UA-50457385-1

Σάββατο 15 Δεκεμβρίου 2018

Ανιχνεύσεις στο 1º-2º -3º Τ.Ε.Ε. Σταυρούπολης - 2º Ε.Π.Α.Λ. Σταυρούπολης- 1º -2º- 5º Σ.Ε.Κ. Σταυρούπολης Vol III


 Και φτάνουμε και στο τρίτο μέρος της ανίχνευσης μας στις τεχνικές σχολές της Σταυρούπολης (το πρώτο μέρος της ανίχνευσης βρίσκεται εδώ  Ανιχνεύσεις στο 1º-2º -3º Τ.Ε.Ε. Σταυρούπολης - 2º Ε.Π.Α.Λ. Σταυρούπολης- 1º -2º- 5º Σ.Ε.Κ. Σταυρούπολης Vol I  και το δεύτερο εδώ Ανιχνεύσεις στο 1º-2º -3º Τ.Ε.Ε. Σταυρούπολης - 2º Ε.Π.Α.Λ. Σταυρούπολης- 1º -2º- 5º Σ.Ε.Κ. Σταυρούπολης Vol II ) όπου βλέπουμε ακόμα μια πτυχή της οικονομικής κρίσης, την στασιμότητα και την απαξίωση της κτηματαγοράς γενικώς, και της ενοικίασης επαγγελματικών χώρων ειδικότερα.

 Επαγγελματικά ακίνητα τα οποία δεν μπορούν να βρουν αγοραστές ή μισθωτές για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα (το συγκεκριμένο έχει μια δεκαετία πλέον που δεν μισθώνεται), με αποτέλεσμα όχι μόνο να μην αποδίδουν πρόσοδο στους ιδιοκτήτες τους, αλλά επίσης να βαραίνονται και με φόρους περιουσίας (πχ ΕΝΦΙΑ), και να απαξιώνεται η αξία τους σε μια αγορά στην οποία οι τιμές των ακινήτων πέφτουν διαρκώς χρονιά με την χρονιά. Αποτέλεσμα οι ιδιοκτήτες τους να αδυνατούν να πληρώσουν τους φόρους, και τις προσαυξήσεις τους για τις καθυστερήσεις πληρωμών, ή ακόμα και τις δόσεις σε τράπεζες σε περίπτωση που τα έκαναν με δανεισμό και σιγά, σιγά, να αποτελούν είτε αντικείμενο ληξιπρόθεσμων χρεών προς το δημόσιο, ή κόκκινα δάνεια προς τις τράπεζες, και να αποτελούν απαξία για τους ιδιοκτήτες τους, το κράτος, ή τις τράπεζες, και στο τέλος βαρίδι και για όλη την οικονομία.

 Επίσης τα ακίνητα τα οποία δεν έχουν μισθωτές ή ιδιοκτήτες να τα λειτουργούν αποτελούν "μαύρες τρύπες" μέσα στον αστικό ιστό, και υποβαθμίζουν την ποιότητα ζωής και ασφάλειας (και κυρίως του αισθήματος ασφαλείας) σε μια γειτονιά ή δρόμο εάν μαζευτούν πολλά τέτοια αχρησιμοποίητα ακίνητα σε μια περιοχή ή δρόμο. Κάτι που έχει συμβεί σε πολλούς κύριους δρόμους της Θεσσαλονίκης (πχ Οδός Λαγκαδά, Βασιλίσσης Όλγας, Μοναστηρίου, Γιαννιτσών κ.α.) αλλά και σε δευτερεύοντες δρόμους.

 Ιδίως στην Οδό Λαγκαδά που έχει και πολλά "κενά" ο αστικός ιστός από τα σημεία που διασχίζει αυτή η Οδός (Στρατόπεδο Παύλου Μελά, Συμμαχικά νεκροταφεία Ζετλενίκ, Κοιμητήρια Αγίας Παρασκευής, Σχολές του ΟΑΕΔ και γενικά Λύκεια, Ταχυδρομείο, Δημαρχείο Σταυρούπολης, Ψυχιατρείο Σταυρούπολης) δημιουργείται ένας ουσιαστικά "νεκρός" δρόμος  (αν συνυπολογιστούν και τα δεκάδες με εκατοντάδες άδεια ή εγκαταλειμμένα  επαγγελματικά ακίνητα) με ελάχιστη νυχτερινή δραστηριότητα και φωτισμό (ιδίως την διετία 2013-1014 στο αποκορύφωμα της κρίσης δεν υπήρχε καν και φωτισμός από τους φανοστάτες του Δήμου και η κατάσταση ήταν τελείως τραγική!), που προκαλεί μεγάλη ανασφάλεια στους πολίτες και ακόμα μεγαλύτερη υποβάθμιση της οδού εξαιτίας αυτής της ανασφάλειας που νιώθουν οι πολίτες και την αποφεύγουν από μια ώρα και μετά.

 Σχετικά με την σχέση της αισθητικής αναβάθμισης του περιβάλλοντος και της εγκληματικότητας υπάρχει η έρευνα των πανεπιστημίων του Harvard και του Suffolk του 2005 όπου σε συνεργασία με την αστυνομία της Μασαχουσέτης μελέτησαν τις επιπτώσεις της βελτίωσης του φωτισμού, των προσόψεων των κτιρίων, της αστυνόμευσης, της καθαριότητας, και της απομάκρυνσης των αργόσχολων και των περιθωριακών από διάφορα επικίνδυνα hot spots (34 στον αριθμό), και βρήκαν ότι μετά από ένα χρόνο η εγκληματικότητα είχε πέσει κατά 20% στα συγκεκριμένα σημεία που εφαρμόστηκαν τα παραπάνω, σε σχέση με τα hot spots που χρησιμοποιήθηκαν ως ομάδα ελέγχου και εφαρμόστηκαν απλώς τα καθιερωμένα αστυνομικά μέτρα (περισσότερα επί του θέματος στην Διατριβή επί Διδακτορία της κα. Σοφίας Βαγιώτα ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ ).     


 Ουυυυυου! 

 Το βαρύναμε πολύ ε? 

 Δεν τα περιμένατε τα παραπάνω ε? 

 Κακώς! 

 Όσοι γνωρίζουν τα γραπτά μου και το επίπεδο έρευνας και ποιότητας πίσω από αυτά δεν θα έπρεπε να νιώσουν καμία έκπληξη με όσα παρουσιάζω παραπάνω, οι υπόλοιποι εάν θα συνεχίζετε να διαβάζετε τα παραληρήματα μου να είσαστε έτοιμοι για ακόμα περισσότερα καλούδια όπως αυτά που μόλις είδατε. 

 Και συνεχίζουμε την ανίχνευση μας χωρίς πολλά, πολλά. 

 Μειώνουμε τον λόγιο λόγο από εδώ και πέρα και αυξάνουμε τον κουζουλό λόγο. 

 Αλήθεια σας λέω! 

 Στον λόγο μου!

 Χα χα χα.  


 Και που είχαμε μείνει?

 Στα παιδικά δωμάτια και στην γαλάζια εποχή του Μπογιατζή των σχολών ε?


 Και τσουπ να και η ροζ περίοδος του Καλλιτέχνη!

 Χα χα χα.


 Λίγο αιρετικό το χρώμα ρε μάστορα!  Τι έγινε? Η Μπινγκ Μπάμπολ που μασούλαγες ήταν τίγκα στο LSD και αποφάσισες μια που την "άκουσες" να βάψεις τις αίθουσες στο χρώμα που μισούσες? Χα χα χα.   


 Τσουπ να και ένας μικρός πρίγκιπας!


 Η τοπική της ΟΝΝΕΔ προφανέστατα.


 Είναι καλά αυτά τα KOBRA ρε παιδιά γιατί θέλω να βάψω κάτι ασπρόμαυρους δικέφαλους στις κυψέλες μου?

 Χα χα χα. 


 Αμάννννννννννν!!!!!!!


 Γουστάρωωωωωω!!!!


 Yes! Girl let's get back to the cave!

 Και ακούω από πίσω βαθιά στο υπόβαθρο την ξανθούλα με την βαθιά μπάσα και αισθησιακή φωνάρα της να μου τραγουδά:

Oh, let's get back to the cave
No-one ever told us we had time to waste

Oh, let's get back to the cave for a little while

Ah, yeah, for a little while*







 Μια τέτοια αψιδωτή είσοδο υπάρχει και στο ισόγειο, παράξενη αισθητική παρέμβαση, λίγο ξεκάρφωτες σε σχέση με όλο τον άλλο σχεδιασμό και αισθητική. 





 Και ξανά κάγκελα!


 Κάγκελα παντού, και τα μυαλά στα κάγκελα του αόρατου εχθρού. 





 Τελευταίος όροφος, και η εικόνα της ολοκληρωτικής καταστροφής παραμένει.


 Ίσως και σε ακόμα χειρότερο επίπεδο.


 5ο ΣΕΚ ΓΡΑΦΟΜΗΧΑΝΩΝ





 Κρίμα!


 Και 5ο ΣΕΚ ΧΗΜΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ


 Και όλη η αίθουσα μοιάζει σαν κάποιος σπουδαστής να έκανε μείξη 94,3 κιλά νιτρικό αμμώνιο (λίπασμα) με 5,7 κιλά πετρέλαιο** και να το πυροδότησε!

 Χα χα χα. 

** Ορίστε σας έδωσα και την σύνθεση του ANFO που τόσο επίμονα μου την ζητούσατε τόσο καιρό!Τώρα εάν είναι μέσα σε μια ανάρτηση που δεν θα κάτσετε να την διαβάστε είναι δικό σας πρόβλημα, εγώ είχα πει ότι θα σας την πω, δεν είχα πει όμως ότι δεν θα την θάψω σε μια ανάρτηση που δεν υπάρχει περίπτωση να την διαβάσει κανένας από σας! Χα χα χα. 


 Για αυτό και ήταν απαγορευμένα τα εργαστήρια χημείας για μένα, για να μην καταλήξουν κάπως έτσι μετά από κανένα "περίεργο μείγμα"!

 Χα χα χα. 





 Ούπς! Η Λίντα Ευαγγελίστα είναι αυτή? Προφανέστατα είμαστε σε αίθουσα που στέγαζε σχολές αισθητικής!





 Υποδιευθυντές? 

 Πάνω από ένας?

 Μπράβο!

 Ααααα ναι το ξέχασα! Μιλάμε για εποχές πριν το 2009, όταν δέναμε τα σκυλιά με λουκάνικα. 

 Εποχές Πασοκ Ολέ, και λεφτά υπάρχουν!

 Χα χα χα. 


 Αμάν ζημιάαααααα!!!!

 Σπουδαστές το έκαναν αυτό?***

 Ή καλλιτέχνες του δρόμου (είτε όταν ήταν εν λειτουργία οι σχολές, είτε όταν εγκαταλείφθηκαν)?

 Όποιος και να το έκανε είναι απλά υπέροχο!

*** Το οποίο έργο είναι αντίγραφο της Ιστορίας του Νικόλαου Γκύζη. 


 Και Παρθενώνες δίπλα σε αγροκτήματα με σιλό (ή εκκλησίες δεν είμαι σίγουρος! Χα χα χα).





 Και ολυμπιακό πνεύμα.


 Προφανέστατα και έχουν γίνει όσο οι σχολές λειτουργούσαν, κάτι που δεν έχουν αντιληφθεί οι περισσότεροι είναι ότι ένα μεγάλο μέρος των Street Art από τους καλλιτέχνες των δρόμων έχουν γίνει έπειτα από πρόσκληση τους από διάφορους υπεύθυνους, και έπειτα από σχετικές άδειες προς αυτούς (επίσης πολύ μεγάλο μέρος των Street Art έχουν γίνει σε εγκαταλελειμμένα στρατόπεδα, εργοστάσια) σε σχολεία, γήπεδα, κοινόχρηστους χώρους. 

 Οπότε η εντύπωση ότι τα περισσότερα Street Art έχουν γίνει ξεκάρφωτα, χωρίς άδεια, σε χώρους ιδιόκτητους είναι παντελώς λανθασμένη. Υπάρχει ένα τεράστιο αρχείο αναρτήσεων σε αυτό το blog (βλέπετε αντίστοιχους συνδέσμους παρακάτω) που θα αυξηθεί ακόμα περισσότερο στο μέλλον που αποδεικνεί πλήρως τον παραπάνω ισχυρισμό. 





 Αλλά και όλη αυτή η εγκατάλειψη και απαξία μόνο μελαγχολία μπορεί να σου φέρει στην ψυχή. 





 Και ακόμα μια φωτογραφία με ευρύ πλάνο για να έχουμε καλύτερη άποψη για τον χώρο. 





 Πλάκα, πλάκα, έχουν αφήσει πολύ εξοπλισμό πίσω!


 Α για να δούμε και λίγο κάτι εδώ.








 Χμμμ!

 Γιν και Γιαν!

 Και τούρκικες τουαλέτες για τους μαθητές.





 Για να ρίξουμε και μια ματιά εδώ.


 Τουαλέτες με λεκάνη για τους καθηγητές όμως ε?

 Μόνο για την πλέμπα τούρκικες τουαλέτες ε?

 Σαν να υπάρχει μια διάκριση εδώ ε?

 Χα χα χα.


 Ουχ, ουχ, ουχ, ουχ, οι Κομμώτριες τα καλύτερα κορίτσια που λέει και ο Μάκης ο Χριστοδουλόπουλος

 Να ζήσουν οι κομμώτριες
 τα καλύτερα κορίτσια,
 που έχουνε χρυσή καρδιά,
 δεν κάνουνε καπρίτσια****

**** Να ζήσουν οι κομμώτριες- Μάκης Χριστοδουλόπουλος

 "Αφιερωμένο από τον Αρκούδα στην Κατερίνα  από το Γ2 του 3ου Τ.Ε.Ε. Σταυρούπολης, και σε όλες τις κομμώτριες του 2 ΣΕΚ Σταυρούπολης! Και επίσης για να μην  το ξεχάσουμε  Κούλα μεγάλο κωλόπαιδο ο Κυριάκος!"

 Χα χα χα.


 Αυτά για σήμερα τσακαλάκια μου, τελείωσε και αυτή η ανίχνευση μέσα στα ερείπια του Ελληνικού Καπιταλισμού, ένα ακόμα ταξίδι μέσα στις άγνωστες γωνιές της πόλης μας ήρθε στο τέλος του, μια ακόμα βουτιά μέσα στις αναμνήσεις των κατοίκων αυτής της πόλης ολοκληρώθηκε.

 Μεικτά τα συναισθήματα, πίκρα για τις ζωές των συνανθρώπων μας που ναυάγησαν από τις φουρτούνες της ζωής και βρήκαν καταφύγιο μέσα στις ερημιές της πόλης μας. Μελαγχολία για την καταστροφή που έχει επιφέρει στην ζωή μας η οικονομική κρίση που λυμαίνεται εδώ και μια δεκαετία τις ζωές μας. Αλλά και ελπίδα που φέρνει η προσδοκία ότι μπορεί να έχουμε φτάσει σε σημείο καμπής στον οικονομικό κύκλο και να αρχίζει σιγά, σιγά, η πολυποθούμενη ανάκαμψη, της οικονομίας γενικά, και των ζωών μας ειδικότερα. Ίδωμεν...

 Τελευταία εικόνα που θέλω να κρατήσω από αυτή την ανίχνευση είναι η παραπάνω, μια μικρή μα και τόσο δυνατή λάμψη μέσα στα βαθύτερα σκοτάδια των χειρότερων εφιαλτών μας.


 Adios Amigos Locos


Σειρά  Ελληνικός Καπιταλισμός: Όνειρα στα συντρίμμια






 Για να βοηθήσουμε και τον κόσμο στο να έχει πρόσβαση στο αρχείο που δημιουργούμε θα βάλω και τους συνδέσμους από τις αντίστοιχες αναρτήσεις του Blog  για να μπορούν να είναι στην άμεση διάθεση καθενός που θέλει να περιηγηθεί σε αυτό

Σειρά Graffiti και Θεσσαλονίκη

























































Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου