UA-50457385-1

Τετάρτη 28 Ιουλίου 2021

Άντε πες μας και εσύ την δική σου παραμύθα για την βασιλοτροφία

 



 Λάζαρε ελπίζω να είσαι καλά! Βρήκα το μπλογκ σου και ομολογώ πως ήταν μια όαση πάγου για να δροσίσω την καμένη γούνα μου από τον καύσωνα μαλακίας που επικρατεί στους μελισσοκόμους του γιουτουμπ. Στην εξωτική **** που ζω λοιπόν η τέχνη και το επάγγελμα της Μελισσοκομίας είναι θεόκλειστα. Χωρίς Βοήθεια λοιπόν για να μην πω πως αν δεν ήμουν και κάποιος στο χωριό θα με κυνηγούσαν κιόλας ξεκίνησα να ασχολούμαι. Αρρώστησα, ξενυχτάω ακόμα παρ ότι έχουν περάσει χρόνια και σκέφτομαι τις κόρες μου. Τι κάνουν, τι μπορώ να κάνω εγώ για εκείνες, ξέρω πως καταλαβαίνεις. Το λοιπόν, μετά που μου ήρθαν νεκρές βασίλισσες που είχα παραγγείλει για κάτι παραφυάδες που ήθελα να κόψω αποφάσισα πως έπρεπε να ξεπεράσω τη φοβία που μου μετέδιδαν διάφοροι για τη βασιλοτροφια και να προχωρήσω. Οι πρακτικές των βιβλίων είτε είναι όντως περίπλοκες είτε δεν περιγράφονται απλά και κατανοητά για τα δικά μου δεδομένα. Έτσι, κάτι με τις σημειώσεις μου κάτι με την κάθε παπαριά διαφόρων στο γιουτουμπ που μου πήρε χρόνια να καταλάβω πως δεν ήταν πιο έμπειροι από εμένα, απλά τα έπαιρναν από διαφημίσεις, έκανα φέτος βασιλοτροφια να την κάνει ο Θεός δηλαδή. Πήρα ανοικτό γόνο, μέλια και κλειστό γόνο, μοίρασα, τίναξα πληθυσμούς στις εισόδους, έβαλα και τροφουλες και περιμένω τώρα να δω τι θα γίνει αν και από κηφήνες δεν έχω καλούς πληθυσμούς. Έχεις κάποιο κείμενο δικό σου για βασιλοτροφια με ανοικτό γόνο, χωρίς εμβολιασμούς και ζεντερ και αρχικά μελίσσια και αποπερατώσεις; Δεν πάω να γίνω βασιλοτροφος, για ιδιοχρησία είναι άλλωστε δεν θα ανταγωνιστώ κανέναν για να βγάλω πιστόλια βασίλισσες. 

 

Σε ευχαριστώ εκ των προτέρων

*******


 Bear's Nest: Χα χα χα! Από όλες εκεί έξω τις ψωνάρες της διαδικτυακής μελισσοκομίας εμένα βρήκες να ρωτήσεις για βασιλοτροφία? Τον πλέον απόλυτο πάνω στο θέμα, και που έχει την άποψη ότι από όλα τα μελισσοκομικά φολκλόρ η βασιλοτροφία είναι το πλέον υπερτιμημένο και υπερπαιγμένο? Χα χα χα!

  Πρώτα από όλα καλώς όρισες στην Μελισσοκομία ******, δύσκολος κόσμος εάν θέλεις να γίνεις μόνιμος κάτοικος του, δύσκολο επάγγελμα εάν θέλεις να ζήσεις από αυτή, μια υπέροχη ενασχόληση εάν το δεις ως χόμπι.

  Είσαι και σε δύσκολο μέρος για μελισσοκομία, νησί του Αιγαίου, όπου συνήθως το μεγαλύτερο δέντρο είναι ο μαϊντανός, και οι βροχές έρχονται μόνο μετά από αβέρτα λιτανείες και χορούς της βροχής! Υπομονή και καρτερικότητα!

  Πάμε παρακάτω σε όσα μου γράφεις με μια δύο παρακάμψεις πρώτα. Ναι η μελισσοκομία είναι κλειστό επάγγελμά, και δεν πιστεύουν πολλοί στην διάχυση των γνώσεων, πιστεύουν όμως στην εκμάθηση της από τους νέους μελισσοκόμους μέσα στο μελισσοκομείου του παλιότερου μελισσοκόμου (δηλαδή να πηγαίνεις και να βοηθάς τον παλιό μελισσοκόμο και να μαθαίνεις από την τριβή με τα μελίσσια του, καθώς και να «κλέψεις» την τέχνη καθώς τον βοηθάς), ακριβώς όπως έμαθα και εγώ (συν φυσικά βιβλία, σεμινάρια, ατελείωτες ώρες μπροστά σε έναν υπολογιστή για να αναζητώ γνώσεις μελισσοκομικές, και φυσικά το κυριότερο αβέρτα ενασχόληση και με τα δικά μου  μελίσσια).

 Δυστυχώς πλέον καθώς έχω έρθει και εγώ στην θέση των παλιότερων μελισσοκόμων έχω διαπιστώσει ότι οι νεότεροι μελισσοκόμοι δεν αποδέχονται το να μάθουν στο μελισσοκομείο του παλιότερου μελισσοκόμου, αλλά θεωρούν υποχρέωση του παλιότερου μελισσοκόμου να τους μάθει την τέχνη της μελισσοκομίας στο δικό τους το μελισσοκομείο (δηλαδή να γίνει ο παλιότερος μελισσοκόμος δικός τους βοηθός!). Κάτι που δεν είναι δυνατόν να το δεχθεί κανένας παλιότερος μελισσοκόμος (όπως και εγώ! Άσχετα που γράφω τόσα και τόσα μέσα στο blog μου και πιστεύω ακράδαντα στην διάχυση των γνώσεων!). Εάν πάς με αυτήν την προοπτική (να γίνεις άμισθος βοηθός κάποιου παλιού μελισσοκόμου) δεν νομίζω να βρεις τόσα πολλά στεγανά στις μελισσοκομικές γνώσεις.

  Τώρα σχετικά με το επίπεδο των μελισσοκομικών Youtubers δεν μπορώ να εκφέρω γνώμη μια που δεν τους παρακολουθώ, και αυτό γιατί συνήθως οι youtubers στην πραγματικότητα μάθανε την μελισσοκομία από τα γραπτά των πολύ παλιότερων από αυτούς στο επάγγελμα bloggers!

  Πιθανότατα θα υπάρχουν και καλοί μελισσοκομικοί Youtubers αλλά είναι μετρημένοι στα δάχτυλα ( του ενός!) χεριού και κατά πιθανότητα θα είναι ήδη και bloggers, φυσικά υπάρχουν και Youtubers εκεί έξω που είναι και άκρως επικίνδυνοι (ιδίως εάν σου αρχίζουν για εξωτερικές τροφοδοσίες, και εξωτικά μαντζούνια για θεραπείες  και, και, και…..!). Οπότε καλά είναι να μην τους τσουβαλιάζεις όλους στο ίδιο σακί, αν και θα σε συνιστούσα εάν θέλεις πραγματικά να μάθεις μελισσοκομία έστω και διαδικτυακά να απευθυνθείς κυρίως στους bloggers γιατί είναι πολύ πιο έμπειροι στην μελισσοκομία (διάολε τα πιο παλιά μελισσοκομικά blogs έχουν ξεκινήσει από το 2008! Τι να λέμε τώρα?), φυσικά υπάρχουν και κάποιοι μελισσοbloggers που είναι για πίσσα και πούπουλα! Χα χα χα.

  Πάμε τώρα στο θέμα που σε ενδιαφέρει, η βασιλοτροφία (κακώς!!!!! Έχεις χιλιάδες άλλες πρώτα προτεραιότητες και γνωστικά κεφάλαια στην μελισσοκομία που θα πρέπει να ασχοληθείς! Στην πραγματικότητα δεν γνωρίζεις την Άλφα-βήτα της μελισσοκομίας, και όμως εσύ μου θέλεις να γράφεις μυθιστορήματα στο Β΄ πρόσωπο του Ενικού ένα πράμα σαν να λέμε!).

  Και εξηγούμαι το τι εννοώ αρχίζοντας πρώτα από πράγματα που μάλλον σου διαφεύγουν σχετικά με μένα. Εγώ δεν ασχολούμαι με την βασιλοτροφία έτσι όπως την ορίζουν οι περισσότεροι (φυσικά υπήρξαν πολλές χρονιές που δημιούργησα 100-150 καινούργιες παραφυάδες, οπότε και αντίστοιχες βασίλισσες! Αριθμοί που πολλοί από όσους ασχολούνται με την βασιλοτροφία ούτε καν τους φαντάζονται! Αλλά κατά τα άλλα αυτοί ασχολούνται με βασιλοτροφία, ενώ εγώ όχι! Χα χα χα).

 Μάλιστα θεωρώ όλο αυτό τον ντόρο που γίνεται για την βασιλοτροφία ως ένα από τα μεγαλύτερα μελισσοκομικά φολκλόρ στην διαδικτυακή μελισσοκομία (όχι την ίδια την βασιλοτροφία, αλλά το πόσο πολύ ασχολούνται όλοι με αυτή!), μελισσοκομικό φολκλόρ που ανακυκλώνεται περιοδικά και αυτό όπως και άλλα στις διαδικτυακές συζητήσεις (μαζί με τις κυψέλες Ντανταντ και top bar, τις πλαστικές κυψέλες, τα βασιλικά διαφράγματα, τα πολυώροφα μελίσσια, και, και, και, και,…….).

 Η δικιά μου οπτική στην μελισσοκομία βασίζεται στην αρχή της απλότητας (τα πάντα θα πρέπει να είναι όσο πιο απλά γίνεται, και η κάθε διαδικασία, χειρισμός, μέθοδος, τακτική, θα πρέπει να απλοποιείται όσο το δυνατόν περισσότερο, γιατί όπως έχω γράψει εκατοντάδες φορές μέχρι τώρα ο Πολλαπλασιασμός είναι πολύ πούστικο πράγμα. Μια απλή διαδικασία στα 10-30 μελίσσια μπορεί να μην είναι απλή διαδικασία και στα 200-300 μελίσσια, αλλά μια περίπλοκη διαδικασία στα 10-30 μελίσσια θα είναι σίγουρα μια αδύνατη να γίνει διαδικασία στα 200-300 μελίσσια!

  Φυσικά αυτή την άποψη μου δεν την συμμερίζονται και τόσο όσοι είναι μόνιμοι θαμώνες σε διαδικτυακές μελισσοκομικές συζητήσεις (αλλά την συμμερίζονται απόλυτα οι επαγγελματίες μελισσοκόμοι εκεί έξω!), ίσως και γιατί υπάρχει και η επιρροή εκεί μέσα και των βασιλοτρόφων που οι άνθρωποι θέλουν να πουλήσουν και τις μάνες τους (και καλά κάνουν) και εμμέσως ή άμεσα συντηρούν το θέμα της βασιλοτροφίας.

  Επίσης θεωρώ ότι οι καλύτερες μάνες είναι οι μάνες σμηνουργίας και όχι οι βασιλοτροφίας (αν και φυσικά τα πράγματα είναι απλά, καλή μάνα είναι η μάνα που γεννά! Όλα  τα υπόλοιπα είναι να είχαμε να λέγαμε).

  Όπως και ότι η μάνα είναι απλώς ένα από τα συστατικά που αποτελούν το μελίσσι, το άλλο συστατικό του μελισσιού είναι ο εργατικός πληθυσμός, κανένα από μόνο του δεν αρκεί για να λέμε «αααα να ένα μελίσσι». Οπότε από την στιγμή που χρειάζεσαι εργατικό πληθυσμό μαζί με την μάνα γιατί δεν το δημιουργείς ταυτόχρονα (κόβοντας μια παραφυάδα με βασιλικά κελιά σμηνουργίας). Υποθέτω για κάτι τέτοιες προτάσεις στα γραπτά μου θα είμαι στην καρδιά όλων των επαγγελματιών βασιλοτρόφων! Χα χα χα.

  Ίσως όμως ο βασικότερος λόγος που δεν έχω ασχοληθεί με την βασιλοτροφία να είναι ο παρακάτω. Δεν θεωρώ ότι αξίζει να ασχοληθείς με την βασιλοτροφία χωρίς ταυτόχρονα να ασχοληθείς και με την παραγωγή βασιλικού πολτού (στην πραγματικότητα η παραγωγή βασιλικού πολτού είναι κλάσεις σπουδαιότερη από την βασιλοτροφία!). Ναι αλλά η παραγωγή βασιλικού πολτού θέλει καθορισμένο πρόγραμμα (σήμερα εμβολιάζω, αύριο τροφοδοτώ, μεθαύριο βγάζω βασιλικό πολτό, και συνεχίζω λέγοντας μέρα με την μέρα)! Ναι αλλά εγώ έγινα μελισσοκόμος για να μην υπακούω σε ένα καθορισμένο πρόγραμμα εργασίας αλλά να είμαι ελεύθερος να κάνω ότι γουστάρω, όποτε το γουστάρω (Τρίχες! Αυτή την εποχή, -και λέγοντας «αυτή την εποχή» εννοώ από Απρίλη μέχρι Νοέμβρη!- δουλεύω σχεδόν καθημερινά πολύ περισσότερες ώρες από το οκτάωρο! Αλλά το κάνω για μένα, για την δική μου δουλειά, είναι επιλογή μου, όχι επιλογή του «αφεντικού!»). Εάν ήταν να δουλεύω με πρόγραμμα και ωράρια θα έβρισκα μια δουλειά ως υπάλληλος. Ναι μεν στις καλές μελισσοκομικές χρονιές θα βγάζω περισσότερα λεφτά (αλλά όχι πολύ περισσότερα!), αλλά στις κακές μελισσοκομικές χρονιές θα βγάζω πολύ λιγότερα λεφτά (Πολύ! Πολύ! Πολύ! Λιγότερα!!!!) αλλά χωρίς τέτοια εξάντληση, ρίσκο, κινδύνους, και καταστροφή του σώματος μου!

 Οπότε και για αυτό δεν έχω ασχοληθεί με την βασιλοτροφία όπως συνήθως την ορίζουν, δεν και μου χρειάσθηκε ιδιαίτερα, και τους αριθμούς από τα μελίσσια που θέλω τους έχω, και πολλά μέλια βγάζω, και λεφτά δεν έχω ρίξει σε ήσσονες προτεραιότητες για μένα (πχ εάν κάνει 300 ευρώ ο εξοπλισμός της βασιλοτροφίας προτιμώ να ρίξω αυτά τα 300 ευρώ για μια μελισσοκομική ζυγαριά μια που θεωρώ ότι το παν στην μελισσοκομία είναι το κυνήγι της νεκταροέκκρισης / μελιτωέκκρισης και μια μελισσοκομική ζυγαριά μπορεί  να με βοηθήσει σε αυτό, φυσικά ακόμα περισσότερο προτιμώ να ξοδεύω αυτά τα 300 ευρώ σε πετρέλαιο για ανιχνεύσεις και μετακινήσεις! Βλέπεις ποια είναι η ιεράρχηση των προτεραιοτήτων μου, τόσο απλά!).

  Δεν μου λες? Είμαστε ήδη στην τρίτη σελίδα  απάντησης, σε έχω κράξει μέχρι τώρα ή όχι?

 Όχι!?!?!

 ΌΧΙ!!!!

 Μα τι κάνουμε τότε?

 Κράξιμο και γρήγορα μάλιστα!!!!

 Χα χα χα.

  Καλά είσαι μαλάκας (και εδώ είναι η απάντηση γιατί με λένε «ο Αρκούδας» και όχι «η Τίνκερμπελ»)? Μου πήγες και αγόρασες βασίλισσες?!?!  Με 10 έως 15  ευρώ υποθέτω ε? Το αντιλαμβάνεσαι ότι με 10-15 ευρώ αγοράζεις ένα τσουβάλι ζάχαρη!!!! Αγοράζεις μια έτοιμη βασίλισσα υποτίθεται για να κερδίσεις 10-15 μέρες περισσότερης γέννας της βασίλισσας ε? Ξέρεις πόση περισσότερη γέννα μπορεί να σου δώσει μια βασίλισσα εάν της τροφοδοτήσεις ένα έξτρα τσουβάλι ζάχαρη σε σιρόπι (όχι βέβαια πάνω στην παραγωγική νεκταροέκκριση! Αυτό είναι νοθεία!)? Παραφυάδα των 5 πλαισίων με τέτοιο επίπεδο τροφοδότησης από τον Απρίλη προλαβαίνεις να την κάνεις τριώροφο μελίσσι μέχρι το πρώτο χέρι του πεύκου! Αμαρτία! Σου ήρθαν και πεθαμένες και οι βασίλισσες! Καλά μιλάμε είναι να βγάζεις τα μάτια σου με τα χέρια σου!!!! Και μην νομίζεις, το έκανες αυτό μεταφορικά!

  Πάμε παρακάτω, πήρες ανοιχτούς γόνους, κλειστούς, μέλια, έβαλες τροφές, τίναξες πληθυσμό?!?! Πλάκα μου κάνεις! Γιατί? Επειδή θα το έγραψε κάποιος σε μια μελισσοκομική ομάδα ε? Πως δεν έβαλες και την παραφυάδα στην θέση του αρχικού μελισσιού για να πάρει τις ιπτάμενες από το αρχικό μελίσσι? Ή γιατί δεν έκοψες παραφυάδα από κλειστούς γόνους από διαφορετικά μελίσσια? Πως τα άφησες όλα αυτά και δεν τα έκανες? Χα χα χα. Μην μπερδεύεσαι, όλα αυτά γίνονται, αλλά δεν είναι ακριβώς και ότι απλούστερο μπορείς να κάνεις όσο αφορά το να κόψεις παραφυάδες!

  Και εσύ χρειάζεσαι έναν απλό τρόπο να αναπαράγεις το ζωικό σου κεφάλαιο, για κάποιο παράξενο λόγο έχεις αντιληφθεί επάνω σου έναν φόβο για την βασιλοτροφιά όπως έχεις ήδη αναφέρει αλλά εγώ βλέπω ένα ακόμα μεγαλύτερο φόβο για το κόψιμο παραφυάδων!!! Θεωρείς ως πιο απλό και σίγουρο τρόπο την εισαγωγή βασίλισσας σε μια άμανη παραφυάδα, παρά το να τσιμπήσεις εσύ ένα ωραίο μελισσάκι και να το κόψεις στα 2-3-4 ή και 6-7 κομμάτια (αυτά τα κάνουμε εμείς οι Αλεοί και όχι οι Πουντικαρέοι! Χα χα χα).

  Κακώς! Το να κόβεις παραφυάδες θα έπρεπε να είναι τόσο απλό όσο η αναπνοή, το να κόβεις παραφυάδες με εισαγωγή βασίλισσας θα έπρεπε να είναι το αντίστοιχο της αναπνοής διασωληνομένος! Χα χα χα.

  Οπότε τι έχουμε κάνει μέχρι τώρα? Αβέρτα δικαιολογίες από μένα γιατί είμαι τεμπέλης και δεν κάνω βασιλοτροφία. Το κλασικό κράξιμο αμέσως μετά για να μην παίρνουν και πολύ αέρα οι νέοοοοουςςςςς(!), τι άλλο μένει να κάνουμε? Να φανούμε και λίγο χρήσιμοι ε? Ώρα για διάβασμα στο σπίτι, για να δούμε τι μπορώ να σου προτείνω από τις αναρτήσεις του blog και για να απλοποιήσεις τις μεθόδους και τους χειρισμούς σου αλλά και για να ξεπεράσεις αυτόν τον τελείως αδικαιολόγητο και παιδικό θα έλεγα φόβο σου για να κόβεις παραφυάδες.

  Πάμε στην Άλφα βήτα πρώτα του κοψίματος των παραφυάδων με την ανάρτηση Οδηγίες προς ναυτιλομένους  όπου θα βρεις τον βασικό τρόπο κοψίματος παραφυάδων με μετακίνηση (δεν χρησιμοποιώ την βεντάλια, η βεντάλια είναι για τους τεμπέληδες μελισσοκόμους, δεν έχω γνωρίσει μελισσοκόμο που να κάνει βεντάλια και να είναι καλός, κανένας μελισσοκόμος που κάνει βεντάλια δεν έχει τον σεβασμό μου, μελισσοκόμος-βεντάλια μπλάχ, λιάκ, κακάααααα! Χα χα χα) και όχι μόνο, είναι τα βασικά σε μια τεράστια γκάμα χειρισμών, εάν μπορείς να τα ακολουθήσεις θα έχεις κάνει ένα τεράστιο βήμα όσο αφορά το γνωστικό σου κεφάλαιο στην μελισσοκομία, και κυρίως στην αποτελεσματικότητα σου σε αυτή.

 Έπειτα η επόμενη ανάρτηση που πρέπει να ξεκοκαλίσεις είναι η Μελισσοκομικά Σκονάκια  και η  Μελισσοκομικά σκονάκια Vol II   όπου είναι η αριθμητική του μελισσιού, αυτή πρέπει να την ξέρεις από έξω και ανακατωτά, να την ξέρεις τόσο καλά ώστε να μην την σκέφτεσαι καν! Να ξέρεις τι σε συμφέρει να κάνεις βάση αυτής χωρίς να κάνεις ούτε καν έναν υπολογισμό, τι μέρα έχουμε? Τέτοια! Εισαγωγή ακάλυπτου γόνου για νέα μάνα? Συνένωση? Τίναγμα? Όλα θα σου έρχονται αυτοματικός! Αλλά πρέπει να την ξέρεις αυτή την αριθμητική πολύ καλά για να γίνει αυτό! Διάβασμα! Πολύ!

 Διαβάζεις την  Μελισσοκομικοί χειρισμοί και δέντρα αποφάσεων  για να εμπεδώσεις ακόμη καλύτερα τα παραπάνω.

 Επόμενη ανάρτηση η Σμηνουργίες αφεσμοίπατέντες και μέσα αντιμετώπισης  γιατί τα μελίσσια είναι σαν τα αρχίδια, πολλές φορές μένουν περιορισμένα εκεί που τα θέλεις, αλλά και αρκετές φορές κρέμονται από εδώ και εκεί (Ναι αυτό ήταν! Με αυτή την πρόταση εξασφάλισα και το εισιτήριο για την Κόλαση!!! Χα χα χα).

 Μια αρχική παρουσίαση του κοψίματος δύο σταδίων μου έχει γίνει σε αυτή την ερώτηση που υπάρχει στην ανάρτηση Κόψιμο Παραφυάδων κάτω από το πρίσμα του μελισσοκομικού ενθουσιασμού των νέων μελισσοκόμων και της έλλειψης εμπειρίας τους  , καθώς και οι περιορισμοί του σε μια δική μου τοποθέτηση στην ανάρτηση Οι μεγαλύτερες ημέρες του πολέμου - Κόβοντας παραφυάδες , αλλά και η εφαρμογή της πάλι από μένα όταν βόλευε ο παραπάνω τρόπος στην ανάρτηση Σσσσσσσσσσσσσ! Το αφεντικό κόβει...... .

  Και για το τέλος ένας υποδειγματικός τρόπος χωρίσματος παραφυάδων από έναν τελείως έμπειρο μελισσοκόμο, για να δεις το ότι το να κόβεις παραφυάδες είναι κάτι το τόσο απλό και φυσιολογικό σαν την  αναπνοή, και έτσι να σου φύγει ο φόβος πάνω στο κόψιμο παραφυάδων, σου συνιστώ αυτή την ανάρτηση Ο Μαύρος Λύκος της Μελισσοκομίας ή εναλλακτικός τίτλος: Δενείμαστε όλοι το ίδιο  να την διαβάσεις πολλές φορές, θα σε βοηθήσει τρομερά πάνω στο να λειτουργείς καλύτερα πάνω σε αυτόν τον τομέα.

  Φυσικά υπάρχουν ακόμα δεκάδες  αναρτήσεις  με πληροφορίες και γνώσεις πάνω στο κόψιμο παραφυάδων (ιδίως στην σειρά απαντώ εκεί που δεν με σπέρνουν) και καλά θα είναι να τις διαβάσεις όλες, είναι ένα τεράστιο γνωστικό κεφάλαιο που περιμένει να γίνει δικό σου, πιστεύω ότι θα σε βοηθήσουν πάρα πολύ.

   Ελπίζω να μην σε κούρασα πολύ ή να μην σε ξένισε υπερβολικά ο ορμητικός και θυελλώδης γραπτός μου λόγος, μερικές φορές είμαι σαν  έκρηξη και όποιον πάρει ο χάρος  χα χα χα. Μου άρεσε η ερώτηση σου, θα την ξαναδείς.   


Σειρά "Απαντώ εκεί που δεν με σπέρνουν".











Γιατί Κυψελογισμός?

Απαντήσεις σε ερωτήσεις που δεν μου έγιναν Vol XXXVIII


Απαντήσεις σε ερωτήσεις που δεν μου έγιναν Vol XXXIX


Κλέφτης ονείρων αν δεν είσαι


Γίνε ΠΑΟΚ


Απαντήσεις σε ερωτήσεις που δεν μου έγιναν Vol XL


Απαντήσεις σε ερωτήσεις που δεν μου έγιναν Vol XLI


Απαντήσεις σε ερωτήσεις που δεν μου έγιναν Vol XLII


Απαντήσεις σε ερωτήσεις που δεν μου έγιναν Vol XLIII


Περί τροφοδοσίας


Απαντήσεις σε ερωτήσεις που δεν μου έγιναν Vol XLIV


Απαντήσεις σε ερωτήσεις που δεν μου έγιναν Vol XLV


Μελισσοκομία και Ηθική


Απαντώντας μελισσοκομικές ερωτήσεις ακόμα και άρρωστος! 


Απαντήσεις σε ερωτήσεις που δεν μου έγιναν Vol XLVI


Απαντήσεις σε ερωτήσεις που δεν μου έγιναν Vol XLVII


Κυψέλες στην Ακτίνα πτήσης Μελισσών


Αναζήτηση αναρτήσεων στις Μελισσοιστορίες και άλλα ή αλλιώς Η τρικυμία εν κρανίο του Αρκούδα!


Μελισσοκομία και επιθετικότητα μελισσιών


Τι είναι αυτό που μπορεί να αμφισβητηθεί στην μελισσοκομία και τι όχι Vol I




ΧΑΡΤΗΣ ΑΝΘΟΦΟΡΙΩΝ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΒΕΛΤΙΣΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΥΓΡΑΣΙΑΣ  ΚΑΙ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑΣ


Χτίζοντας ημέρα με την ημέρα, απάντηση στην απάντηση, την εμπιστοσύνη των άλλων στο πρόσωπο σου


Για να μιλήσουμε λίγο σχετικά με το τι είναι τα "γλυκά" και τα "πικρά" μελίσσια


Απαντήσεις σε ερωτήσεις που δεν μου έγιναν Vol XLVIIl


Βάζοντας το κάρο μπροστά από το άλογο


Απαντήσεις σε ερωτήσεις που δεν μου έγιναν Vol XLIX


Απαντήσεις σε ερωτήσεις που δεν μου έγιναν Vol L


Οδηγός για την σταθερή μελισσοκομία μέσα από την οπτική ενός νομάδα μελισσοκόμου

Μελισσοκομία και υψηλές προσδοκίες: Ο κανόνας του 50%

Μελισσοκομία και υψηλές προσδοκίες: Ανταγωνισμός ή αλλιώς Βρε καλώς τα παιδιά

Απαντήσεις σε ερωτήσεις που δεν μου έγιναν Vol LI

Απαντήσεις σε ερωτήσεις που δεν μου έγιναν Vol LII

Απαντήσεις σε ερωτήσεις που δεν μου έγιναν Vol LIII

Δεν αποδίδουν πράγματι τα μελίσσια που είχαν τοποθετήσεις στο βελανίδι στο πεύκο? 

Τα όρια της γνώσης μας πάνω στην Μελιτωέκκριση του Βελανιδιού

Απαντήσεις σε ερωτήσεις που δεν μου έγιναν Vol LIV

Απαντήσεις σε ερωτήσεις που δεν μου έγιναν Vol LV






 Adios Amigos Locos

 

 

 

 

Λάζαρος Μότσανος

Σοχός 28/07/2021

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου