UA-50457385-1

Σάββατο 27 Ιανουαρίου 2024

Επανακαλύπτωντας την μελισσοκομική τέχνη - Κατασκευή τετρακυψελιδίου

 


 Και ήρθε η ώρα για να παρουσιάσουμε και το τετρακυψελίδιο, σε συνέχεια των αναρτήσεων που παρουσιάζουν την χρήση της σμηνουργίας ως μελισσοκομικής μεθόδου, όπως παρουσιάστηκαν στις αναρτήσεις του blog Αφεσμοί, αφεσμοί, αφεσμοί καθώς και Κάνοντας τρύγο με τρείς κυψέλες και ένα σημάδι, και της επίλυσης των προβλημάτων της, αλλά και της πλήρης εκμετάλλευσης της, όπως παρουσιάστηκε στην ανάρτηση του blog Επανακαλύπτωντας την μελισσοκομική τέχνη - Κατασκευή τρικυψελίδιων.

 Σήμερα θα επικεντρωθούμε περισσότερο στην κατασκευή του τετρακυψελιδίου, και όχι στα προβλήματα της παραπάνω μεθόδου, τις λύσεις στα προβλήματα που δημιουργεί, καθώς και στο κόστος ανά μονάδα για το υλικό που παρουσιάζω. 

 Αυτά έχουν αναλυθεί στις προηγούμενες αναρτήσεις, μπορείτε να τα δείτε όλα εκεί. Εδώ θα γίνει μια προσπάθεια να περιορισθεί όσο το δυνατόν περισσότερο ο σχολιασμός (χωρίς φυσικά να υποβαθμιστεί η ποσότητα, και ποιότητα, των πληροφοριών που θα παρουσιαστούν) γιατί βλέπω ότι έχετε πρόβλημα με τις εκτεταμένες αναρτήσεις, και μου φαίνεται παράξενο μια που οι μελισσοκόμοι θέλουν να αυτοχαρακτηρίζονται ως "διαβαστεροί"! 

 Ίσως κάποια μέρα να σας ετοιμάσω μια ανάρτηση όπου θα δείχνω πόσες είναι οι προβολές κάθε ανάρτησης σε σχέση με το μέγεθος της, και κυρίως όταν έχω ήδη προειδοποιήσει ότι θα είναι μεγάλες κάποιες αναρτήσεις. Να δείτε για πότε θα σβήσει ο μύθος ότι οι μελισσοκόμοι γουστάρουν να διαβάζουν! Χα χα χα. 

 Τετρακυψελίδιο που με δυσκόλεψε ιδιαίτερα να καταλάβω το τι ήταν, έχοντας μόνο την βάση του, και μερικά εσωτερικά καπάκια, που ήταν απλώς μικρότερα από τα εσωτερικά καπάκια για τρικυψελίδια που είχα βρει ταυτόχρονα στο μέρος που τα είχαν πετάξει.

 Εδώ εσείς ήδη έχετε ένα πλεονέκτημα σε σχέση με μένα για να αντιληφθείτε το τι είναι η παραπάνω βάση, γιατί ήδη σας έχω πει ότι είναι βάση για τετρακυψελίδιο. Εγώ όμως δεν είχα αυτή την γνώση, μόνο ένα πολυχρονισμένο, βρώμικο, και μαυρισμένο ξύλινο αντικείμενο με 4 μεταλλικά ελάσματα επάνω του ,και 4 ανοίγματα, ένα σε κάθε πλευρά του. 

 Δεν το αποκρυπτογράφησα αμέσως το τι είναι (γιατί και δεν ήξερα για την ύπαρξη τετρακυψιλεδίων σε αντίθεση με την γνώση που είχα για τα τρικυψελίδια, αλλά και γιατί δεν φανταζόμουν ότι ο συγκεκριμένος μελισσοκόμος, που τα χρησιμοποιούσε πριν από 4 δεκαετίες, θα είχε στην κατοχή του όχι μόνο εξειδικευμένο μελισσοκομικό υλικό, αλλά άκρως εξειδικευμένο, το οποίο μάλιστα δεν είμαι σίγουρος εάν είναι αγορασμένο, ή κατασκευασμένο από τον ίδιο (εάν το κατασκεύασε ο ίδιος χωρίς να το είδε από πουθενά αλλού ήταν ιδιοφυία!!! Ακόμη και εγώ αφού τελείωσα με το τετρακυψελίδιο και συζήτησα με έναν φίλο μου (τον Ζαφείρη Χουρμούζη, έναν καλό μελισσοκόμο), μου έθεσε στα υπόψη μου ότι υπάρχει αυτό το μελισσοκομικό υλικό στο εμπόριο, και υπάρχουν και κάποιοι Αμερικάνοι που το χρησιμοποιούν, ως πάτωμα και όχι σαν γονοφωλιά. Και εγώ βάδισα στα τυφλά, και με την φαντασία μου και μόνο, το πως θα μπορούσε να ήταν αυτή η μελισσοκομική κατασκευή).

 Στην πραγματικότητα η πρώτη μου σκέψη ήταν μήπως ήταν εξειδικευμένο υλικό για τρύγους! Μια βαλβίδα διαφυγής των μελισσών από τον μελιτοθάλαμο. τύπου Vortex! Απλώς δεν κολλούσε το ότι τα 4 ανοίγματα του άνοιγαν περισσότερο προς τα έξω. αντί να κλείνουν! Ανοίγματα που είχαν μεν κλίση σαν τα ανοίγματα που έχουν μερικές κυψέλες, αλλά ήταν πολύ μικρότερα από τα ανοίγματα κυψελών. 

 Μία μέρα απλώς καθώς το έβλεπα από ψιλά και είχα από δίπλα του τα πόδια μου ήρθε κάτι σαν επιφώτιση "Φαντάσου να ήταν αυτά πόρτες από κυψέλες! Και να μην είχες που να βάλεις τα πόδια σου γιατί θα υπήρχε είσοδος σε κάθε πλευρά της κυψέλης! Ευτυχώς στο τρικυψελίδ.............! Όχι ρε φίλε! Δεν μπορεί!!!!!!! Δεν μπορεί!!!! Είναι δυνατόν? Ήταν τόσο μπροστά αυτός ο μελισσοκόμος? Είναι δυνατόν?!?! Μπορεί αυτό να είναι κάτι σαν τρικυψελίδιο, με τέσσερα διαμερίσματα?!?! Τέσσερα διαμερίσματα, τέσσερις πόρτες? Είναι πόρτες αυτά? Δεν βλέπω το πάνω κομμάτι σε ένα πάτωμα, αλλά την βάση του? Είναι αυτό, είναι, πως να το πω?" Τετρακυψελίδιο? Ναι! Κάτσε να σκεφτώ πως θα έπρεπε να είναι τα διαμερίσματα του, τα δύο ακριανά θα έχουν αυτή, και αυτή, την είσοδο! Ναι! Τα δύο κεντρικά όμως? Εδώ δεν θα έχει πρόβλημα? θα πρέπει να είναι ελαφρώς αντιδιαμετρικά προς τον διαμήκη άξονα για να είναι απομονωμένα, και να έχουν πρόσβαση μόνο σε ένα διαμέρισμα? Είναι? Ναι είναι! Αυτό είναι! Σκέψου το! Μπορεί να γίνει, τέσσερα ξεχωριστά τμήματα που καταλήγουν σε μια ανεξάρτητη είσοδο το καθένα! Αυτό είναι! Τετρακυψελίδιο! Α ρε μεγάλε Κατσιάκο!".

 Όλα ήταν μια φλασιά, με έναυσμα το πόσο αστείο θα ήταν να υπήρχε μια κυψέλη στην οποία θα είχες πρόβλημα να τοποθετήσεις τα πόδια σου, χωρίς να ενοχλήσεις το μελίσσι σου, γιατί θα ήταν τα πόδια σου στις εισόδους του, όπου και να τα τοποθετούσες!

 Χα χα χα. 

 
Μετά από αυτή την επιφώτιση όλα αμέσως έκατσαν μέσα στο μυαλό μου σαν να ήταν γνώση που την ήξερα εδώ και δεκαετίες! Και ταυτόχρονα εκτιμούσα όλο και περισσότερο τον παλιό μελισσοκόμο που είχε (κατασκεύασε?) αυτό το υλικό στην κατοχή του, εδώ και δεκαετίες. Και ταυτόχρονα άρχισαν οι λεπτομέρειες του σχεδιασμού αυτού του υλικού να αποκτούν όλο και περισσότερο νόημα.

 Όπως αυτά τα μεταλλικά ελάσματα, η χρήση τους μάλλον ήταν να "αγκαλιάζουν" το πάτωμα και με την χρήση καρφιών να ενώνουν το πάτωμα με την βάση!

 Αυτή την τεχνική δεν την είχα δει ποτέ ξανά, και με ξένισε, αλλά ταυτόχρονα και με γοήτευσε! Κοίτα τι ξένη τεχνογνωσία! Αλλά και πόσο απλή και αποτελεσματική! Μου αρέσει τρελά!


 Για να το δούμε και από κοντά! Οι τρύπες από τα καρφιά είναι προς τα έξω και όχι προς τα μέσα όπως θα ήταν το λογικό! Κάποιος κάρφωσε τα καρφιά από το πάτωμα προς το μεταλλικό έλασμα, από μέσα προς τα έξω, και όχι όπως θα ήταν πολύ ευκολότερο από το έλασμα προς το πάτωμα, από έξω προς τα μέσα (?!?!?!?). Ένα ακόμη στοιχείο ότι ήταν αυτό βάση, γιατί αυτή η διάταξη των καρφιών δείχνει μια κατασκευή με πολύ πιο μόνιμο χαρακτήρα (πχ βάση σε κυψέλη), από μια βαλβίδα εκτόνωσης που θα την έβαζες, και έβγαζες, σε κάθε τρύγο.


 Εδώ αντίθετα υπάρχει ακόμη ένα μπέρδεμα, δεν υπάρχουν τακούνια στην βάση της κυψέλης αλλά ούτε και οι μακρόστενες "ελκήθρου" ράγες που είχαν κυρίως οι κυψέλες παλιού τύπου! Έτσι ξέμπαρκα ακουμπούσε στο έδαφος? Εκείνες οι δύο μικρές πλάγιες προεξοχές ήταν τα σημεία επαφής στο έδαφος? Μπας και το έβαζε επάνω σε τίποτα τσιμεντόλιθους? Δεν υπάρχουν απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα, αυτή η γνώση είναι χαμένη, μαζί με το χάσιμο και του παλιού μελισσοκόμου δυστυχώς!


 Και να το δούμε οριζοντιωμένο για να φανεί ακόμη καλύτερα ο σχεδιασμός του. Ναι! Μόλις βάλεις στο μυαλό σου την εικόνα τεσσάρων διαμερισμάτων των 2 πλαισίων, που το κάθε ένα έχει μια δική του είσοδο (τα δύο ακριανά μια είσοδο στο πλάγιο κέντρο του ακριανού πλαισίου, ενώ τα δύο κεντρικά στην κορυφή από τα δύο πλαίσια του) δεν μπορεί πλέον να σου φύγει αυτή η εικόνα από το μυαλό σου, και πλέον αυτό που βλέπεις μπροστά σου μπορεί να είναι μόνο μια βάση κυψέλης, συγκεκριμένα ενός τετρακυψελιδίου.  


 Ναι! Πλέον είναι ξεκάθαρο! Αυτό είναι μια πόρτα, μικρή μεν, γιατί θα είναι μια πόρτα από ένα μελισσάκι των 2 πλαισίων στο μεγαλύτερο μέγεθος του!


 Και έτσι ακριβώς κάθεται ο όροφος επάνω σε αυτή την βάση, χρησιμοποίησα έναν όροφο από αυτούς που βρήκα πεταμένους μαζί με το εξειδικευμένο υλικό του παλιού μελισσοκόμου, για να είμαι σίγουρος ότι θα ταιριάζει απόλυτα με την βάση, γιατί το μελισσοκομικό υλικό πολλές φορές διαφέρει ακόμη και στις διαστάσεις του ανάλογα με τον κυψελοποιό που το κατασκευάζει.


 Και εδώ μια ακόμη λεπτομέρεια σχετικά με τους παλιούς κυψελοποιούς, μια λαβή στο πάτωμα από μπροστά, και φυσικά μια ακόμη από την πίσω πλευρά, σύνολο δύο, όπως και στις κυψέλες που κάνουν και σε αυτή την εποχή.


 Ναι αλλά!

 Και μια λαβή από τα πλάγια της κυψέλης, όπως και από την άλλη πλευρά! Σύνολο λαβών 4, διπλάσιες από τις σημερινές κυψέλες και πατώματα! Ναι οι παλιότεροι κυψελοποιοί κάνανε πολύ καλύτερη δουλειά στο μελισσοκομικό υλικό που κατασκεύαζαν, και σε ποιότητα υλικών, και κατασκευής, αλλά και χαρακτηριστικών!

 Στα υπόψη και αυτό!

 Βλέπετε πως "αγκαλιάζουν" τα μεταλλικά ελάσματα της βάσης το πάτωμα?

 Υπέροχη λύση! Εύγε!


 Φυσικά με αυτές τις τεράστιες τρυπάρες που είχε η βάση δεν υπήρχε περίπτωση να αποτελέσει βάση για μελίσσια (ιδίως για τετρακυψελίδιο, που θα είχε διαφορετικά μελίσσια μέσα του, και θα μπορούσαν να αλληλοσκοτωθούν μεταξύ τους με την πρώτη ευκαιρία (πχ μια τρύπα που θα άρχιζε από το διαμέρισμα του ενός μελισσιού, και θα έφτανε μέχρι το διαμέρισμα του άλλου). Οπότε βαρύ και επίμονο στοκάρισμα των τρυπών σε τρείς διαδοχικές μέρες, στοκάρισμα, αφήνεις τον στόκο να στεγνώσει και να "χωνέψει", και στοκάρισμα ξανά την επόμενη μέρα, στέγνωμα, χώνεμα, και ξανά από την αρχή. Μέχρι να γεμίσουν οι τρύπες και τα χάσματα πλήρως με στόκο, και να μην υπάρχει περιθώριο να υποχωρήσει σε διάφορα σημεία του.


 Και φυσικά αβέρτα τρίψιμο με γυαλοχαρτιέρα για να γίνει ομαλή η επιφάνεια του στόκου, αλλά και για να καθαρίσει όσο το δυνατόν περισσότερο η επιφάνεια της βάσης από την σκόνη και βρομιά τόσων δεκαετιών. Αλλά φυσικά το πολυχρονισμένο ξύλο θα διαφέρει πάντα από το φρέσκο!


 Και αβέρτα χέρια με λινέλαιο.


  Αλλά και βελατούρες, αστάρια, και λαδομπογιές, ιδίως στην βάση του τετρακυψελιδίου που πήρε περισσότερα χέρια βαφής, ως προληπτικό μέσο εντατικότερης στεγανοποίησης του ξύλου και του στόκου της βάσης. Καλύτερα γαϊδουρόδενε παρά γαϊδουρογύρευε!

 Χα χα χα. 


 Αλλά δεν μπορούσα να αφήσω την βάση να εφάπτεται στο έδαφος επάνω στις δυο προεξοχές του! Δεν είμαστε τίποτα χαβαλέδες  ναούμ (Σόρρυ Κατσιάκο! Χα χα χα)! 

 Πλαστικά τακούνια και μάλιστα μαύρα για να κάνουν κοντράστ με το άσπρο (Ασπρόμαυρή βάση, μαυρόασπρη βάση!!!!!!!! Οοοοοο Παοκάρα! Έχω τρέλα μέσα στο μυαλό! Φέρτε μου τον τρελογιατροοοοοοοοοοο!!!! Χα χα χα). 


 Ουχ ουχ ουχ το γαλαζιοπράσινο κουκλί μουυυυυυυ!!!


Ουχ ουχ ουχ το κιτρινογαλαζιοπράσινο κουκλί μουυυυυυυ!!!


 Ουχ ουχ ουχ το λευκοκιτρινογαλαζιοπράσινο κουκλί μουυυυυυυ!!!

 Χα χα χα.

 Ναι!

 Τέσσερα μελίσσια, τέσσερις είσοδοι, τέσσερα διαφορετικά χρώματα, παράλλαξη ναούμ!



 Και ξεγυμνώνουμε το τετρακυψελίδιο για να δούμε τα κάλλη του, εμφανέστατη η χρωματική διαφορά στο εσωτερικό καπάκι που το ξανακάναμε με τον μάστορα, γιατί ήταν σε τραγική κατάσταση, σε σχέση με τα υπόλοιπα παλιά εσωτερικά καπάκια.


 Και εδώ η λύση που σκέφτηκε ο ξυλουργός - επιπλοποιός μάστορας για το κλείσιμο των εισόδων, μια που δεν υπήρχαν στο υλικό που βρήκα οι μανίσιες πόρτες του. Πόρτες ιδιοκατασκευή που ταιριάζουν μόνο στην συγκεκριμένη είσοδο (δεν ταιριάζουν οι πόρτες της κάθε εισόδου σε οποιαδήποτε άλλη είσοδο του τετρακυψελιδίου, τις παίρνεις μαζί σου και έχεις κάποια υποτυπώδη αντικλεπτική προστασία -για έναν απροετοίμαστο ευκαιριακό κλέφτη! Οι άλλοι δυστυχώς.....-)


 Και ότι κάνουν οι άλλοι μελισσοκόμοι εγώ το κάνω ΚΑΛΥΤΕΡΑ!

 Χα χα χα.

 Και χειρολαβή φυσικά, γιατί δεν είμαστε τίπουτας Χαβαλέδες ναούμ!

 Χα χα χα.

 Πλέον το "δέσιμο" της βάσης με το πάτωμα γίνεται με ξυλόβιδες από έξω προς τα μέσα, και όχι από μέσα προς τα έξω (γιατί δεν είμαστε τίποτας αναθεματισμένοι εξωγήινοι να χτίζουμε τις πυραμίδες από πάνω προς τα κάτω, και να βιδώνουμε τις βίδες από μέσα προς τα έξω!!!! Χα χα χα). Βίδες παντού και όχι καρφιά, είναι καλύτερες από τα καρφιά. Το είπα εγώ, είναι Νόμος! Χα χα χα. 


 Και συνεχίζουμε το ξεγύμνωμα αφαιρώντας τα εσωτερικά καπάκια.


 Όπου και φαίνεται η δομή των τεσσάρων διαμερισμάτων των 2 πλαισίων έκαστη. 
 

 Και εδώ έφαγε πολύ καλό μανίκι ο μάστορας μέχρι να το φέρει στα γράδα του το όλο σύστημα, ρυθμίζοντας το που ακριβώς θα μπει το κάθε διαχωριστικό, με τους οδηγούς του, ώστε να χωρέσουν και τα πλαίσια (οριακά!). Και αυτό γιατί ήθελα να μπορούν να βγαίνουν τα διαχωριστικά για να δίνω χώρο στα μελίσσια μέσα τους (το μεγαλύτερο πρόβλημα στο τρικυψελίδιο είναι ο μικρός του χώρος που μπορεί πολύ γρήγορα να τον καλύψει το μελίσσι, εάν υπάρχουν οι κατάλληλες συνθήκες από νεκταροέκκριση, μειονέκτημα που είναι ακόμη μεγαλύτερο στο τετρακυψελίδιο), ή για να κάνω εύκολα συνενώσεις ανάμεσα στα μελίσσια που βρίσκονται στο τετρακυψελίδιο.


 Είπαμε οι πόρτες είναι προσαρμοσμένες στην κάθε διαφορετική είσοδο και θα τις χρωματίσω κατάλληλα για να ξέρω ποια πόρτα πάει σε ποια είσοδο, η είσοδος έγινε με λείανση σε ταινίολειαντήρα (τεράστιο 5μετρο μηχάνημα!!!) με την μέθοδο δοκιμής και λάθους σε κάθε είσοδο μέχρι που η πόρτα να έχει τέλεια εφαρμογή! 


 Και εδώ είναι όλα τα λεφτά, και ο μπελάς μέχρι να γίνει! Τα διαχωριστικά μπορούν να βγαίνουν οπότε έχεις δι-πλαίσιο διαμέρισμα, τετρα-πλαίσιο, εξα-πλαίσιο, ή ένα οκτα-πλαίσιο μελίσσι! Ευελιξία στην χρήση του πλήρης!

 Είπαμε, πάμε την μελισσοκομική τέχνη ένα βήμα μπροστά!


Τσιμπήστε και λίγη τεχνογνωσία τσακαλάκια μου.


 Και το διαχωριστικό του που έχει "δόντι" για ψιλά, αλλά και εσοχή χαμηλά όπου έχει "πατούρα" η βάση του, εδώ διαφέρει ελαφρά από τα αντίστοιχα διαχωριστικά στο τρικυψελίδιο. 


 Άλλη μια διαφορά από τα τρικυψελίδια είναι ότι αυτό έχει εξωτερικό καπάκι και όχι καπάκια νέου τύπου όπως τα τρικυψελίδια. Πρόβλημα η μεταφορά του που πρέπει να σταθεροποιηθούν τα εσωτερικά καπάκια του. Η χρήση μικρού ιμάντα πρόσδεσης όπως κάνουν οι Αμερικάνοι με τις αντίστοιχες κυψέλες παλιού τύπου που διαθέτουν μπορεί να είναι η προφανής λύση. 

 Επίσης ακόμη μια διαφορά ανάμεσα στο τρικυψελίδιο και στο τετρακυψελίδιο είναι ότι το τετρακυψελίδιο δεν μπορείς να το βάλεις κολλητά σε τοίχους, θάμνους, εδαφικές ανυψώσεις, εάν είναι πλήρες μελισσιών γιατί θα εμποδίζεις την πίσω είσοδο. Πρόβλημα αυτό για τον χειμώνα!


 Κάτι κάναμε ε?

 Πλήρως ικανοποιημένος και ευχαριστημένος για αυτές τις κατασκευές, θα προσδώσουν τεράστια ευελιξία στους χειρισμούς μου (θα θυσιαστεί φυσικά και μέρος της απλότητας της μελισσοκομικής πρακτικής μου!). Ανεκτίμητη η τεχνογνωσία που απέκτησα μελετώντας, και ανακατασκευάζοντας αυτό το υλικό, πιστεύω με ανέβασε αρκετά ως μελισσοκόμο σε επίπεδο γνώσεων και αυτοπεποίθησης. Και το κυριότερο μπόρεσα από το δημόσιο βήμα μου να σας κάνω μέτοχους σε όλα τα παραπάνω!

 Απόλυτη η ικανοποίηση!

 Η αλυσίδα γνώσης συνεχίζεται παρόλο που ορισμένοι κρίκοι της χάνονται στην αιωνιότητα. Καθήκον όλων μας είναι να διαφυλάττουμε την γνώση, να την επαυξάνουμε, και να την μοιράζουμε στους άλλους. Γνώση που δεν μοιράζεται δεν είναι γνώση!

 Αφιερωμένο στον Κατσιάκο. Ελπίζω να τα βλέπεις αυτά από εκεί ψιλά, και να ξέρεις ότι μέρος της αλυσίδας της γνώσης είσαι και εσύ πλέον, σε πανελλαδικό, αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο!

 Δικό σου!

 Adios Amigos Locos






Σειρά Το παιδί με τα δύο αριστερά χέρια - Κατασκευές - Πατέντες- Χόμπι (Hobby)












































Σειρά: Κουλά και Φευγάτα μέρη που βρήκε ο Αρκούδας Αφεσμούς


 Στις Παγίδες Αφεσμού


 Έξω από τις παραφυάδες


 Σε Χαράδρες


 Σε σημάδια 


 Συνήθως χαμένα στο πουθενά 


 Που και που στα παρθεναγωγεία 


 Μερικές φορές στον Θεό


 Ακόμα και στο Youtube!

 Σύλληψη αφεσμού σε βίντεο By Αρκούδας

 Που και που του έρχονται και στο πιάτο

 Εάν δεν πάει ο Μωάμεθ στο βουνό

 Υπάρχουν και φορές που μαθαίνει και στους άλλους να τους "ψαρεύουν"

 Προθέρμανση για κόψιμο παραφυάδων

 Αλλά εκτιμά και τις προσπάθειες των άλλων επί του θέματος


 Που και που του κάνουν και δώρο και κανένα αφεσμό. 


Μερικές φορές επιδιώκει και τους αφεσμούς 


Του κόβει και για πατέντες στους αφεσμούς


Πιάνει αφεσμούς και σε όλες τις εποχές


Μερικές φορές γίνεται του αφεσμού το κάγκελο 

Αφεσμοί, αφεσμοί, αφεσμοί 

Που και που, το γαμάει, και ψοφάει


Αλλά όταν τον πιάνουν τα μεράκια κεντάει






Λάζαρος Μότσανος

Σοχός 27/1/2024

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου