά είναι σχεδόν αδύνατο να μην αποκοιμηθεις στο τιμόνι (στο μέλλον ίσως δοκιμάσω και τσίχλες καφεΐνης σαν αυτές που παίρνουν οι Αμερικάνοι πεζοναύτες για να πολεμούν εικοσιτετράωρα συνεχόμενα χα χα χα)). 

 Ναι ξέρω! 'Ολα αυτά θυμίζουν την υπόθεση που πραγματεύεται το βιβλίο Υπερδιέγερση Τα ναρκωτικά στον Τρίτο Ράιχ του Norman Ohler  όπου οι Γερμανοί στρατιώτες για να αντέξουν την κόπωση και την εξάντληση κατά την διάρκεια του Blitzkrieg στην Γαλλία ήταν τιγκαριμένοι μέχρι τα αυτιά με μεθαμφεταμίνες Pervitin! 

 Ναι! 

 Υπέροχο επάγγελμά η μελισσοκομία!

 Ε?

 Αλλά άντε να τα εξηγήσεις αυτά σε όσους θεωρούν ότι το μέλι (σε όποια τιμή και να το πάρουν) δεν είναι ακριβό για το κόστος που έχει, σε καύσιμα, υλικά, κόπο, και καταπόνηση ψυχική (ιδίως στις κακές μελισσοκομικές χρονιές) αλλά και σωματική. Άντε να το εξηγήσεις αυτό και στους νέους μελισσοκόμους, το δηλαδή ποίο θα είναι το κόστος σου στην υγεία σου με αυτή την κάτσε καλά δουλειά που έχουμε εάν την κάνεις σε επαγγελματικό επίπεδο. Δεν έχω γνωρίσει πολλούς επαγγελματίες μελισσοκόμους που να μην έχουν ψιλοκαταστρέψει το σώμα τους με την μελισσοκομία (άλλος έχει κοίλες και πέρασε από μαχαίρι, άλλος με δισκοκοίλες ή με μετατόπιση σπονδύλων και δεν μπορεί να σηκώσει τίποτα, άλλος σέρνει τα πόδια του από ζημία στην μέση, τρίτος (στην πραγματικότητα εγώ) έχει τενοντίτιδες και επικονδυλίτιδες καραμπινάτες ή έχει σχισμένους μυς σε ωμοπλάτες, ή δελτοειδείς, ή στους τραπεζοειδείς! Και φυσικά οι περισσότεροι με διαλυμένο στομάχι από καφέδες και ενεργειακά ποτά - Α! Καλά! Και αρκετοί από τα τσίπουρα! Ιδίως όσοι είναι στρογγυλοί και γλυκοί σαν καραμελίτσες! Χα χα χα-). Γίνατε επαγγελματίες μελισσοκόμοι μαναράκια μου! Μπλέξατε! 

 Ουχ ουχ ουχ εγώ που τους έκανα πάλι την ψυχή μαύρηηηηη!!!

 Χα χα χα. 

 Αρκετά, φτάνει τόσο, επάνω σας έχω μια συλλογή από τα Power Juice ( Πως λέμε power stone? Μια από το ίδιο! Α ρε Θάνος, α ρε Θάνος! Τον Spider man ρε Θάνος? Τον Spider man? Χα χα χα) που με συντρόφευσαν σε μεγάλες νύχτες και σε ακόμα μεγαλύτερες μέρες. Ποικιλία καλή και μεγάλη βλέπετε, να μην μου λέτε και ότι διαφημίζω κάποια συγκεκριμένη μάρκα! Ο καλός μύλος όλα τα αλέθει! Χα χα χα. Αλλά στην πραγματικότητα τα Monster Ripper και The Doctor είναι από τα αγαπημένα μου σε γεύση. Ευτυχώς που πλέον υπάρχει και ανταγωνισμός και έχουν πέσει και κατακόρυφα οι τιμές τους μια που τα καίμε με το λίτρο τις κατάλληλες εποχές!

 Χα χα χα.   




 Αλλά εκείνο που θα μείνει για πάντα στην καρδιά μου και το μυαλό μου είναι το συλλεκτικό Taff με την Φτού-ρε-ι-ρα! Αυτό θα το κρατήσω για πάντα ενθύμιο!

 Να σας πω την αλήθεια ακόμα και βλέποντας το χωρίς καν να το πιεις είναι ικανό να σου ανεβάσει τόσο τους σφυγμούς που να μείνεις άγρυπνος για βδομάδες! Τι να κάνουμε? Για κάθε άντρα το Pervitin του είναι πάντα μια γυναίκα!

 Χα χα χα. 





Adios Amigos Locos









Λάζαρος Μότσανος

Σοχός 17/12/2018 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου